Mercedes-AMG представи официално новия си 2.0-литров четирицилиндров турбодвигател. Във версията S моторът със заводски индекс M 139 развива 310 кВт/422 к.с., което го прави най-мощния агрегат с такава конфигурация, предлаган за сериен автомобил. Единственото изключение е Mitsubishi Lancer Evolution FX-440 MR с 440 коня, но той е произведен в едва 40 бройки единствено за британския пазар.
Най-напомпаният вариант на M 139 достига максималната си мощност при 6 750 об/мин, а въртящият момент от 500 Нм е достъпен в диапазона от 5 000 до 5 250 об/мин. Прекъсвачът сработва при 7 200 об/мин.
Стандартната версия на новия двигател развива 285 кВт/388 к.с. при 6 500 об/мин и 480 Нм между 4 750 и 5 000 об/мин. Максималните обороти и тук са 7 200.
И двете модификации на M 139 са снабдени с туин-скрол турбокомпресор. В S-версията той генерира налягане до 30.5 psi (2.1 bar), а в стандартния вариант - 27.6 psi (1.9 bar).
Новият двигател тежи 160.5 кг. Диаметърът на цилиндъра и ходът на буталото са съответно 83 и 92 мм.
Първият модел, на който ще се монтира M 139, най-вероятно ще бъде Mercedes-AMG A45. След него новия мотор ще получат седанът CLA 45 и кросоувърът GLB.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 един
Коментиран от #6, #11, #13, #38, #52
11:22 07.06.2019
2 jambazina
Коментиран от #29
11:24 07.06.2019
3 Госあ
Коментиран от #8
11:29 07.06.2019
4 Госあ
11:36 07.06.2019
5 Ракия
11:39 07.06.2019
6 Стсват пълни с кал в бг
До коментар #1 от "един":
Стават пълни с кал в бг. Тук на запад, колите минават автомивка задължително 1 път в седмицата. Това не е закон, а култура на шофьорите.11:49 07.06.2019
7 бАТ сАЛИ
12:01 07.06.2019
8 Вальоо
До коментар #3 от "Госあ":
Извиневай,я пак повтори глупостите? Ожие е в Citroen и прави подиуми един след друг. Леоб,легендата на WRC e в Hyundai,но просто времето и годините си оказват влияние и не е както преди.Коментиран от #9
12:01 07.06.2019
9 Госあ
До коментар #8 от "Вальоо":
Оффф сори 😂 друго имах предвид 😂 Да де браво на Ожие че отиде там дето трябва12:18 07.06.2019
10 Public Owner
Коментиран от #12, #15, #19, #30, #49
12:19 07.06.2019
11 Ивайло
До коментар #1 от "един":
Идеята на интеркулера е да ОХЛАЖДА въздуха, който турбото нагнетява през него в мотора. В охладения и сгъстен въздух има повече кислород, оттам с повече гориво идва и по-голямата мощност! Затова в спортните, състезателните, а и в повечето серийни коли същият се разполага максимално далеч от двигателя (в бронята, в някакви въздухозаборни кутии и пр.) за да не го нагрява топлината от горещия двигател и да влошава КПД-то му! А за да няма кал и боклуци в интеркулера хората са измислили автомивките!!! ;)))12:20 07.06.2019
12 Public Owner
До коментар #10 от "Public Owner":
Имам предвид, че заглавието е крайно подвеждащо. Да се събират четения на статията пък манипулацията да си върви12:21 07.06.2019
13 гост
До коментар #1 от "един":
Колкото по-къс е пътя на въздуха от турбото до клапаните, толкова по-малко лаг има двигателя. Или с други думи ако тръбите са ти 3м лаг е по-голям сравнено с търби от 1.2м. Явно са си го сметнали в термално отношение, че е приемливо да е толкова близо до блока.Коментиран от #17
12:39 07.06.2019
14 smeh
Коментиран от #20, #31, #44
12:49 07.06.2019
15 В грешка си
До коментар #10 от "Public Owner":
В грешка си.Двигателите в Ф1 от 2014 насам са 1.6 V6Коментиран от #41, #43
13:19 07.06.2019
16 Хаха
Коментиран от #18
13:22 07.06.2019
17 smeh
До коментар #13 от "гост":
За да бъдем максимално точни, не дължината, а общия обем на тръбите + интеркуулера. Но това е проблем при турбини с малки компресорни колела. За които запълването на няколкото десетки литра турбопътища при наличие на вакуум/който се създава от двигателя след тях/ изисква време.И понеже се заговорихте за конкретния двигател и охладителя му, ще ви подшушна, че когато се работи на високи налягания, както е в случая, се избягва да има дълги турбопътища - не заради турбо лага/в случая турбото е толкова голямо, че изобщо не го бъркат няколко литра в повече/ , а заради многобройните чупки, които предизвикват пад в налягането. Обърнете внимание, че няма нито една 90-градусова чупка по турбо пътищата. Неслучайно. Изнасянето на куулера при радиатора неминуемо ще наложи добавянето на още чупки, поради конструкцията на автомобила => още пад в налягането => или ще трябва да натовариш тази турбина да работи повече за да го компенсира, или да сложиш още по-голяма турбина и да компенсираш загубата на налягането в системата с още ЛАГ. Много е дълга темата, но съвсем отгоре нахвърляно го пиша, понеже въпроса ви е много резонен. И чисто информативно на такива налягания въздуха преди куулера е около 140-50 градуса/при външна около 25/, така че отдадената температура от мотора в движение, едва ли оказва някакво значително влияние, заради въздушния поток.
