Отидете към основна версия

61 309 26

Ако карате някоя от тези коли, веднага проверете еърбеговете

  • takata-
  • еърбег-
  • въздушна възглавница

Удар с ниска скорост, еърбеговете се отварят и всичко изглежда наред. Заедно с издуването на въздушната възглавница обаче из купето се разлитат остри метални парчета. Точно това може да се случи във всеки автомобил, в който са монтирани дефектни еърбегове на Takata.

Проблемът засяга продукцията на различни марки, а неизправните японски въздушни възглавници са монтирани на няколко десетки милиона коли по цял свят. Повечето от тях бяха сменени по време на пика на сервизните кампании през 2014-2016 г.

Ако автомобилът ви е произведен между 2000 и 2014 г., вероятността да е екипиран с дефектен еърбег е доста висока. В такъв случай е крайно препоръчително да проверите дали колата ви не попада в обхвата на кампания за подмяна на въздушните възглавници Takata.

В повечето цивилизовани страни това може да стане на специални интернет страници, поддържани от официалните институции. В България за наличие на съмнителни еърбегове може да се провери на сайтовете на производителите или със запитване до вносителя на марката.

За особено опасни се смятат въздушните възглавници Takata, монтирани на моделите на Honda и Acura от 2001-2003 г., както и пикапите Ford Ranger и Mazda B-Series от 2006 г. При тях съществува най-сериозен риск от взрив на металния корпус на газгенератора при сработване.

Риск съществува и при автомобилите, експлоатирани в по-топъл и влажен климат. Жегата и влагата въздействат пагубно върху дестабилизирането на пиротехническия заряд в еърбега.

До този момент кампании за подмяна на опасните въздушни възглавници са провели 34 производители, сред които Acura, Audi, BMW, Cadillac, Chevrolet, Chrysler, Dodge/Ram, Ferrari, Ford, Honda, Infiniti, Jaguar, Jeep, Land Rover, Lexus, Lincoln, Mazda, McLaren, Mercedes-Benz, Mercury, Mitsubishi, Nissan, Pontiac, Saab, Saturn, Scion, Subaru, Tesla, Toyota и Volkswagen. Дефектните еърбегове доказано са причинили смъртта на 29 души и са ранили стотици.

Разследването на американската Национална служба за безопасност на пътното движение (NHTSA) обяви, че причина за дефектирането на въздушните възглавници Takata е отсъствието на влагопоглъщаща добавка към пиротехническия заряд на базата на амониев нитрат. С времето в газгенератора прониква влага, сместа става нестабилна и взривът при сработване на еърбега корпусът му може да се разкъса, превръщайки го в граната.

Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 41 гласа.

Свързани новини