Отидете към основна версия

3 259 12

Новият редови шестак на JLR

  • jaguar-
  • land rover-
  • range rover-
  • двигател-
  • шестак

Jaguar Land Rover започна монтирането на нов редови шестцилиндров двигател. Трилитровият бензинов турбомотор е унифициран с четирицилиндровите агрегати от семейството Ingenium и ще замени V-образния шестак AJ126, създаден на базата на "Ягуаровия" V8 AJ8.

Новият двигател е снабден както с каскаден турбокомпресор, така и с електрически нагнетател, който елиминира турбо дупката. Неговият 48-волтов електромотор развърта ротора до максималните 120 000 об/мин само за половин секунда.

Сред останалите особености на агрегата са системата за плавно изменение на повдигането на клапаните, разпределителни валове със сачмени лагери, маслена и водна помпа с променлива производителност.

Максималната мощност и въртящ момент са 400 к.с. и 550 Нм срещу 340 к.с. и 450 Нм за стария мотор. Планира се и дефорсирана версия с 360 коня. Във всички конфигурации обаче новият редови шестак работи като мек хибрид, подпомаган от малък електромотор, който изпълнява и ролята на стартер-генератор.

Първият автомобил, който се оборудва с новия мотор, е Range Rover Sport HST. Въоръжен с него, всъдеходът ускорява до 100 за 6.2 сек. и достига максимална скорост 225 км/ч срещу 7.2 сек. и 209 км/ч с компресорния V6. На по-късен етап агрегатът ще започне да се монтира и на други модели на Land Rover, Range Rover и Jaguar.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини