Факти, новини, статии - Да извадим фактите наяве

Най-мощният четирицилиндров двигател в света

Публикувана: 7 Юни, 2019 11:14
53 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 31639
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.6 от 41 гласа.

Mercedes-AMG представи официално новия си 2.0-литров четирицилиндров турбодвигател. Във версията S моторът със заводски индекс M 139 развива 310 кВт/422 к.с., което го прави най-мощния агрегат с такава конфигурация, предлаган за сериен автомобил. Единственото изключение е Mitsubishi Lancer Evolution FX-440 MR с 440 коня, но той е произведен в едва 40 бройки единствено за британския пазар.

Най-напомпаният вариант на M 139 достига максималната си мощност при 6 750 об/мин, а въртящият момент от 500 Нм е достъпен в диапазона от 5 000 до 5 250 об/мин. Прекъсвачът сработва при 7 200 об/мин.

Стандартната версия на новия двигател развива 285 кВт/388 к.с. при 6 500 об/мин и 480 Нм между 4 750 и 5 000 об/мин. Максималните обороти и тук са 7 200.

И двете модификации на M 139 са снабдени с туин-скрол турбокомпресор. В S-версията той генерира налягане до 30.5 psi (2.1 bar), а в стандартния вариант - 27.6 psi (1.9 bar).

Новият двигател тежи 160.5 кг. Диаметърът на цилиндъра и ходът на буталото са съответно 83 и 92 мм.

Първият модел, на който ще се монтира M 139, най-вероятно ще бъде Mercedes-AMG A45. След него новия мотор ще получат седанът CLA 45 и кросоувърът GLB.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.6 от 41 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
един
(гост)

Неутрално
1 Отговор
Чудя се- след като може интерколер радиатора да е там плътно до блока, за какъв чеп до сега ги завираха из броните, из корите долу да стават пълни с кал и боклуци.....

Коментиран от #6, #11, #13, #38, #52


Оценка:
-9 +38

jambazina
(гост)

Неутрално
2 Отговор
Жалко че това двигателче няма да изкара и 200 хилки, та да може и ние да му се порадваме някой ден нов внос.

Коментиран от #29


Оценка:
-17 +103

Госあ
(гост)

Неутрално
3 Отговор
Абе, к'во стана с ВАГ ? Себ Ожие се премЕстИ в Хюндай и сега вече те са на върха. Вместо да си кара яките ситроени... гледам Тойота на второ място, но друго си беше евото...във връзка с мощните двигатели. Много ясно че ще го произведат в лимитирана серия, за тея двигатели треат шофьори,а не само газове да фърлят.

Коментиран от #8


Оценка:
-20 +17

Госあ
(гост)

Неутрално
4 Отговор
Каете ми само, за к'во му е на Ханс или Ганя 400 коня двигател ? За какво ? https://youtu.be/cDQnWqip91c ето малко истина от Португалия

Оценка:
-17 +11

Ракия
(гост)

Неутрално
5 Отговор
В Булгаристан всеки втори пернишки голф изкарва толкова коне от мощните 1.9тди доста са назад от Амг

Оценка:
-19 +32

Стсват пълни с кал в бг
(гост)

Неутрално
6 Отговор

До коментар #1 от "един":


Стават пълни с кал в бг. Тук на запад, колите минават автомивка задължително 1 път в седмицата. Това не е закон, а култура на шофьорите.

Оценка:
-18 +21

бАТ сАЛИ
(гост)

Неутрално
7 Отговор
Евото си е ЕВО, бате!

Оценка:
-8 +27

Вальоо
(гост)

Неутрално
8 Отговор

До коментар #3 от "Госあ":


Извиневай,я пак повтори глупостите? Ожие е в Citroen и прави подиуми един след друг. Леоб,легендата на WRC e в Hyundai,но просто времето и годините си оказват влияние и не е както преди.

Коментиран от #9


Оценка:
-1 +9

Госあ
(гост)

Неутрално
9 Отговор

До коментар #8 от "Вальоо":


Оффф сори 😂 друго имах предвид 😂 Да де браво на Ожие че отиде там дето трябва

Оценка:
-6 +4

Public Owner
(гост)

Неутрално
10 Отговор
На Формула 1 двигателите също са 4 цилиндрови. По-слаби ли са или в статията е забравено да бъде уточнено, че става въпрос не за най-мощен 4 цилиндров двигател в света, а за най-мощен автомобилен двигател в света? Има разлика.

