Отдавна е доказано, че малко количество гориво в резервоара влияе неблагоприятно на горивната помпа. Факт е, че устройството се охлажда само по един начин - гориво - и бързо става безполезно, ако редовно карате с малко количество течност в резервоара.
Този аргумент обаче убеждава само малка част от водачите, а останалите продължават да си карат "на лампа" в ежедневен режим. Но бензиновата помпа е само върха на айсберга. Тя не умира моментално, но с течение на времето започва да доставя гориво на двигателя с по-малко налягане.
В резултат на това горивната смес в цилиндрите не е оптимална, което пък оказва влияние на електронния блок за управление на двигателя. Така може да се стигне до значително по-сериозни проблеми, като изгорели клапани, например.
Проблемът може да се задълбочи и да се отрази негативно и върху буталата на двигателя. Ако не бъдат взети мерки навреме, то има опасност да се стигне и до т.нар. основен ремонт. Това естествено не се случва задължително, но вероятността от подобни проблеми не е малка. За това съветът е - карайте с поне половин резервоар гориво.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 сектант
12:15 27.11.2019
2 Марио
12:19 27.11.2019
3 Голям Слон
Коментиран от #27, #41
12:26 27.11.2019
4 Ххх
Коментиран от #6, #28, #34
12:43 27.11.2019
5 Враца Баце
Коментиран от #7, #22, #42
13:08 27.11.2019
6 Камен
До коментар #4 от "Ххх":
Логиката е, че помпата е в резервоара и е буквално потопена в наличното гориво, от което "смуче", и което реално я охлажда. Няма гориво - няма охлаждане. Статията е 100% вярна. Имам лични наблюдения, които потвърждават това.Коментиран от #9
13:09 27.11.2019
7 Кош
До коментар #5 от "Враца Баце":
Последната ми кола, на която не беше в резервоара, беше баба Вектра 89-та година.13:24 27.11.2019
8 555
13:37 27.11.2019
9 куку руку ку
До коментар #6 от "Камен":
Не е така. За да бъде потопена помпата, резервоарът трябва да е пълен догоре, а да не говорим, че на Пежо 405 помпата е извън резервоара. Помпата винаги е хваната към фланецът и е в горната част на резервоара, а надолу е тръбата на смукателя с цедката. Охлаждането й е от потока на гориво през самата помпа.Другото е вярно, за конденза в празен резервоар и от там влошаване качеството на гориво.
Коментиран от #14, #17
14:12 27.11.2019
10 гост
Коментиран от #11, #13, #43
14:37 27.11.2019
11 К.К.
До коментар #10 от "гост":
Като живееш в провинцията на 30-40км от лекар, зъболекар, аптека, спешен център, имаш възрастни хора, колата е необходимост!14:50 27.11.2019
12 ....
15:16 27.11.2019
13 Гост
До коментар #10 от "гост":
Публикувано във факти.бг: Ако нямаш пари да си напълниш резервара догоре защо си си купил въобще кола? >>>> Защото след като два пъти ми го пробиха и ми източиха горивото пред блока с пирон и леген, вече не го пълня, а си карам на резерва. А статията е пълна с глупости.15:20 27.11.2019
14 Гост
До коментар #9 от "куку руку ку":
Абсолютно си прав. Помпата не се охлажда от потапянето й в горивото, а от преминаващото през нея гориво. То обтича вътре помпата. Много помпи са външни и твърдението, че резервоара трябва да е пълен за да се олаждат е глупаро. Нищо няма да стане на колата, ако карате на резерва, освен да спрете някъде, заради свършило гориво. Статията надъхва хората да дават повече пари за бензин, а не да сипват по 5лв. Пропаганда от доставчици на гориво.15:24 27.11.2019
15 Ай стига глупости
15:40 27.11.2019
16 onq s konq
Коментиран от #18, #31
16:03 27.11.2019
17 Nightrunner
До коментар #9 от "куку руку ку":
Явно си виждал само помпата на Пежо 406 :) щом ги приказваш такива. Ако е за въпрос и на много от Фордовете от 90те години помпите са извън резервоара под задния калник. На много от останалите коли обаче, говорим за бензинките, помпите са си натопени в специална кошничка в резервоара. И да единственото което охлажда помпата е горивото. Помпата си помпи с определен дебит на 3 бара примерно а с редуцир вентил към рейката налягането се регулира до 2.5 бара, примерно, според нуждата на системата. Та въпроса беше за охлаждането, колкото е по малко горивото толкова по бързо се згрява защото излишното което минава през рейката пак се връща в резервоара но с малко по висока температура. Като добавим и температурата на помпата.... Обективно е да се каже обаче че за да се скапе помпата трябва баяяя да се покара по този начин, говорим за бензините. За дизела е друга бира. Там в някои ГНП има електроника която се оьлажда от горивото и е бъквално натопена в него. При малко гориво орпределено човек може да си докара сериозен ремонт на главата. КОйто е имал дизел с VP44 ГНП на Бош и е карал така може да се похвали как е платил едни 700лв за ремонт и то в добрия случай.Коментиран от #20
16:12 27.11.2019
18 Komapak
До коментар #16 от "onq s konq":
Ако си опрял до тия 60кг си провери конете на немската простотия дали не са станали магаренца😂😂😂😂16:15 27.11.2019
19 мани мани
16:40 27.11.2019
20 куку руку ку
До коментар #17 от "Nightrunner":
А явно ти не правиш разлика между 405 и 406.Уточнявам, 405 комби 2.0 литра ХU10 двигател.
