Last news in Fakti

7 Юни, 2019 11:14 36 005 54

Най-мощният четирицилиндров двигател в света

  • mercedes-benz-
  • mercedes-amg-
  • m 139-
  • двигател-
  • мотор

Mercedes-AMG представи официално новия си 2.0-литров четирицилиндров турбодвигател. Във версията S моторът със заводски индекс M 139 развива 310 кВт/422 к.с., което го прави най-мощния агрегат с такава конфигурация, предлаган за сериен автомобил. Единственото изключение е Mitsubishi Lancer Evolution FX-440 MR с 440 коня, но той е произведен в едва 40 бройки единствено за британския пазар.

Най-напомпаният вариант на M 139 достига максималната си мощност при 6 750 об/мин, а въртящият момент от 500 Нм е достъпен в диапазона от 5 000 до 5 250 об/мин. Прекъсвачът сработва при 7 200 об/мин.

Стандартната версия на новия двигател развива 285 кВт/388 к.с. при 6 500 об/мин и 480 Нм между 4 750 и 5 000 об/мин. Максималните обороти и тук са 7 200.

И двете модификации на M 139 са снабдени с туин-скрол турбокомпресор. В S-версията той генерира налягане до 30.5 psi (2.1 bar), а в стандартния вариант - 27.6 psi (1.9 bar).

Новият двигател тежи 160.5 кг. Диаметърът на цилиндъра и ходът на буталото са съответно 83 и 92 мм.

Първият модел, на който ще се монтира M 139, най-вероятно ще бъде Mercedes-AMG A45. След него новия мотор ще получат седанът CLA 45 и кросоувърът GLB.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 42 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 един

    38 10 Отговор
    Чудя се- след като може интерколер радиатора да е там плътно до блока, за какъв чеп до сега ги завираха из броните, из корите долу да стават пълни с кал и боклуци.....

    Коментиран от #6, #11, #13, #38, #52

  • 2 jambazina

    104 17 Отговор
    Жалко че това двигателче няма да изкара и 200 хилки, та да може и ние да му се порадваме някой ден нов внос.

    Коментиран от #29

  • 3 Госあ

    17 20 Отговор
    Абе, к'во стана с ВАГ ? Себ Ожие се премЕстИ в Хюндай и сега вече те са на върха. Вместо да си кара яките ситроени... гледам Тойота на второ място, но друго си беше евото...във връзка с мощните двигатели. Много ясно че ще го произведат в лимитирана серия, за тея двигатели треат шофьори,а не само газове да фърлят.

    Коментиран от #8

  • 4 Госあ

    11 17 Отговор
    Каете ми само, за к'во му е на Ханс или Ганя 400 коня двигател ? За какво ? https://youtu.be/cDQnWqip91c ето малко истина от Португалия
  • 5 Ракия

    32 19 Отговор
    В Булгаристан всеки втори пернишки голф изкарва толкова коне от мощните 1.9тди доста са назад от Амг
  • 6 Стсват пълни с кал в бг

    21 18 Отговор

    До коментар #1 от "един":

    Стават пълни с кал в бг. Тук на запад, колите минават автомивка задължително 1 път в седмицата. Това не е закон, а култура на шофьорите.
  • 7 бАТ сАЛИ

    28 8 Отговор
    Евото си е ЕВО, бате!
  • 8 Вальоо

    9 1 Отговор

    До коментар #3 от "Госあ":

    Извиневай,я пак повтори глупостите? Ожие е в Citroen и прави подиуми един след друг. Леоб,легендата на WRC e в Hyundai,но просто времето и годините си оказват влияние и не е както преди.

    Коментиран от #9

  • 9 Госあ

    4 6 Отговор

    До коментар #8 от "Вальоо":

    Оффф сори 😂 друго имах предвид 😂 Да де браво на Ожие че отиде там дето трябва
  • 10 Public Owner

    8 17 Отговор
    На Формула 1 двигателите също са 4 цилиндрови. По-слаби ли са или в статията е забравено да бъде уточнено, че става въпрос не за най-мощен 4 цилиндров двигател в света, а за най-мощен автомобилен двигател в света? Има разлика.

