27 Ноември, 2019 12:08 56 980 45

Защо не трябва да караме на "резерва"

  • ниво на горивото-
  • съвети-
  • бензинова помпа
Защо не трябва да караме на "резерва" - 1
Снимка: Shutterstock

Отдавна е доказано, че малко количество гориво в резервоара влияе неблагоприятно на горивната помпа. Факт е, че устройството се охлажда само по един начин - гориво - и бързо става безполезно, ако редовно карате с малко количество течност в резервоара.

Този аргумент обаче убеждава само малка част от водачите, а останалите продължават да си карат "на лампа" в ежедневен режим. Но бензиновата помпа е само върха на айсберга. Тя не умира моментално, но с течение на времето започва да доставя гориво на двигателя с по-малко налягане.

В резултат на това горивната смес в цилиндрите не е оптимална, което пък оказва влияние на електронния блок за управление на двигателя. Така може да се стигне до значително по-сериозни проблеми, като изгорели клапани, например.

Проблемът може да се задълбочи и да се отрази негативно и върху буталата на двигателя. Ако не бъдат взети мерки навреме, то има опасност да се стигне и до т.нар. основен ремонт. Това естествено не се случва задължително, но вероятността от подобни проблеми не е малка. За това съветът е - карайте с поне половин резервоар гориво.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 67 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 сектант

    32 36 Отговор
    става конденз зимата и после може да се гръмнеш
  • 2 Марио

    45 38 Отговор
    дано на "дървените глави" им влезе нещо от тази статийка
  • 3 Голям Слон

    29 12 Отговор
    Идеалният вариант е пълнене догоре и каране до малко преди да светне лампата. И след това пълнене до горе. Аз от зареждане до край и дозареждане след 200-300 км си докарах до некоректо отчитане на горивото от приборите :-)

    Коментиран от #27, #41

  • 4 Ххх

    73 34 Отговор
    Нещо не схванах логиката. Помпата не се охлаждала, ако горивото е малко. По каква логика ? Дали горивото е малко или много, помпата си смуче определен дебит, в зависимост от подаваната газ. И от какво се загрява с по - малко гориво в резервоара ?

    Коментиран от #6, #28, #34

  • 5 Враца Баце

    20 67 Отговор
    Някой ще ми каже ли на кой автомобил горивната помпа е в резервоара, за да се охлажда от количеството гориво?

    Коментиран от #7, #22, #42

  • 6 Камен

    79 21 Отговор

    До коментар #4 от "Ххх":

    Логиката е, че помпата е в резервоара и е буквално потопена в наличното гориво, от което "смуче", и което реално я охлажда. Няма гориво - няма охлаждане. Статията е 100% вярна. Имам лични наблюдения, които потвърждават това.

    Коментиран от #9

  • 7 Кош

    24 6 Отговор

    До коментар #5 от "Враца Баце":

    Последната ми кола, на която не беше в резервоара, беше баба Вектра 89-та година.
  • 8 555

    20 10 Отговор
    Кой кара без гориво? Кога за последно видяхте на пътя, закъсал за гориво?
  • 9 куку руку ку

    34 6 Отговор

    До коментар #6 от "Камен":

    Не е така. За да бъде потопена помпата, резервоарът трябва да е пълен догоре, а да не говорим, че на Пежо 405 помпата е извън резервоара. Помпата винаги е хваната към фланецът и е в горната част на резервоара, а надолу е тръбата на смукателя с цедката. Охлаждането й е от потока на гориво през самата помпа.
    Другото е вярно, за конденза в празен резервоар и от там влошаване качеството на гориво.