19:27 27.11.2019
21 ТМВ
От голямото количество бензин обърнато в килограми увеличава теглото на колата а от там и разхода на бензин...!!!
Коментиран от #24
20:51 27.11.2019
22 asoos
До коментар #5 от "Враца Баце":
OPEL20:56 27.11.2019
23 Ставри
22:53 27.11.2019
24 Prizrak
До коментар #21 от "ТМВ":
Пълни догоре,че иначе засмуква утайките и скапва всичко.22:58 27.11.2019
25 Бай хой
00:22 28.11.2019
26 Audi
Лично съм сменял помпа заради ниско ниво на бензина.Понеже карам на газ и си мислех,че като имам 10тина литра колкото да си запали и да обърне на газ но ми свърши газта и като знам че имам бензин да се прибера се прибрах спокойно,но на другия ден колата не пали.И голям филм докато разбера ,че помпата е заминала.Като отворих резервоара ко да видя ми то 10 литра са нищо помпата е почти на сухо
Резервоара на 100цата е 87 литра като на куатрото е разделен зад седалката заради дифа и наистина помпата е потопена и е в кошница и само оригинална,като най добрите са Пиербург
Та от мен най добре е наполовина пълен за града и до горе на дълго
Коментиран от #37
00:50 28.11.2019
27 Има лесен начин
До коментар #3 от "Голям Слон":
Епа дай като зареждаш да съм там и последните 20литра в моята да заредим и така няма да пълниш догоре ?05:59 28.11.2019
28 Николай
До коментар #4 от "Ххх":
Помпата подава гориво с постоянно налягане до ГПВН за дизелите от където вече с подаването на газ се увеличава или намаля количеството подавано гориво. За бензиновите е подобно там се подава до инжекциона и тн.07:04 28.11.2019
29 Николай
07:06 28.11.2019
30 БСП
07:23 28.11.2019
31 Читател
До коментар #16 от "onq s konq":
Браво, гений :) Много си прав. Чувал съм и за други глупаци - преди да се изпикаят не се качват в колата - вдигала разхода. Също и не пускат мигачите - това се ел.инсталацията на колата, товари алтернатора и от там - по-висока разход на гориво. А висшата форма на глупаците - ръчния багаж не го товарят в багажника. Държат го на ръце в купето, за да не тежи на колата. Също - като минават през "легнал полицай" се изправят на пръсти - за да не им опре колата ;)И разбира се - карат без резервна гума. А защо го правят - ти си се аргументирал достатъчно.
Коментиран от #36
08:01 28.11.2019
32 Джамбазин
08:28 28.11.2019
33 Гъзьо
10:50 28.11.2019
34 Тодор
До коментар #4 от "Ххх":
Помпата се охлажда от обратната нафта, тоест като е по малко, по бързо ще загрява нафтата и Помпата ще смуче загряла нафта17:09 28.11.2019
35 дсах
19:19 28.11.2019
36 Labas
До коментар #31 от "Читател":
Браво ,много духовит коментар ,отдавна не бах се смял с глас.20:21 28.11.2019
37 куку руку ку
До коментар #26 от "Audi":
Помпата ти е изгоряла, защото й е дошло времето. А кой какви оправдания си търси...23:30 28.11.2019
38 Златанчето
00:05 29.11.2019
39 Stormrider
06:34 29.11.2019
40 Иван от България
11:24 29.11.2019
41 Правилно но не и в БГ
До коментар #3 от "Голям Слон":
Колонките в гориво системно се проверяват от метрологията дали отчитат точно. Само че проверките са в 20 литрови туби. И след 20 литра обикновено колонките дават "случайни" грешки. В полза на бензиностанциите разбира се ;) Отделно запенването при наливане на голямо количество гориво също се отразява негативно на правилното отчитане и на джоба на зареждащия. Та ти ако искаш си сипвай по 50 литра, аз зареждам винаги от средата до горе, особено дизела зимата - да не мръзне ;)12:54 29.11.2019
42 Майстор
До коментар #5 от "Враца Баце":
На почти всеки съвременен, бензинов автомобил.08:16 02.12.2019
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Каруцаръ
15:30 05.12.2019
45 ivan
11:50 23.08.2020