Както е добре известно, моторът се нуждае от въздушен филтър, за да предпази двигателя от прах и мръсотия. Недостатъкът на този консуматив обаче е в допълнителното съпротивление на въздушния поток, поради което мощността на захранващия блок спада.
На пазара има алтернативи - филтри, при които съпротивлението е минимално и моторът "диша" по-добре. Тези устройства обаче не са безвредни. Основният недостатък на това решение е, че в двигателя навлиза повече прах, което може да доведе до нежелани последици.
Филтрите с нулево съпротивление се разделят според опцията за инсталиране.
Те могат да бъдат поставени както на стандартното място, така и извън него. Във втория случай има проблем с всмукването на въздух, тъй като той се взема от двигателното отделение. А в него въздухът е горещ и плътността му е по-ниска от тази на извънбордния въздух, следователно мощността пада.
Филтърът с нулево съпротивление наистина ли увеличава мощността?
Всъщност въпросът е много спорен. При измерване на стенд с и без филтри, резултатите са разочароващи. Оказва се, че увеличението на мощността е в най-добрия случай 1-2%, а в някои случаи спада със същите 1-2%. С други думи, в най-добрия случай филтърът с нулева устойчивост може да се счита за безполезен, а в най-лошия - за излишна придобивка, който вреди на мотора.