    Коментиран от #14, #17

  • 10 гост

    65 50 Отговор
    Само бедняците карат на резерва. Ако нямаш пари да си напълниш резервара догоре защо си си купил въобще кола? Това показва колко глупав избор си направил, а ако не осъзнаваш финансовата си некомпетентност, то бензиновата помпа е най-малкия ти проблем в живота. Има толкова много хора на минимална заплата или без заплата, но всички с коли, нямат пари за такси, застраховки, консумативи, ремонти, нищо, ама кола да имат. Ето, мой роднина взима добра заплата за малък град, но от кредити за простотии не му остават пари да си купи винетка дори и ползва колата на баща си като излиза извън града, инак ауди да кара, ве6 да е, а жена му се чуди откъде да вземе пари за лекарствата на бебето им. Пълно е с такива прости хора и това си е техен проблем.

    Коментиран от #11, #13, #43

  • 11 К.К.

    67 5 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Като живееш в провинцията на 30-40км от лекар, зъболекар, аптека, спешен център, имаш възрастни хора, колата е необходимост!
  • 12 ....

    15 3 Отговор
    Боже боже, чета и не вярвам на ушите си.
  • 13 Гост

    39 11 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Публикувано във факти.бг: Ако нямаш пари да си напълниш резервара догоре защо си си купил въобще кола? >>>> Защото след като два пъти ми го пробиха и ми източиха горивото пред блока с пирон и леген, вече не го пълня, а си карам на резерва. А статията е пълна с глупости.
  • 14 Гост

    55 12 Отговор

    До коментар #9 от "куку руку ку":

    Абсолютно си прав. Помпата не се охлажда от потапянето й в горивото, а от преминаващото през нея гориво. То обтича вътре помпата. Много помпи са външни и твърдението, че резервоара трябва да е пълен за да се олаждат е глупаро. Нищо няма да стане на колата, ако карате на резерва, освен да спрете някъде, заради свършило гориво. Статията надъхва хората да дават повече пари за бензин, а не да сипват по 5лв. Пропаганда от доставчици на гориво.
  • 15 Ай стига глупости

    25 5 Отговор
    15 годин карам опела без бенз и нищо и нема на помпата
  • 16 onq s konq

    38 10 Отговор
    За пръв път чувам че карането на "Резерва" има отношение към нормалната работа на Гориво-подкачващата помпа,но хората са казали че "винаги има първи път":)Все пак ще кажа че МНОГО съм карал със светеща лампичка ,но НИКОГА до сега не съм имал проблем с помпата специално.Верно че в момента Резервоарът на БМВ-то ми /дизел/ е пълен на макс,но това го правя щото сипвам Добавка на "Бардал" за повишаване на Цетановото число,а Флакона е за 70литра.И ще добавя:НЕ МИ Е ХУБАВО да карам с пълен резервоар,защото това са 60КГ ДОПЪЛНИТЕЛЕН ТОВАР който ТЕЖИ НА КОЛАТА.А известно е че всяка Тежест оказва влияние на Ускорение,Спирачен път,Разход на гориво,Амортизация на спирачни накладки и дискове!

    Коментиран от #18, #31

  • 17 Nightrunner

    15 6 Отговор

    До коментар #9 от "куку руку ку":

    Явно си виждал само помпата на Пежо 406 :) щом ги приказваш такива. Ако е за въпрос и на много от Фордовете от 90те години помпите са извън резервоара под задния калник. На много от останалите коли обаче, говорим за бензинките, помпите са си натопени в специална кошничка в резервоара. И да единственото което охлажда помпата е горивото. Помпата си помпи с определен дебит на 3 бара примерно а с редуцир вентил към рейката налягането се регулира до 2.5 бара, примерно, според нуждата на системата. Та въпроса беше за охлаждането, колкото е по малко горивото толкова по бързо се згрява защото излишното което минава през рейката пак се връща в резервоара но с малко по висока температура. Като добавим и температурата на помпата.... Обективно е да се каже обаче че за да се скапе помпата трябва баяяя да се покара по този начин, говорим за бензините. За дизела е друга бира. Там в някои ГНП има електроника която се оьлажда от горивото и е бъквално натопена в него. При малко гориво орпределено човек може да си докара сериозен ремонт на главата. КОйто е имал дизел с VP44 ГНП на Бош и е карал така може да се похвали как е платил едни 700лв за ремонт и то в добрия случай.