Коментиран от #12, #15, #19, #30, #49


Оценка:
-17 +8

Ивайло
(гост)

Неутрално
11 Отговор

До коментар #1 от "един":


Идеята на интеркулера е да ОХЛАЖДА въздуха, който турбото нагнетява през него в мотора. В охладения и сгъстен въздух има повече кислород, оттам с повече гориво идва и по-голямата мощност! Затова в спортните, състезателните, а и в повечето серийни коли същият се разполага максимално далеч от двигателя (в бронята, в някакви въздухозаборни кутии и пр.) за да не го нагрява топлината от горещия двигател и да влошава КПД-то му! А за да няма кал и боклуци в интеркулера хората са измислили автомивките!!! ;)))

Оценка:
-10 +18

Public Owner
(гост)

Неутрално
12 Отговор

До коментар #10 от "Public Owner":


Имам предвид, че заглавието е крайно подвеждащо. Да се събират четения на статията пък манипулацията да си върви

Оценка:
-1 +9

гост
(гост)

Неутрално
13 Отговор

До коментар #1 от "един":


Колкото по-къс е пътя на въздуха от турбото до клапаните, толкова по-малко лаг има двигателя. Или с други думи ако тръбите са ти 3м лаг е по-голям сравнено с търби от 1.2м. Явно са си го сметнали в термално отношение, че е приемливо да е толкова близо до блока.

Коментиран от #17


Оценка:
-2 +19

smeh
(гост)

Неутрално
14 Отговор
Преди време като казвах, че няма да е проблем и повече коне да се изкарат с по-голяма турбина, но за сметка на по-лагав и неприятен за ежедневно каране мотор, имаше разбирачи дето святкаха минуси и не можеха да се архументират. А сега какво четем, пиковия въртящ момент почва "само" от 5000 оборота. За тези, които не се сещат какво говорят цифричките ще им поясня => тогава идва бууста от турбото. Допреди тези обороти духа доста по-слабо и се усеща турбо лаг. С две думи до 5000 оборота караш атмосферен 2.0 и след тва летиш. Само дето на повечето атмосферни двигатели макс. въртящ момент почва от около 3000 оборота, а тук мотора е "разреден", та нищо чудно да е още по-нееластичен и от атмосферен такъв. И в случая не плюя по никакъв начин на труда на инжинерите от АМГ. А срещу даунсайзинга. Има си тънка граница и когато тя бъде премината, дори и топ специалистите с последните технологии са с вързани ръце. На прост език казано - искаш да харчи като 2.0 и да върви като 3.0, ама и да е лек, ама да е и еластичен...ооо, ама и ресурс да има - няма как да стане! Винаги едно нещо е за сметка на друго.

Коментиран от #20, #31, #44


Оценка:
-12 +38

В грешка си
(гост)

Неутрално
15 Отговор

До коментар #10 от "Public Owner":


В грешка си.Двигателите в Ф1 от 2014 насам са 1.6 V6

Коментиран от #41, #43


Оценка:
-0 +21

Хаха
(гост)

Неутрално
16 Отговор
Смех,по принцип си прав за нещата които пишеш,но тоя мотор е с Туин скрол турбо и съм сигурен ,че от 2500-5000 оборота има едни 350+ N.m

Коментиран от #18


Оценка:
-1 +13

smeh
(гост)

Неутрално
17 Отговор

До коментар #13 от "гост":


За да бъдем максимално точни, не дължината, а общия обем на тръбите + интеркуулера. Но това е проблем при турбини с малки компресорни колела. За които запълването на няколкото десетки литра турбопътища при наличие на вакуум/който се създава от двигателя след тях/ изисква време.
И понеже се заговорихте за конкретния двигател и охладителя му, ще ви подшушна, че когато се работи на високи налягания, както е в случая, се избягва да има дълги турбопътища - не заради турбо лага/в случая турбото е толкова голямо, че изобщо не го бъркат няколко литра в повече/ , а заради многобройните чупки, които предизвикват пад в налягането. Обърнете внимание, че няма нито една 90-градусова чупка по турбо пътищата. Неслучайно. Изнасянето на куулера при радиатора неминуемо ще наложи добавянето на още чупки, поради конструкцията на автомобила => още пад в налягането => или ще трябва да натовариш тази турбина да работи повече за да го компенсира, или да сложиш още по-голяма турбина и да компенсираш загубата на налягането в системата с още ЛАГ. Много е дълга темата, но съвсем отгоре нахвърляно го пиша, понеже въпроса ви е много резонен. И чисто информативно на такива налягания въздуха преди куулера е около 140-50 градуса/при външна около 25/, така че отдадената температура от мотора в движение, едва ли оказва някакво значително влияние, заради въздушния поток.