    Коментиран от #12, #15, #19, #30, #49

  • 11 Ивайло

    18 10 Отговор

    До коментар #1 от "един":

    Идеята на интеркулера е да ОХЛАЖДА въздуха, който турбото нагнетява през него в мотора. В охладения и сгъстен въздух има повече кислород, оттам с повече гориво идва и по-голямата мощност! Затова в спортните, състезателните, а и в повечето серийни коли същият се разполага максимално далеч от двигателя (в бронята, в някакви въздухозаборни кутии и пр.) за да не го нагрява топлината от горещия двигател и да влошава КПД-то му! А за да няма кал и боклуци в интеркулера хората са измислили автомивките!!! ;)))
  • 12 Public Owner

    9 1 Отговор

    До коментар #10 от "Public Owner":

    Имам предвид, че заглавието е крайно подвеждащо. Да се събират четения на статията пък манипулацията да си върви
  • 13 гост

    19 2 Отговор

    До коментар #1 от "един":

    Колкото по-къс е пътя на въздуха от турбото до клапаните, толкова по-малко лаг има двигателя. Или с други думи ако тръбите са ти 3м лаг е по-голям сравнено с търби от 1.2м. Явно са си го сметнали в термално отношение, че е приемливо да е толкова близо до блока.

    Коментиран от #17

  • 14 smeh

    38 12 Отговор
    Преди време като казвах, че няма да е проблем и повече коне да се изкарат с по-голяма турбина, но за сметка на по-лагав и неприятен за ежедневно каране мотор, имаше разбирачи дето святкаха минуси и не можеха да се архументират. А сега какво четем, пиковия въртящ момент почва "само" от 5000 оборота. За тези, които не се сещат какво говорят цифричките ще им поясня => тогава идва бууста от турбото. Допреди тези обороти духа доста по-слабо и се усеща турбо лаг. С две думи до 5000 оборота караш атмосферен 2.0 и след тва летиш. Само дето на повечето атмосферни двигатели макс. въртящ момент почва от около 3000 оборота, а тук мотора е "разреден", та нищо чудно да е още по-нееластичен и от атмосферен такъв. И в случая не плюя по никакъв начин на труда на инжинерите от АМГ. А срещу даунсайзинга. Има си тънка граница и когато тя бъде премината, дори и топ специалистите с последните технологии са с вързани ръце. На прост език казано - искаш да харчи като 2.0 и да върви като 3.0, ама и да е лек, ама да е и еластичен...ооо, ама и ресурс да има - няма как да стане! Винаги едно нещо е за сметка на друго.

    Коментиран от #20, #31, #44

  • 15 В грешка си

    21 0 Отговор

    До коментар #10 от "Public Owner":

    В грешка си.Двигателите в Ф1 от 2014 насам са 1.6 V6

    Коментиран от #41, #43

  • 16 Хаха

    13 1 Отговор
    Смех,по принцип си прав за нещата които пишеш,но тоя мотор е с Туин скрол турбо и съм сигурен ,че от 2500-5000 оборота има едни 350+ N.m