    Коментиран от #20

  • 18 Komapak

    25 11 Отговор

    До коментар #16 от "onq s konq":

    Ако си опрял до тия 60кг си провери конете на немската простотия дали не са станали магаренца😂😂😂😂
  • 19 мани мани

    20 15 Отговор
    москвича го карахме 26г. само на изпарения :) лампичката светеше постоянно кат' в дискотека примигваше все :) и всичко си беше наред! отначало си даваше разход 7/100 ама после си стана десятка :) баланса си чукаше често :) може и да е било от т'ва че няма много гориво, но не вярвам, най ми било от лошите горива... и сегашната американска спортна си я карам на изпарения :) немските легени не ги знам, може и да не трябва тъй да се карат, те са трошливи и нежни!
  • 20 куку руку ку

    4 1 Отговор

    До коментар #17 от "Nightrunner":

    А явно ти не правиш разлика между 405 и 406.
    Уточнявам, 405 комби 2.0 литра ХU10 двигател.
  • 21 ТМВ

    23 4 Отговор
    Глупости на търкалета, защо да пълниш резервоара когато сега има бензиностанции навсякъде!!!
    От голямото количество бензин обърнато в килограми увеличава теглото на колата а от там и разхода на бензин...!!!

    Коментиран от #24

  • 22 asoos

    6 2 Отговор

    До коментар #5 от "Враца Баце":

    OPEL
  • 23 Ставри

    7 0 Отговор
    Примера, който дава колегата Nightrunner с ГНП VP 44 е показателен за вредата от каране с малко гориво, което често свършва. Хората сипват нафта, въртят на стартер а не ползват помпата за ръчно напълване на системата и полевия транзистор без горивото, което го охлажда изаря. Друга причина е, че майсторът като смени горивния филтър също решава да подкачва със стартера и VP 44 умира. Иначе този стар модел ГНП при правилна експлоатация си е ОК.
  • 24 Prizrak

    7 5 Отговор

    До коментар #21 от "ТМВ":

    Пълни догоре,че иначе засмуква утайките и скапва всичко.
  • 25 Бай хой

    21 0 Отговор
    Помпата изгаря ако свърши горивото и върти напразно. Това за резервата са глупости на комплексари. Повечето резервоари са пластмасови от материал по който не порилепва конденз. Разни палячовци си изсмукват проблеми от пръстите. Също така сондата винаги смуче от дъното. Първо издухва водата и боклуците а не чака резервоара да се изпразни че тогава да ги захапе. Чухме и комплексарите с богатство за цял резервоар. Дали знаят че горивото тежи. Да сметнем 50 литра по 0.8 са 40кг. А багажника на почти всички автомобили е конструиран за 50кг. Сериозен процент към допустимия товар. С половин резервоар можеш да си увеличиш товара с почти 50%.
  • 26 Audi

    5 6 Отговор
    Абсолютно е вярна статията имам предвид Ауди 100
    Лично съм сменял помпа заради ниско ниво на бензина.Понеже карам на газ и си мислех,че като имам 10тина литра колкото да си запали и да обърне на газ но ми свърши газта и като знам че имам бензин да се прибера се прибрах спокойно,но на другия ден колата не пали.И голям филм докато разбера ,че помпата е заминала.Като отворих резервоара ко да видя ми то 10 литра са нищо помпата е почти на сухо
    Резервоара на 100цата е 87 литра като на куатрото е разделен зад седалката заради дифа и наистина помпата е потопена и е в кошница и само оригинална,като най добрите са Пиербург
    Та от мен най добре е наполовина пълен за града и до горе на дълго

    Коментиран от #37

  • 27 Има лесен начин

    3 2 Отговор

    До коментар #3 от "Голям Слон":

    Епа дай като зареждаш да съм там и последните 20литра в моята да заредим и така няма да пълниш догоре ?
  • 28 Николай

    5 1 Отговор

    До коментар #4 от "Ххх":