Оценка:
-4 +18

smeh
(гост)

Неутрално
18 Отговор

До коментар #16 от "Хаха":


Най-вероятно ще е така, все пак това е АМГ и там хората не си поплюват, изпипват си нещата. Защото в противен случай ще имаме мнооого грозна крива на Дино графиката. И въпреки това цифрите са показателни - искаш 500нм от 2.0литров мотор. Имаш ги, ама на 5000 оборота. Ако не ти харесва - по-голям.

Оценка:
-2 +4

ДВГ
(гост)

Неутрално
19 Отговор

До коментар #10 от "Public Owner":


Kоето го прави най-мощния агрегат с такава конфигурация, предлаган за СЕРИЕН автомобил!!!
Отделно Ф1 не е с такава конфигурация най малкото е 1.6.
Щом са го превели отнякъде едва ли точно информацията е грешна.

Коментиран от #21


Оценка:
-0 +6

Супер
(гост)

Неутрално
20 Отговор

До коментар #14 от "smeh":


Какво те бърка въртящият момент, това е състезателен двигател. Инженерите ще сложат една адекватна СК и заспива. Супер си е двигателят, браво на АМГ.

Коментиран от #22


Оценка:
-0 +6

Kirumo
(гост)

Неутрално
21 Отговор

До коментар #19 от "ДВГ":


То и Evo FQ-440 е сериен автомобил (макар и с 40 бройки) и е с 20 коня по-мощен. Mitsubishi вадеха 400 коня от 2 литра (4 цилиндъра) още преди 14 години с Evo VIII FQ400. Немците чак сега успяват да направят двигател с такъв обем и мощ. Това според мен показва колко напред бяха японците/британците.

Коментиран от #51


Оценка:
-5 +12

Kirumo
(гост)

Неутрално
22 Отговор

До коментар #20 от "Супер":


Въртящият момент е едно от най-важните неща в един автомобил за всекидневно ползване. Ако имаш автомобил който няма въртящ момент в ниските обороти, то това означава, че дизелов Голф ще е по-бърз от АМГ-то в нормални обороти и винаги когато изпреварваш ще трябва да връщаш по 2-3 предавки и да го пържиш към максимални обороти за да ускорява. Това може да е всичко друго, но не и състезателен двигател. Състезателните мотори са много по-мощни дори с този обем и цилиндри. Например Lancia Delta S4 от група Б в последните версии е била с над 600 коня, а двигателя е 1.8 4-цилиндров.

Коментиран от #23, #24


Оценка:
-4 +7

Супер
(гост)

Неутрално
23 Отговор

До коментар #22 от "Kirumo":


Ти не гледай Делтата, за съвременните WRC автомобили 420 коня са даже много. Това е двигател за бегачка кое не разбра, като вкараш спорт мода няма да си броиш стотинки те, кое не разбра??? Какво всекидневно ползване 420коня, вие от къде падате. А и да уточня не е за драг по светофарите а за пистата!!!!

Коментиран от #25, #35


Оценка:
-6 +2

Гост
(гост)

Неутрално
24 Отговор

До коментар #22 от "Kirumo":


То ако беше така, дизелите нямаше да имат равни, само че на 3 000 оборота и вече ти трябва следваща предавка, докато за бензина турбото започва от там и до 6 000 оборота вече те е издухал. Въртящ момент повече от 300-400 Nm на бензин не са му нужни, а и така се щади скоростната кутия. Помня, че като излезе VW Phaeton 5.0 V10 TDI скоростната му кутия постоянно се чупеше, защото имаше чудовищните за тогава 750 Nm и въпреки 313-те си к.с. не блестеше с голяма динамика.