    Коментиран от #18

  • 17 smeh

    18 4 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    За да бъдем максимално точни, не дължината, а общия обем на тръбите + интеркуулера. Но това е проблем при турбини с малки компресорни колела. За които запълването на няколкото десетки литра турбопътища при наличие на вакуум/който се създава от двигателя след тях/ изисква време.
    И понеже се заговорихте за конкретния двигател и охладителя му, ще ви подшушна, че когато се работи на високи налягания, както е в случая, се избягва да има дълги турбопътища - не заради турбо лага/в случая турбото е толкова голямо, че изобщо не го бъркат няколко литра в повече/ , а заради многобройните чупки, които предизвикват пад в налягането. Обърнете внимание, че няма нито една 90-градусова чупка по турбо пътищата. Неслучайно. Изнасянето на куулера при радиатора неминуемо ще наложи добавянето на още чупки, поради конструкцията на автомобила => още пад в налягането => или ще трябва да натовариш тази турбина да работи повече за да го компенсира, или да сложиш още по-голяма турбина и да компенсираш загубата на налягането в системата с още ЛАГ. Много е дълга темата, но съвсем отгоре нахвърляно го пиша, понеже въпроса ви е много резонен. И чисто информативно на такива налягания въздуха преди куулера е около 140-50 градуса/при външна около 25/, така че отдадената температура от мотора в движение, едва ли оказва някакво значително влияние, заради въздушния поток.
  • 18 smeh

    4 2 Отговор

    До коментар #16 от "Хаха":

    Най-вероятно ще е така, все пак това е АМГ и там хората не си поплюват, изпипват си нещата. Защото в противен случай ще имаме мнооого грозна крива на Дино графиката. И въпреки това цифрите са показателни - искаш 500нм от 2.0литров мотор. Имаш ги, ама на 5000 оборота. Ако не ти харесва - по-голям.
  • 19 ДВГ

    6 0 Отговор

    До коментар #10 от "Public Owner":

    Kоето го прави най-мощния агрегат с такава конфигурация, предлаган за СЕРИЕН автомобил!!!
    Отделно Ф1 не е с такава конфигурация най малкото е 1.6.
    Щом са го превели отнякъде едва ли точно информацията е грешна.

    Коментиран от #21

  • 20 Супер

    6 0 Отговор

    До коментар #14 от "smeh":

    Какво те бърка въртящият момент, това е състезателен двигател. Инженерите ще сложат една адекватна СК и заспива. Супер си е двигателят, браво на АМГ.

    Коментиран от #22

  • 21 Kirumo

    12 5 Отговор

    До коментар #19 от "ДВГ":

    То и Evo FQ-440 е сериен автомобил (макар и с 40 бройки) и е с 20 коня по-мощен. Mitsubishi вадеха 400 коня от 2 литра (4 цилиндъра) още преди 14 години с Evo VIII FQ400. Немците чак сега успяват да направят двигател с такъв обем и мощ. Това според мен показва колко напред бяха японците/британците.

    Коментиран от #51

  • 22 Kirumo

    7 4 Отговор

    До коментар #20 от "Супер":

    Въртящият момент е едно от най-важните неща в един автомобил за всекидневно ползване. Ако имаш автомобил който няма въртящ момент в ниските обороти, то това означава, че дизелов Голф ще е по-бърз от АМГ-то в нормални обороти и винаги когато изпреварваш ще трябва да връщаш по 2-3 предавки и да го пържиш към максимални обороти за да ускорява. Това може да е всичко друго, но не и състезателен двигател. Състезателните мотори са много по-мощни дори с този обем и цилиндри. Например Lancia Delta S4 от група Б в последните версии е била с над 600 коня, а двигателя е 1.8 4-цилиндров.

    Коментиран от #23, #24

  • 23 Супер

    2 6 Отговор

    До коментар #22 от "Kirumo":

    Ти не гледай Делтата, за съвременните WRC автомобили 420 коня са даже много. Това е двигател за бегачка кое не разбра, като вкараш спорт мода няма да си броиш стотинки те, кое не разбра??? Какво всекидневно ползване 420коня, вие от къде падате. А и да уточня не е за драг по светофарите а за пистата!!!!

    Коментиран от #25, #35

  • 24 Гост

    11 2 Отговор

    До коментар #22 от "Kirumo":

    То ако беше така, дизелите нямаше да имат равни, само че на 3 000 оборота и вече ти трябва следваща предавка, докато за бензина турбото започва от там и до 6 000 оборота вече те е издухал. Въртящ момент повече от 300-400 Nm на бензин не са му нужни, а и така се щади скоростната кутия. Помня, че като излезе VW Phaeton 5.0 V10 TDI скоростната му кутия постоянно се чупеше, защото имаше чудовищните за тогава 750 Nm и въпреки 313-те си к.с. не блестеше с голяма динамика.

