Новини

За и против: Въздушен филтър с нулево съпротивление

Публикувана: 9 Октомври, 2019 14:10
35 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 13124
За и против: Въздушен филтър с нулево съпротивление
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.5 от 19 гласа.

Както е добре известно, моторът се нуждае от въздушен филтър, за да предпази двигателя от прах и мръсотия. Недостатъкът на този консуматив обаче е в допълнителното съпротивление на въздушния поток, поради което мощността на захранващия блок спада.

На пазара има алтернативи - филтри, при които съпротивлението е минимално и моторът "диша" по-добре. Тези устройства обаче не са безвредни. Основният недостатък на това решение е, че в двигателя навлиза повече прах, което може да доведе до нежелани последици.

Филтрите с нулево съпротивление се разделят според опцията за инсталиране.

Те могат да бъдат поставени както на стандартното място, така и извън него. Във втория случай има проблем с всмукването на въздух, тъй като той се взема от двигателното отделение. А в него въздухът е горещ и плътността му е по-ниска от тази на извънбордния въздух, следователно мощността пада.

Филтърът с нулево съпротивление наистина ли увеличава мощността?

Всъщност въпросът е много спорен. При измерване на стенд с и без филтри, резултатите са разочароващи. Оказва се, че увеличението на мощността е в най-добрия случай 1-2%, а в някои случаи спада със същите 1-2%. С други думи, в най-добрия случай филтърът с нулева устойчивост може да се счита за безполезен, а в най-лошия - за излишна придобивка, който вреди на мотора.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.5 от 19 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Димов
1 Отговор
Щом не филтрира, значи не е никакъв филтър. Купи си истинкси К§N, пък ела ми кажи дали не е по-добре.

Оценка:
-11 +47

Марио
2 Отговор
Много дупета обаче си мислят, че това е върха на сладоледа. Хубаво е да прочетат тази статия. Но по-скоро сега ще започнат едни коментари, ще се появят едни разбирачи

Оценка:
-6 +46

Хайде кандидатбачкаторите за ФВ
3 Отговор
Да започнат с рефератите :)

Оценка:
-3 +9

Коментар📝
4 Отговор
Имам K&N НИКВА РАЗЛИКА СЛЕД 2000км.Като го Изпера и то с Специални ОБЕЗМАСЛИТЕЛИ ИМА НЯКВА РАЗЛИКА НО СЛЕД 2000КМ ПАК ТРЯБВА ДА СЕ ПЕРЕ

Коментиран от #19


Оценка:
-5 +24

гост
5 Отговор
Аз съм си монтирал такъв от К&Н и мога да кажа, че има ефект, особенно когато колата е под товар. От ниски обороти колата започва да поема по-добре, със стандартен например натискаш газта на висока предавка и колата задържа обороти след което бавно започва да покачва, докато с този филтър при подаването на газка колата веднага започва да покачва леко-полеко, няма зачудване. Другото е, че при много високи обороти получава повече въздух и например при едно и също ускорение със спортния филтър влиза в изключвател, което не може да стане при стандартния, и това е достатъчно доказателство, че има ефект. За намаляването на разхода е относително, заради по-лесното дишане при еднакво каране го намаля, да, но при студено време например се увеличава.

Коментиран от #10


Оценка:
-18 +8

Работи
6 Отговор
Ама само на стари турбо двигатели до 2000. Вдига разхода до 40 на сто (зимно време -10С) и на пета след 140 рита в г..а. Супер е ама друг да плаща бензина

Оценка:
-4 +6

Миризлив пор
7 Отговор
Пак някой преписва без да е на ясно с технологията. За да изкараш максимална мощност от един двигател, то трябва горивото и въздуха да са в точно определено съотношение. Когато се сложи такъв филтър то трябва да се коригира и подаването на гориво иначе нещата отиват дори и на по зле. Същия ефект е, ако се сложи "права" генерация или друго "подобрение". При карбураторите е лесно, завъртиш леко болта на горивото, но при новите се пренаписва цялата таблица.