Коментиран от #26


Оценка:
-2 +11

Kirumo
(гост)

Неутрално
25 Отговор

До коментар #23 от "Супер":


Ти каза, че тягата нямала значение, аз ти обясних какво значение има тягата. Кеф ли ще ти е ако дизелов Голф 5 тръгва по-бързо от 1500 оборота от 420 коня автомобил? Дали би ти било приятно да трябва да го вкарваш в критични обороти само за да върви подобаващо? Има огромна разлика между спортен и състезателен двигател. Автомобилите в които ще се монтира са нормални, спортно ориентирани автомобили за ежедневно ползване. 420 Коня от отдавна не са нещо много впечатляващо. През 80-те си бяха сериозна мощ, но 80-те минаха преди 30 години. 420 коня за 4-цилиндъра са си много. Сериозно ли ми казваш, че малкия СУВ Мерцедес GLB е направен за писта?

Оценка:
-2 +3

Kirumo
(гост)

Неутрално
26 Отговор

До коментар #24 от "Гост":


Някои дизели ускоряват и до 5000об/м. Иначе съм напълно съгласен с теб, но идеята да трябва да караш колата само във високи обороти за да върви не ми харесва. Когато въртящия момент идва късно, то това означава, че колата в ниските обороти би била тотален мъртвец и че винаги трябва да я караш в лютеницата, че да върви подобаващо, докато примерно аз мога да си карам дизелът спокойно и тихо до 2500 оборота и пак да ускорявам бързо.

Коментиран от #28


Оценка:
-2 +6

Супер
(гост)

Неутрално
27 Отговор
Проблемът ти е че бъркаш каране в градът със състезание. Когато отидеш на ринга с А класата с този двигател, последната ти мисъл ще бъде колко стотинки ще спестиш да караш с 90 на 6та или за колко прави 0-100км/ч.Когато си в града и на ум не трябва да ти минава да се правиш на мъж!!!! И последно този двигател ще се слага може би на кола до 1600 кг така че остави инженерите те си знаят работата.

Оценка:
-0 +4

Гост
(гост)

Неутрално
28 Отговор

До коментар #26 от "Kirumo":


Абе то има и бензини до 12 000 оборота, но не са евридейки. Иначе за ниските обороти си има компресори, но дори и Мерцедес се отказаха от тях. Дизела може да тегли, но за да върви прилично му трябват поне 2 турбини, докато бензина може и с един обикновен компресор да изкара много коне, а сложи ли му се и турбина, нещата загрубяват и никакъв дизел не може да сравнява с него. Хубавото на дизела е, дори и да е с много коне, харчи по-малко.

Оценка:
-1 +12

1234
(гост)

Неутрално
29 Отговор

До коментар #2 от "jambazina":


оо, 200k ще кара. ама 500 за нов внос трудно

Оценка:
-0 +2

ф1фен
(гост)

Неутрално
30 Отговор

До коментар #10 от "Public Owner":


Ти въобще някога гледал ли си Формула 1 ??? Никога,ама никога не е имало двигатели с 4 цилиндъра !!!

Коментиран от #33


Оценка:
-7 +3

Мапер
(гост)

Неутрално
31 Отговор

До коментар #14 от "smeh":


Много си далече от истината и уменията на инженерите в AMG!!!
Не пиши глупости че има и хора които разбират нещата и много НИ развеселяваш бай Ганьо😂😂😂

Коментиран от #34


Оценка:
-2 +5

ldie
(гост)

Неутрално
32 Отговор
Двигател без турбина не ми го хвали

Коментиран от #40


Оценка:
-7 +4

33
Този коментар е премахнат от модератор
smeh
(гост)

Неутрално
34 Отговор

До коментар #31 от "Мапер":


Айде появи се разбирача. Чакам ти "профи" мнението, което отсега ми е ясно, че няма да се появи, щом не можеш да вденеш даже това което съм написал. А ти си се смей, дотолкова ти стигат възможностите.

Оценка:
-3 +1

Ами
(гост)

Неутрално
35 Отговор

До коментар #23 от "Супер":


Да бе и аз мисля че това са глупости. Вземи 1н огромен няма и 100 коня генератор дето ще захрани малко село буквално. Да речем 100 кв ток 😆. Сложи вибраторя с над 400 коня и селото остава без ток. Ама виж парите с които си го платил гледай да са много повече. Например саунд бара реално консумира 21 вата а звучи като 200 стига да има балък да се върже

Оценка:
-2 +0

36
Този коментар е премахнат от модератор
Григор
(гост)

Неутрално
37 Отговор
T8 двигателя на Volvo забравихте ли го. Той също св доближава до този на AMG. Но това е най-глупавото нещо на днешните производители на коли за Европа. Не може толко малък двигател да се изцежда с толкова много мощност. За това американците са на светлинни години от нас.