14:17 07.06.2019
18 smeh
До коментар #16 от "Хаха":
Най-вероятно ще е така, все пак това е АМГ и там хората не си поплюват, изпипват си нещата. Защото в противен случай ще имаме мнооого грозна крива на Дино графиката. И въпреки това цифрите са показателни - искаш 500нм от 2.0литров мотор. Имаш ги, ама на 5000 оборота. Ако не ти харесва - по-голям.14:22 07.06.2019
19 ДВГ
До коментар #10 от "Public Owner":
Kоето го прави най-мощния агрегат с такава конфигурация, предлаган за СЕРИЕН автомобил!!!Отделно Ф1 не е с такава конфигурация най малкото е 1.6.
Щом са го превели отнякъде едва ли точно информацията е грешна.
Коментиран от #21
14:24 07.06.2019
20 Супер
До коментар #14 от "smeh":
Какво те бърка въртящият момент, това е състезателен двигател. Инженерите ще сложат една адекватна СК и заспива. Супер си е двигателят, браво на АМГ.Коментиран от #22
14:46 07.06.2019
21 Kirumo
До коментар #19 от "ДВГ":
То и Evo FQ-440 е сериен автомобил (макар и с 40 бройки) и е с 20 коня по-мощен. Mitsubishi вадеха 400 коня от 2 литра (4 цилиндъра) още преди 14 години с Evo VIII FQ400. Немците чак сега успяват да направят двигател с такъв обем и мощ. Това според мен показва колко напред бяха японците/британците.Коментиран от #51
18:20 07.06.2019
22 Kirumo
До коментар #20 от "Супер":
Въртящият момент е едно от най-важните неща в един автомобил за всекидневно ползване. Ако имаш автомобил който няма въртящ момент в ниските обороти, то това означава, че дизелов Голф ще е по-бърз от АМГ-то в нормални обороти и винаги когато изпреварваш ще трябва да връщаш по 2-3 предавки и да го пържиш към максимални обороти за да ускорява. Това може да е всичко друго, но не и състезателен двигател. Състезателните мотори са много по-мощни дори с този обем и цилиндри. Например Lancia Delta S4 от група Б в последните версии е била с над 600 коня, а двигателя е 1.8 4-цилиндров.Коментиран от #23, #24
19:27 07.06.2019
23 Супер
До коментар #22 от "Kirumo":
Ти не гледай Делтата, за съвременните WRC автомобили 420 коня са даже много. Това е двигател за бегачка кое не разбра, като вкараш спорт мода няма да си броиш стотинки те, кое не разбра??? Какво всекидневно ползване 420коня, вие от къде падате. А и да уточня не е за драг по светофарите а за пистата!!!!Коментиран от #25, #35
19:42 07.06.2019
24 Гост
До коментар #22 от "Kirumo":
То ако беше така, дизелите нямаше да имат равни, само че на 3 000 оборота и вече ти трябва следваща предавка, докато за бензина турбото започва от там и до 6 000 оборота вече те е издухал. Въртящ момент повече от 300-400 Nm на бензин не са му нужни, а и така се щади скоростната кутия. Помня, че като излезе VW Phaeton 5.0 V10 TDI скоростната му кутия постоянно се чупеше, защото имаше чудовищните за тогава 750 Nm и въпреки 313-те си к.с. не блестеше с голяма динамика.Коментиран от #26
19:44 07.06.2019
25 Kirumo
До коментар #23 от "Супер":
Ти каза, че тягата нямала значение, аз ти обясних какво значение има тягата. Кеф ли ще ти е ако дизелов Голф 5 тръгва по-бързо от 1500 оборота от 420 коня автомобил? Дали би ти било приятно да трябва да го вкарваш в критични обороти само за да върви подобаващо? Има огромна разлика между спортен и състезателен двигател. Автомобилите в които ще се монтира са нормални, спортно ориентирани автомобили за ежедневно ползване. 420 Коня от отдавна не са нещо много впечатляващо. През 80-те си бяха сериозна мощ, но 80-те минаха преди 30 години. 420 коня за 4-цилиндъра са си много. Сериозно ли ми казваш, че малкия СУВ Мерцедес GLB е направен за писта?20:24 07.06.2019
26 Kirumo
До коментар #24 от "Гост":