Коментиран от #12, #24, #25


Оценка:
-9 +22

onq s konq
8 Отговор
В ролята си на СЪВЕТНИК на "Съветващите автомайстори" ще поясня,че НЕ Е ВАЖНО каква е Фабричната пропускливост на Възд. филтър,а е необходимо ДА СЕ СМЕНЯ РЕДОВНО,особено ако се кара в запрашени местности.А че има Шматки,дето ИЗОБЩО не знаят че има Въздушен филтър и двигатела им все едно тича с Противогаз...то си им е по рождение!

Оценка:
-1 +31

Пеуник
9 Отговор
Имам го на три коли от една марка с различни обеми банзинови двигатели. Усеща се прилив на мощност, но разхода също се качва. По-малко на на двулитровия мотор. На скутера ситуацията е подобна, но трудно се усеща разлика в мощността. В мъгла, дъжд и влажно време е супер, защото моторът си диша без проблем иначе картона става на каша. Естествено прахолякът си влиза по-лесно.

Оценка:
-4 +8

ФауВе
10 Отговор

До коментар #5 от "гост":


И като как монтира КиН филтър на Теслата бе норвежник?

Оценка:
-6 +7

Майор Костов
11 Отговор
Автомобилът не гори въздух, а горивовъздушна смес. Повече въздух изисква повече гориво.
Нормално е колата да върви повече. И да гори повече...

Коментиран от #13, #33


Оценка:
-4 +18

ФауВе
12 Отговор

До коментар #7 от "Миризлив пор":


Не баш в точно, но в определени граници. Бензина има по-тесни граници на отношение гориво/въздух. Дизела търпи повече разлика. Но си прав, че трябва да се коригира.

Коментиран от #15


Оценка:
-0 +8

ФауВе
13 Отговор

До коментар #11 от "Майор Костов":


По твоята логика, колата ще гори най-малко ако е със задръстен филтър.

Оценка:
-6 +6

Тропчо
14 Отговор
ОЛИ ПАК ЛИ ФИЛОСОСТВАШ😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃💣💣💣💣👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎✊

Коментиран от #16


Оценка:
-3 +1

Миризлив пор
15 Отговор

До коментар #12 от "ФауВе":


май и аз и ти и майора говорим за едно и също нещо. За въздуха на дизела важи правилото "колкото повече толкова повече", при бензина е доста точно съотношението и за това се ползва информацията от дебитомера и лабда-сондата какво влиза и колко кислород има в изгорелите газове за да се коригира работата на двигателя. Ако се пуска повече въздух от колкото може да позволят корекциите и отиваме на "бедна смес" със всичките и последици. Темата си е доста обширна НО само със подмяна на филъра няма начин да се качат 10-15 коня,

Коментиран от #17


Оценка:
-1 +10

ФауВе
16 Отговор

До коментар #14 от "Тропчо":


Запълвам пропуски в нечие образование. Така те спасявам от апокрифна литература и невярна информация, която като повториш пред лаиците на масата ви, довечера, ще се изложиш. Пак заповядай!

Оценка:
-1 +1

ФауВе
17 Отговор

До коментар #15 от "Миризлив пор":


10-15 ще качи, ако мотора му е 500. Тия филтри дават възможност за нещо повече, но трябва да се бута и друга, скъпа карантия и да се настройва, както поясни майора. Пишлеметата си дават парите за неща, които хич не вдяват. После сяда да пробва, внушава си, че уж върви повече и като се съберат на кафенце почват филмите. Де от простотия, де от срам, да не си признае, че е купил нещо, което хич не е успял да впрегне в работа, че да му изстиска потенциала, ама вече слуха ескалира.

