Отидете към основна версия

26 559 57

Така се сглобяваше Trabant

  • trabant-
  • фабрика-
  • завод-
  • цвикау

Осмиван заради примитивната си техника, липсата на елементарни удобства като парно и дългите дири от бял пушек, произвеждан от двутактовото двигателче, днес Trabant събужда по-скоро чувства на приятна носталгия у мнозина автомобилисти от бившия социалистически лагер. За ГДР "сапунерката" с каросерия от старо съветско бельо и смола изиграва същата роля, каквато Volkswagen Käfer за ФРГ - да качи обикновените хора на коли.

Trabant се произвежда между 1957 и 1991 г. През това време от поточните линии на завода в Цвикау слизат 3.7 млн. "сателита", както се превежда името на автомобила. Видеозаписи от онова време връщат спомена за "високотехнологичните" методи на производство, които не изискват по-сложен инструментариум от дървени клинове, чукове с различна големина, а когато се налага - и смели ритници по непослушните части за напасване.

Видео хрониките за запечатали и други етапи от производството на Trabant, особено интересен сред които е процесът на изработка на каросерията от Duroplast. Противно на разпространената заблуда, този материал няма нищо общо с картона. Състои се от фенолформалдехидна смола, армирана с памучни нишки от рециклирани дрехи от Съветския съюз.

Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 17 гласа.

Свързани новини

  • Как се напасват врати на Dacia

    Кратко филмче от московската фабрика на Renault разкрива някои любопитни тънкости от финалната производствена фаза на Dacia Sandero. В клипчето работн ...
    29.06.2010
    23 822
    70