Американският производител на електрически превозни средства Tesla патентова нов, значително по-издръжлив и по-евтин електрод, наречен NCA, който вероятно ще използва в новите си батерии.
По-рано партньорът на Tesla в изследването на батериите, Джеф Дан от университета в Далхоузи, разкри впечатляващи резултати от тестове за нова клетка за акумулатор, която може да осигури повече от 1 милион мили (1.6 млн. км) на електрическо превозно средство.
Новата тествана батерия е литиево-йонна, но от следващото поколение NMC 532 с монокристален катод и нов и подобрен електролит, който също е патентован от Tesla. По време на тестовете са постигнати повече от 4 000 цикъла на зареждане-разреждане.
Понастоящем Tesla патентова "монокристалните" електроди NCA, както е описано в наскоро публикувана заявка за патент, озаглавена "Метод за синтез на никел-кобалт-алуминий". В новите проучвания на изобретателите е приложен процес на двуетапно синтезиране за получаване на монокристални никел-кобалт-алуминиеви електроди.
Целта на изследването е да се премине към използването на собствени батерии, използвайки технологии, разработени от вътрешните екипи на Tesla. През последните няколко месеца автопроизводителят разработва цялостно ново секретно производствено оборудване, което ще се появи на производствената линия във Фремонт.