Коментиран от #20


Оценка:
-0 +8

18
Този коментар е премахнат от модератор
gvdff
19 Отговор

До коментар #4 от "Коментар📝":


Ползвам Pipercross панелен. Пак на тези км се пере. Няма разлика в поведението на двигателя, но поне след 2 смени на хартиени, то вече ще съм го "избил". А и поне ще е чист редовно.

Оценка:
-0 +4

Миризлив пор
20 Отговор

До коментар #17 от "ФауВе":


Въпрос на марктинг стил "WS Teleshop"- лъскава реклама, куп полуистини и показват някоя "обработена" кола на която и е "налят" новия акъл с всички корекции за филтър, по-големи дюзи и нова помпа, права генерация (или Y клапан/и), полирани колектори и после само се продава на балъците дето не са чели на времето. Сещам се за Гошо Карбуратора и жигулата му която биеше поршета на 400 метра...

Оценка:
-3 +6

audi a8
21 Отговор
ако се монтира панелен тъкъв става

Оценка:
-1 +3

Много ясно че
22 Отговор
Филтрите K&N са номер 1

Оценка:
-1 +8

въздухар
23 Отговор
Въздушният филтър вдига мощността на двигатея колкото и резервната гума в багажника.За по доброто изгаряне на горивото в цилиндъра е важно да има повече кислород.

Коментиран от #27


Оценка:
-5 +3

Деян
24 Отговор

До коментар #7 от "Миризлив пор":


Какво пренаписване на карти бе галфон. След филтъра е МАФ-а който следи колко въздух влиза към двигателя и спрямо това дозира и горивото.
За правата генерация също нищо не се налага. Освен ако няма допълнителни ламбди зад катализатора които да се спрат и софтуерно.

Въобще не знам как хората са ти дали плюсчета. Пълни глупости си написал.

Коментиран от #28


Оценка:
-2 +15

Олд Скуул
25 Отговор

До коментар #7 от "Миризлив пор":


И ти говориш неща, дето не са ти ясни. Кой е тоя болт на карбуратора, който завърташ? Такъв болт (игла) има само за тихите обороти. В карбуратора има едни нещица с малки и калибровани отвори. Викахме им "жигльори". Те дозират горивото и "допълнителният въздух. Сложно е да ти обяснявам, но сигурно има къде да се прочете.
Сага към останалите коментиращи:
Ако искате да видите колко ще "бяга" колата с "нулев" филтър, просто махнете вашия въздушен и пробвайте. На двигателя няма да му стане нищо за 100км. без такъв филтър (освен ако не карате в Сахара).
Съвременните дизели са с турбо-компресори. Въздушният филтър изобщо не е пречка за въздуха в такъв двигател.
Ако искате да добиете осезаемо увеличение на мощността, ще се наложи доста голяма реконструкция на ДВГ. Както софтуерно (там чипове и т.н.), така и хардуерно (специални бутала, спец. разпр. валове, клапани с подобрена геометрия и от леки, но надеждни сплави, пружини за тия клапани, промяна в геометрията на всмук. и изпуск. тръби както и тяхното полиране и много други, но важни неща), а това струва мнооого пари.
Най-лесно и съответно евтино може да стане при турбо-дизела. Просто едно ново и по-голямо турбо и нова прошивка на чипа за управление на двигателя. Но, предупреждавам, и това не е много евтино.
Всичко останало са глупостии приказки на мераклии, които обаче нямат достатъчно познания. Естествено и на маркетинг на фирмите, които произвеждат такива касесоари.