Оценка:
-3 +1

Попа
(гост)

Неутрално
38 Отговор

До коментар #1 от "един":


Иннтерколера е там защото е воден с отделен воден радиатор само за него , а освен това гонят възможно най къси турбо пътища за по алък ЛАГ

Оценка:
-0 +2

Ицко
(гост)

Неутрално
39 Отговор
Износването ще е значително при такава компресия. Значи по-често ще се хвърлят двигатели и по-често ще се посещава сервиза:)

Оценка:
-2 +0

40
Този коментар е премахнат от модератор
Лаик
(гост)

Неутрално
41 Отговор

До коментар #15 от "В грешка си":


И затва ги сменят по два на уикенд...

Оценка:
-1 +0

пръдливия Ханс
(гост)

Неутрално
42 Отговор
Минимум един милион км безпроблемно каране Гаранте

Оценка:
-0 +2

Дани
(гост)

Неутрално
43 Отговор

До коментар #15 от "В грешка си":


Турбо двигателите от Ф1 през 80-те на миналият век, бяха 4 цилиндров 1,5 литра и над 1200 коня.

Коментиран от #47


Оценка:
-2 +0

Дани
(гост)

Неутрално
44 Отговор

До коментар #14 от "smeh":


Не коментирай качествата на кола и двигателя и, която не само, че не си карал. Ами дори не си виждал на снимка.

Оценка:
-0 +0

Форд ф150
(гост)

Неутрално
45 Отговор
Какво е това сешоар ли

Оценка:
-1 +0

xXXx
(гост)

Неутрално
46 Отговор
Не са чували за Mitsubishi Evolution X FQ 440 горките немци...

Оценка:
-0 +2

borkos
(гост)

Неутрално
47 Отговор

До коментар #43 от "Дани":


Ти си в грешка 1500сс V12 1200 коня e двигател на хонда макларън, с които Сена стана световен шампион не е 4 цилиндров

Оценка:
-0 +0

ело
(гост)

Неутрално
48 Отговор
Когато прочетох не можах да повярвм защото на Мерседес двигателите ОМ 646 и ОМ 611 едва изкарват 200.000 километра.Първия е с два турбо големият за средни и ниски а по малкия за високи обороти .Тези двигатели много рядко изминават 250.000 км .( Наскоро се върнах от Грузия и по пътя (около 2000. хил. км в Турция видях най- малко 35-40 - имаха байрам -коли само Мерседеси и БМВ "закъсали" по пътя). Както знаете новите Мерседеси са с двигател 1.5 Tdi на Рено а Бусовете на Рено Мастер които "изкарват" 1.000.000. км.Немските двигатели Еuro -4 са тргедия ( моля ви переди да напишете коментари по въпроса бъдете компетентни )

Оценка:
-1 +1

Без име
(гост)

Неутрално
49 Отговор

До коментар #10 от "Public Owner":


Пише, че е най-мащният агрегат предлаган за СЕРИЕН АВТОМОБИЛ

Оценка:
-0 +0

лаборант
(гост)

Неутрално
50 Отговор
Единственият смисъл в такъв двигател е, че в някой български градове (а може би и в чужбина) данъка се определя на база обема на двигателя, не на к.с. Иначе, по-малък обем - по-нисък ресурс.Малко по-малко килограми, но много повече проблеми.

Оценка:
-0 +0

Гост 5
(гост)

Неутрално
51 Отговор

До коментар #21 от "Kirumo":


Преди вадели, а сега какво вадят?

Коментиран от #53


Оценка:
-0 +0

Абуди
(гост)

Неутрално
52 Отговор

До коментар #1 от "един":


Най-вероятно няма да е монтиран там, тъй като топлината от мотора ще затопля интеркулера и въздухът минаващ през него ще се охлажда неефикасно. Това е просто презентация на мотора и е монтиран там с нагледна цел.

Оценка:
-0 +0

Kirumo
(гост)

Неутрално
53 Отговор

До коментар #51 от "Гост 5":


Сега вадят скапани безлични СУВчета защото печелят повече от тях.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Радан Кънев
Лидерът на ДСБ Радан Кънев пред Нова телевизия с коментар за премиера Бойко Борисов, който в петък свика срещата на правителството с подкрепящите го партии.
Абе, бай Х.й ти с кого се държиш така, бе. Това да не ти е махалата, това да не са ти 90-те години?!"

Още бисери