Някои дизели ускоряват и до 5000об/м. Иначе съм напълно съгласен с теб, но идеята да трябва да караш колата само във високи обороти за да върви не ми харесва. Когато въртящия момент идва късно, то това означава, че колата в ниските обороти би била тотален мъртвец и че винаги трябва да я караш в лютеницата, че да върви подобаващо, докато примерно аз мога да си карам дизелът спокойно и тихо до 2500 оборота и пак да ускорявам бързо.Коментиран от #28
20:28 07.06.2019
27 Супер
20:47 07.06.2019
28 Гост
До коментар #26 от "Kirumo":
Абе то има и бензини до 12 000 оборота, но не са евридейки. Иначе за ниските обороти си има компресори, но дори и Мерцедес се отказаха от тях. Дизела може да тегли, но за да върви прилично му трябват поне 2 турбини, докато бензина може и с един обикновен компресор да изкара много коне, а сложи ли му се и турбина, нещата загрубяват и никакъв дизел не може да сравнява с него. Хубавото на дизела е, дори и да е с много коне, харчи по-малко.20:48 07.06.2019
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 ф1фен
До коментар #10 от "Public Owner":
Ти въобще някога гледал ли си Формула 1 ??? Никога,ама никога не е имало двигатели с 4 цилиндъра !!!Коментиран от #33
01:38 08.06.2019
31 Мапер
До коментар #14 от "smeh":
Много си далече от истината и уменията на инженерите в AMG!!!Не пиши глупости че има и хора които разбират нещата и много НИ развеселяваш бай Ганьо😂😂😂
Коментиран от #34
01:52 08.06.2019
32 ldie
Коментиран от #40
07:43 08.06.2019
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 smeh
До коментар #31 от "Мапер":
Айде появи се разбирача. Чакам ти "профи" мнението, което отсега ми е ясно, че няма да се появи, щом не можеш да вденеш даже това което съм написал. А ти си се смей, дотолкова ти стигат възможностите.10:31 08.06.2019
35 Ами
До коментар #23 от "Супер":
Да бе и аз мисля че това са глупости. Вземи 1н огромен няма и 100 коня генератор дето ще захрани малко село буквално. Да речем 100 кв ток 😆. Сложи вибраторя с над 400 коня и селото остава без ток. Ама виж парите с които си го платил гледай да са много повече. Например саунд бара реално консумира 21 вата а звучи като 200 стига да има балък да се върже10:56 08.06.2019
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Григор
22:43 08.06.2019
38 Попа
До коментар #1 от "един":
Иннтерколера е там защото е воден с отделен воден радиатор само за него , а освен това гонят възможно най къси турбо пътища за по алък ЛАГ23:11 08.06.2019
39 Ицко
00:14 09.06.2019
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Лаик
До коментар #15 от "В грешка си":
И затва ги сменят по два на уикенд...07:57 09.06.2019
42 пръдливия Ханс
10:59 09.06.2019
43 Дани
До коментар #15 от "В грешка си":
Турбо двигателите от Ф1 през 80-те на миналият век, бяха 4 цилиндров 1,5 литра и над 1200 коня.Коментиран от #47
13:22 09.06.2019
44 Дани
До коментар #14 от "smeh":
Не коментирай качествата на кола и двигателя и, която не само, че не си карал. Ами дори не си виждал на снимка.13:28 09.06.2019
45 Форд ф150
14:18 09.06.2019
46 xXXx
18:40 09.06.2019
47 borkos
До коментар #43 от "Дани":
Ти си в грешка 1500сс V12 1200 коня e двигател на хонда макларън, с които Сена стана световен шампион не е 4 цилиндров21:02 09.06.2019
48 ело
22:17 09.06.2019
49 Без име
До коментар #10 от "Public Owner":
Пише, че е най-мащният агрегат предлаган за СЕРИЕН АВТОМОБИЛ22:28 09.06.2019
50 лаборант
09:55 10.06.2019
51 Гост 5
До коментар #21 от "Kirumo":
Преди вадели, а сега какво вадят?Коментиран от #53
22:47 10.06.2019
52 Абуди
До коментар #1 от "един":
Най-вероятно няма да е монтиран там, тъй като топлината от мотора ще затопля интеркулера и въздухът минаващ през него ще се охлажда неефикасно. Това е просто презентация на мотора и е монтиран там с нагледна цел.09:37 11.06.2019
53 Kirumo
До коментар #51 от "Гост 5":
Сега вадят скапани безлични СУВчета защото печелят повече от тях.22:42 12.06.2019
54 Този коментар е премахнат от модератор.