Ръководството на Формула 1 разглежда сериозно възможността шампионатът да премине към използване на двутактови хибридни установки на синтетично гориво, обяви техническият директор на сериите Пат Саймъндс на конференцията Motorsport Industry Association. Новите мотори вероятно ще станат задължителни от 2025 или 2026 г. в изпълнение на плана за постигане на въглеродна неутралност през 2030-а.
Саймъндс подчертава, че е "изключително заинтересован от прехода към двутактови двигатели", тъй като те са "много по-ефективни" и могат да радват феновете с превъзходен звук. Според специалиста повечето проблеми на тези мотори, които днес се свързват със сенокосачки и мотопеди, вече са решени.
Саймъндс смята, че с интегрирането на впръскване на горивото, принудително пълнене и съвременни системи за запалване двутактовите агрегати могат да станат изключително мощни и екологично чисти. Според техническия директор на Формула 1 двигателят с вътрешно горене има голямо бъдеще и не бива да се залага изцяло на електричеството.