    Коментиран от #26

  • 25 Kirumo

    3 2 Отговор

    До коментар #23 от "Супер":

    Ти каза, че тягата нямала значение, аз ти обясних какво значение има тягата. Кеф ли ще ти е ако дизелов Голф 5 тръгва по-бързо от 1500 оборота от 420 коня автомобил? Дали би ти било приятно да трябва да го вкарваш в критични обороти само за да върви подобаващо? Има огромна разлика между спортен и състезателен двигател. Автомобилите в които ще се монтира са нормални, спортно ориентирани автомобили за ежедневно ползване. 420 Коня от отдавна не са нещо много впечатляващо. През 80-те си бяха сериозна мощ, но 80-те минаха преди 30 години. 420 коня за 4-цилиндъра са си много. Сериозно ли ми казваш, че малкия СУВ Мерцедес GLB е направен за писта?
  • 26 Kirumo

    6 2 Отговор

    До коментар #24 от "Гост":

    Някои дизели ускоряват и до 5000об/м. Иначе съм напълно съгласен с теб, но идеята да трябва да караш колата само във високи обороти за да върви не ми харесва. Когато въртящия момент идва късно, то това означава, че колата в ниските обороти би била тотален мъртвец и че винаги трябва да я караш в лютеницата, че да върви подобаващо, докато примерно аз мога да си карам дизелът спокойно и тихо до 2500 оборота и пак да ускорявам бързо.

    Коментиран от #28

  • 27 Супер

    4 0 Отговор
    Проблемът ти е че бъркаш каране в градът със състезание. Когато отидеш на ринга с А класата с този двигател, последната ти мисъл ще бъде колко стотинки ще спестиш да караш с 90 на 6та или за колко прави 0-100км/ч.Когато си в града и на ум не трябва да ти минава да се правиш на мъж!!!! И последно този двигател ще се слага може би на кола до 1600 кг така че остави инженерите те си знаят работата.
  • 28 Гост

    12 1 Отговор

    До коментар #26 от "Kirumo":

    Абе то има и бензини до 12 000 оборота, но не са евридейки. Иначе за ниските обороти си има компресори, но дори и Мерцедес се отказаха от тях. Дизела може да тегли, но за да върви прилично му трябват поне 2 турбини, докато бензина може и с един обикновен компресор да изкара много коне, а сложи ли му се и турбина, нещата загрубяват и никакъв дизел не може да сравнява с него. Хубавото на дизела е, дори и да е с много коне, харчи по-малко.
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 ф1фен

    3 7 Отговор

    До коментар #10 от "Public Owner":

    Ти въобще някога гледал ли си Формула 1 ??? Никога,ама никога не е имало двигатели с 4 цилиндъра !!!

    Коментиран от #33

  • 31 Мапер

    5 2 Отговор

    До коментар #14 от "smeh":

    Много си далече от истината и уменията на инженерите в AMG!!!
    Не пиши глупости че има и хора които разбират нещата и много НИ развеселяваш бай Ганьо😂😂😂

    Коментиран от #34

  • 32 ldie

    4 7 Отговор
    Двигател без турбина не ми го хвали

    Коментиран от #40

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 smeh

    1 3 Отговор

    До коментар #31 от "Мапер":

    Айде появи се разбирача. Чакам ти "профи" мнението, което отсега ми е ясно, че няма да се появи, щом не можеш да вденеш даже това което съм написал. А ти си се смей, дотолкова ти стигат възможностите.
  • 35 Ами

    0 2 Отговор

    До коментар #23 от "Супер":

