Volkswagen обяви официално, че прави изпитания в реални условия на нов вид навигационна система, работеща с помощта на квантови изчисления. Маршрутите, които препоръчва иновацията са различни от тези на стандартната навигация и не само предлагат оптимален маршрут, но и предотвратяват образуването на задръствания. Навигацията е предназначена за автобусите от градския транспорт. Според VW това е първият в света подобен експеримент за оптимизиране на пътното движение.
Изпитанията се провеждат в реални условия в Лисабон от днес (4 ноември) и са в рамките на технологичната конференция Web Summit. Новата система е разработена съвместно с компаниите Hexad и PTV Group и се състои от два компонента. Първият, с помощта на стандартен компютър ще прогнозира количеството пасажери на 26 автобусни спирки. За целта ще се използват анонимни данни от смартфоните.
Вторият компонент ще работи с помощта на квантов компютър от канадската фирма D-Wave Systems и с информацията от него ще дава данни за движението на автомобилите на всеки две минути, като на база на тази информация ще предлага индивидуален маршрут на автобусите. Така самите те няма да правят задръствания, като същевременно ще се "спасят" от такива.
Квантовият компютър обработва информацията за части от секундата, докато на стандартен компютър са нужни десетки минути за същата обработка. Подобен експеримент беше направен от VW в Пекин през 2016-а, като в него участваха 10 000 таксита. Тогава на всеки шофьор на такси му беше предложен най-бързия маршрут от възможните. Работата се осъществяваше отново с алгоритъм, съставен от квантовия компютър D-Wave.