    Помпата подава гориво с постоянно налягане до ГПВН за дизелите от където вече с подаването на газ се увеличава или намаля количеството подавано гориво. За бензиновите е подобно там се подава до инжекциона и тн.
  • 29 Николай

    7 3 Отговор
    Като цяло какъв е смисъла да слагаш 5 литра за 10 лева и след 50 км пак да ходиш да зареждаш.
  • 30 БСП

    5 0 Отговор
    Фиат Браво 10 години го карах с светеща лампа , помпата работеше перфектно. Всичко друго се чупеше 1.4 12v 80 коня
  • 31 Читател

    25 1 Отговор

    До коментар #16 от "onq s konq":

    Браво, гений :) Много си прав. Чувал съм и за други глупаци - преди да се изпикаят не се качват в колата - вдигала разхода. Също и не пускат мигачите - това се ел.инсталацията на колата, товари алтернатора и от там - по-висока разход на гориво. А висшата форма на глупаците - ръчния багаж не го товарят в багажника. Държат го на ръце в купето, за да не тежи на колата. Също - като минават през "легнал полицай" се изправят на пръсти - за да не им опре колата ;)
    И разбира се - карат без резервна гума. А защо го правят - ти си се аргументирал достатъчно.

    Коментиран от #36

  • 32 Джамбазин

    4 1 Отговор
    Я така ги държим сите
  • 33 Гъзьо

    2 1 Отговор
    Дрън дрън та пляс!
  • 34 Тодор

    2 3 Отговор

    До коментар #4 от "Ххх":

    Помпата се охлажда от обратната нафта, тоест като е по малко, по бързо ще загрява нафтата и Помпата ще смуче загряла нафта
  • 35 дсах

    1 0 Отговор
    Aз зареждам с по 30 лв. и ми стига колкото да се прибера. Колата харчи много.
  • 36 Labas

    1 0 Отговор

    До коментар #31 от "Читател":

    Браво ,много духовит коментар ,отдавна не бах се смял с глас.
  • 37 куку руку ку

    2 0 Отговор

    До коментар #26 от "Audi":

    Помпата ти е изгоряла, защото й е дошло времето. А кой какви оправдания си търси...
  • 38 Златанчето

    4 1 Отговор
    Никой ли не спомена за попадането на твърди частици в помпата утаени на дъното на резервоара в резултат от ниското гориво в него? Това е реалната причина да не се кара на резерва. Всичко друго са глупости.
  • 39 Stormrider

    1 0 Отговор
    Как ще захапе боклуци от дъното, като има цедка? Помислете върху това.
  • 40 Иван от България

    3 2 Отговор
    Горивната помпа се охлажда от засмуканото гориво. Част от това засмукано гориво, обаче, се връща в резервоара и вече има по-висока температура от преди да бъде засмукано. Получва се циркулация. Колкото по-малко гориво има в резервоара, толкова по-често циркулира останалото гориво и толкова повече се повишава неговата температура. Съответно горивната помпа се охлажда по-трудно.
  • 41 Правилно но не и в БГ

    3 0 Отговор

    До коментар #3 от "Голям Слон":

    Колонките в гориво системно се проверяват от метрологията дали отчитат точно. Само че проверките са в 20 литрови туби. И след 20 литра обикновено колонките дават "случайни" грешки. В полза на бензиностанциите разбира се ;) Отделно запенването при наливане на голямо количество гориво също се отразява негативно на правилното отчитане и на джоба на зареждащия. Та ти ако искаш си сипвай по 50 литра, аз зареждам винаги от средата до горе, особено дизела зимата - да не мръзне ;)
  • 42 Майстор

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "Враца Баце":

    На почти всеки съвременен, бензинов автомобил.
  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Каруцаръ

    0 0 Отговор
    Тоя път пропуснаха да споменат за утайката, която засмуква помпата, като си на резерва и се надират цилиндрите :) . Пак тук го четох :)
  • 45 ivan

    1 0 Отговор
    какъв е пътя на излишното гориво на нисан микра1.3 1997г.