    Да бе и аз мисля че това са глупости. Вземи 1н огромен няма и 100 коня генератор дето ще захрани малко село буквално. Да речем 100 кв ток 😆. Сложи вибраторя с над 400 коня и селото остава без ток. Ама виж парите с които си го платил гледай да са много повече. Например саунд бара реално консумира 21 вата а звучи като 200 стига да има балък да се върже
  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Григор

    1 3 Отговор
    T8 двигателя на Volvo забравихте ли го. Той също св доближава до този на AMG. Но това е най-глупавото нещо на днешните производители на коли за Европа. Не може толко малък двигател да се изцежда с толкова много мощност. За това американците са на светлинни години от нас.
  • 38 Попа

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "един":

    Иннтерколера е там защото е воден с отделен воден радиатор само за него , а освен това гонят възможно най къси турбо пътища за по алък ЛАГ
  • 39 Ицко

    0 2 Отговор
    Износването ще е значително при такава компресия. Значи по-често ще се хвърлят двигатели и по-често ще се посещава сервиза:)
  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Лаик

    0 1 Отговор

    До коментар #15 от "В грешка си":

    И затва ги сменят по два на уикенд...
  • 42 пръдливия Ханс

    2 0 Отговор
    Минимум един милион км безпроблемно каране Гаранте
  • 43 Дани

    0 2 Отговор

    До коментар #15 от "В грешка си":

    Турбо двигателите от Ф1 през 80-те на миналият век, бяха 4 цилиндров 1,5 литра и над 1200 коня.

    Коментиран от #47

  • 44 Дани

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "smeh":

    Не коментирай качествата на кола и двигателя и, която не само, че не си карал. Ами дори не си виждал на снимка.
  • 45 Форд ф150

    0 1 Отговор
    Какво е това сешоар ли
  • 46 xXXx

    2 0 Отговор
    Не са чували за Mitsubishi Evolution X FQ 440 горките немци...
  • 47 borkos

    0 0 Отговор

    До коментар #43 от "Дани":

    Ти си в грешка 1500сс V12 1200 коня e двигател на хонда макларън, с които Сена стана световен шампион не е 4 цилиндров
  • 48 ело

    1 1 Отговор
    Когато прочетох не можах да повярвм защото на Мерседес двигателите ОМ 646 и ОМ 611 едва изкарват 200.000 километра.Първия е с два турбо големият за средни и ниски а по малкия за високи обороти .Тези двигатели много рядко изминават 250.000 км .( Наскоро се върнах от Грузия и по пътя (около 2000. хил. км в Турция видях най- малко 35-40 - имаха байрам -коли само Мерседеси и БМВ "закъсали" по пътя). Както знаете новите Мерседеси са с двигател 1.5 Tdi на Рено а Бусовете на Рено Мастер които "изкарват" 1.000.000. км.Немските двигатели Еuro -4 са тргедия ( моля ви переди да напишете коментари по въпроса бъдете компетентни )
  • 49 Без име

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "Public Owner":

    Пише, че е най-мащният агрегат предлаган за СЕРИЕН АВТОМОБИЛ
  • 50 лаборант

    0 0 Отговор
    Единственият смисъл в такъв двигател е, че в някой български градове (а може би и в чужбина) данъка се определя на база обема на двигателя, не на к.с. Иначе, по-малък обем - по-нисък ресурс.Малко по-малко килограми, но много повече проблеми.
  • 51 Гост 5

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "Kirumo":

    Преди вадели, а сега какво вадят?

    Коментиран от #53

  • 52 Абуди

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "един":

    Най-вероятно няма да е монтиран там, тъй като топлината от мотора ще затопля интеркулера и въздухът минаващ през него ще се охлажда неефикасно. Това е просто презентация на мотора и е монтиран там с нагледна цел.
  • 53 Kirumo

    0 0 Отговор

    До коментар #51 от "Гост 5":

    Сега вадят скапани безлични СУВчета защото печелят повече от тях.
  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.