Mercedes-AMG представи официално новия си 2.0-литров четирицилиндров турбодвигател. Във версията S моторът със заводски индекс M 139 развива 310 кВт/422 к.с., което го прави най-мощния агрегат с такава конфигурация, предлаган за сериен автомобил. Единственото изключение е Mitsubishi Lancer Evolution FX-440 MR с 440 коня, но той е произведен в едва 40 бройки единствено за британския пазар.
Най-напомпаният вариант на M 139 достига максималната си мощност при 6 750 об/мин, а въртящият момент от 500 Нм е достъпен в диапазона от 5 000 до 5 250 об/мин. Прекъсвачът сработва при 7 200 об/мин.
Стандартната версия на новия двигател развива 285 кВт/388 к.с. при 6 500 об/мин и 480 Нм между 4 750 и 5 000 об/мин. Максималните обороти и тук са 7 200.
И двете модификации на M 139 са снабдени с туин-скрол турбокомпресор. В S-версията той генерира налягане до 30.5 psi (2.1 bar), а в стандартния вариант - 27.6 psi (1.9 bar).
Новият двигател тежи 160.5 кг. Диаметърът на цилиндъра и ходът на буталото са съответно 83 и 92 мм.
Първият модел, на който ще се монтира M 139, най-вероятно ще бъде Mercedes-AMG A45. След него новия мотор ще получат седанът CLA 45 и кросоувърът GLB.