Осмиван заради примитивната си техника, липсата на елементарни удобства като парно и дългите дири от бял пушек, произвеждан от двутактовото двигателче, днес Trabant събужда по-скоро чувства на приятна носталгия у мнозина автомобилисти от бившия социалистически лагер. За ГДР "сапунерката" с каросерия от старо съветско бельо и смола изиграва същата роля, каквато Volkswagen Käfer за ФРГ - да качи обикновените хора на коли.
Trabant се произвежда между 1957 и 1991 г. През това време от поточните линии на завода в Цвикау слизат 3.7 млн. "сателита", както се превежда името на автомобила. Видеозаписи от онова време връщат спомена за "високотехнологичните" методи на производство, които не изискват по-сложен инструментариум от дървени клинове, чукове с различна големина, а когато се налага - и смели ритници по непослушните части за напасване.
Видео хрониките за запечатали и други етапи от производството на Trabant, особено интересен сред които е процесът на изработка на каросерията от Duroplast. Противно на разпространената заблуда, този материал няма нищо общо с картона. Състои се от фенолформалдехидна смола, армирана с памучни нишки от рециклирани дрехи от Съветския съюз.