Коментиран от #26, #29


Оценка:
-3 +8

Гост
26 Отговор

До коментар #25 от "Олд Скуул":


Е точно при турбинираните мотори можеш да си го спестиш цялото това ровичкане с чипосване. Всеки турбодвигател може само софтуерно да се изпили с едни 10 процента макс.мощност и с доста напънат въртящ момент в ниски до средни обороти че да "дърпа" повече. Ремапа е около 500 кинта. Вече колко ще е надежден двигателя след ремап е друга тема

Оценка:
-0 +2

ФауВе
27 Отговор

До коментар #23 от "въздухар":


Прекалено многото кислород топи бутала ;)

Оценка:
-1 +2

ФауВе
28 Отговор

До коментар #24 от "Деян":


МАФа само внася корекции на написаното по картите. И може да коригира в тесни граници. И с ламбдата е така, както и с НОКа. При леки промени няма проблем - МАФа ще нагоди. Но излезе ли стойността от граници - чека светва.

Оценка:
-2 +3

ФауВе
29 Отговор

До коментар #25 от "Олд Скуул":


А имат ли болтове за състава на сместа на работен ход, към главните горивни жигльори? Айде, остей системите Вебер и Озон, дето ги качулеха по Ладите и всички ги бърникахме. Ама какво правим при един Пиербърг, с постоянно разреждане, дето всичко се управлява от вакуумки? А тия на Вараджет и Кейхин ми бяха кошмар. Само на стенд се настройваха.

Коментиран от #30


Оценка:
-1 +3

Олд Скуул
30 Отговор

До коментар #29 от "ФауВе":


Дааа, Кейхин, Стромберг и подобни с постоянна скорост на въздушния поток са "болест". И все пак това бяха най-съвършенните карбуратори по мое мнение. Аз лично не съм се занимавал много с карбуратори, чипосване, упрвления на впръскване и подобни.
Мнението си го написах, просто за да спестя малко пари на разни "интернет-автомобилисти". Все пак от 14-годишен се занимавам с ДВГ, а сега съм на 54. Все нещо ми е ясно.
Прав си в предното си мнение където си казал обяснил защо с просто "чипосване" не може да се повиши много мощността на "турбинираните" ДВГ. Мисля, че за по-умните момчета, ще е полезно. Да не си похарчат парите за глупости.
10% както е казал един по-долу са нищо за кола 100к.с. Вижа за 1000к.с. е друга работа, ама кой кара такива коли?

Оценка:
-3 +0

Бай Ганя от балканя
31 Отговор
Превключва от газ на бензин докато изпреварва....................................
Мисли си че е включил турбото

Оценка:
-0 +7

професионален шофьор
32 Отговор
Като притежател на два турбо-бензинови автомобила - единия е позасилен 1,8Т+К04 турбина, ще кажа че много добър резултат постигнах със спортен панелен филтър+интейк на 75-80 мм! 0-100 за 5,8 сек, 0-200 за 20 сек, 0-230 за 28 сек по уред! Преди да направя интейка, колата не вървеше толкова добре , понеже засмукваше топъл въздух от коша, а не студен - от бронята!
Audi A3 1.8t+ 0-230
https://www.vbox7.com/play:598e5dd5bd

Оценка:
-0 +0

33
Този коментар е премахнат от модератор
Бобов
34 Отговор
До №1 Димов - имам Субару WRX STI с някои важни части сменени и ремапнато на 370 к.с. Но си оставих в колата стоковия филтър, а оригиналния K&N ми прашасва в мазето, точно поради причините посочени в статията.

Оценка:
-0 +0

QUADRIFOGLIO
35 Отговор
Подобни алтернативни филтри се избират от специалисти и са нужни само в случай, че моторът е подсилен и му е необходим повече кислород. Да се прави стоков автомобил с подобни филтри е напълно излишно, защото производителите не са глупави и са монтирали филтри напълно достатъчни за дадения двигател.
А колкото до подсилените двигатели, винаги с качването на конете ресурса намалява, а обслужването става по-скъпо. Колкото повече мощност се изсмуква от един двигател, толкова повече се съкращава неговия ресурс.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Бойко Борисов
Премиерът Бойко Борисов по време парламентарен контрол в отговор на въпрос от Корнелия Нинова за земеделските субсидии.
Не ми подвиквай!"

Още бисери