В скоро време американският производител на електромобили Tesla ще разполага с технология, която позволява увеличаване на продължителността на живота на батериите от сегашните 1 600 цикъла заряд/разряд до 6 000, съобщава Forbes. Авторитетното издание се позовава на публикация в Journal of The Electrochemical Society на екип, воден от професора по физика от Университета в Халифакс Джеф Дан, който често е наричан "акумулаторният гуру на Tesla".
Към момента на пазара няма електромобил, чиито акумулатори да издържат повече от 1 млн. мили (1.6 млн. км). Още през април обаче Илон Мъск обяви, че компанията му разработва такава батерия. Тогава шефът на Tesla пресметна, че подобен акумулатор може да изкара на печалба услугата за споделено пътуване Robotaxi.
По думите на Мъск всички модели на Tesla проектирани за пробег 1 млн. мили и вътрешни тестове потвърждавали този ресурс. Официално обаче компанията заявява, че Model S, например, може да измине между 300 000 и 500 000 мили (482 700 - 804 500 км).
През юли немецът Хансйорг Геминген подобри рекорда за пробег с електромобил Tesla, изминавайки 620 000 км със своя Roadster и над 900 000 с Model S P85. Батериите им обаче са сменяни на няколко пъти.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Йозеф
Коментиран от #7
10:03 11.09.2019
2 Driving pleasure
Поредната зарибявка за шараните!
10:13 11.09.2019
3 Random
10:18 11.09.2019
4 Ракия
Коментиран от #5
10:19 11.09.2019
5 смях
До коментар #4 от "Ракия":
И за тези километри си платил гориво колкото за 10 батерии на Теслата...Коментиран от #6
10:22 11.09.2019
6 Бай хой
До коментар #5 от "смях":
Драги ми смехурко електроенергията тоже е с пари. У нас бир парче киловат трийсет стотинки бецален. Колко киловатчаса са необходими за изминаване на 100 километра? И колко ще скочи цената на електроенергията при масова електрификация? А новите цени няма да са само за зареждане на миксери.Коментиран от #8
10:30 11.09.2019
7 Синдикат на Ало Измамниците
До коментар #1 от "Йозеф":
За това очаквам следващия или по-следващия модел, вече да ги обурудват с мини ядрени реактори. Половин кило уран и си бръмкаш 15-20 години 😁😁😁Коментиран от #23, #93
10:32 11.09.2019
8 олигофренски
До коментар #6 от "Бай хой":
2.500 000 км ако ти е колата с разход 6 комбинирано прави 150 000 литраКоментиран от #10
10:39 11.09.2019
9 мислещ
Коментиран от #11
10:44 11.09.2019
10 Driving pleasure
До коментар #8 от "олигофренски":
37 евроцента май беше да заредиш в Германия на зарядна станция... В щатите варира около 30 цента под 20 кВч на 100 няма да паднеш това са си 7 евро и кусур - без пари е и това а ;)1600 цикъла издържала и сега батерията на Тесла демек около 800 000 км а що тогава гаранцията им е 160 000 и 8 години ? :)
Коментиран от #12, #13, #21
11:08 11.09.2019
11 олигофренски
До коментар #9 от "мислещ":
това се прави умишлено за да може новите модели да са с по-мощни батерии за да се задвиждва машината на икономиката и да просперира капитализма ... колко случая имаше на китайци и други които бяха изобретили технологии за батерии които са тънки като станиол буквално и се зареждат за 5 минути без никаква щета по батерията... технологията я има... проблема е, че трябва да се купуват коли за да се хранят прасетата 1ния процент.. за това и новите коли започнаха да ги правят такъв тип мениджъри които искат да намалят разходите максимално докато "увеличават качеството" ... само, че под израза в кавички разбирай пари пари и пак пари...Коментиран от #86
11:12 11.09.2019
12 олигофренски
До коментар #10 от "Driving pleasure":
няма лоши коли. има лоши собственици - за това.Коментиран от #14
11:13 11.09.2019
13 олигофренски
До коментар #10 от "Driving pleasure":
смятай го както искаш щом това са фактите там тук фактите са, че от София то Велико Търново за 2 лева на нощната тарифа си стигамКоментиран от #15, #22, #26, #85
11:15 11.09.2019
14 Driving pleasure
До коментар #12 от "олигофренски":
Съгласен съм, това важи и за ДВГ - ако поддържаш колата и не я цедиш дори тия новите лимбизяви алуминиеви моторчета спокойно издържав 4-500 хил км, а после подлежат на ремонт.Само че в предния си пост си го казал - трябва да бутаме икономиката и да върви алъш вериша, как си представяш, че някой производител - бил той и Тесла ще направи буквално вечна кола, че тогава кой ще си купува нова и нова и нова :) Ми тия инвеститори как ще се върнат парите дето наляха на Илон?
Коментиран от #16
11:19 11.09.2019
15 Driving pleasure
До коментар #13 от "олигофренски":
За тока да... ама както се казваше в ония стар виц плащаш и няколко хиляди за разклонител ;) Ти си платил разликата още в покупната цена и това много пъти сме го смятали.А освен ако не извършваш нкакви превози милион километра никога няма да ги направиш даже и с електричка с безплатен ток, просто защото няма да имаш време - за подобно нещо ти трябват десетилетия а до тогава всичко останало по колата ще се е разпаднало :)
Коментиран от #17
11:29 11.09.2019
16 олигофренски
До коментар #14 от "Driving pleasure":
и на мен не ми е приятно, че това е тъжната действителност но срещу вятъра застава ли се... хубаво е, че в бг си имаме известна свобода да избира всеки...11:36 11.09.2019
17 олигофренски
До коментар #15 от "Driving pleasure":
иначе до момента за извънградско стават но само на по-кратки разстояния... виждал съм няколко вече на хемус качени на репартрак зимата... не си включват студа в изчислението за пробега и пълен фалит.. за града обаче това е доста прилично решениеКоментиран от #19
11:40 11.09.2019
18 78993
Коментиран от #66
11:46 11.09.2019
19 Driving pleasure
До коментар #17 от "олигофренски":
аз за разлика от електричарите не съм фанатик и съм признал, че единственото смислено и наистина екологично приложение на електричките е като градски коли - само че слагам и ограничение - за да са такива трябва да са не във формата на 5 метра лимузина или джип хвалещи се с 0-100, а с форматана градска бълха тип Смарт, с миниатюрна 12-15 кВч батерия макс. Всичко по-голямо като електричка е не само излишно, а и вредно!Коментиран от #20, #56
11:48 11.09.2019
20 Ясно
До коментар #19 от "Driving pleasure":
Значи е екологично да имаш две коли, една за града и една за извънграда, на место една. Това по екология ли го учи? 😂😂😂12:07 11.09.2019
21 я пак
До коментар #10 от "Driving pleasure":
Пич в щатите е 13 цента.Тесла с бария от 100kwh се зарежда напълно за 15 долара и ти излиза 5.2 долара на 160км.За около 30 долара минаваш 1000км.С коя бензинова кола с над 700 коня можеш да го направиш това ? Да не говорим и за другите разходи по бензиновите и дизеловите автомобили като поддръжката например.Цената на километър скача много повече.При Тесла на практика нямаш поддръжка.Само зареждаш и караш.Коментиран от #24, #37
12:19 11.09.2019
22 Бай хой
До коментар #13 от "олигофренски":
Я уточни сейчас тия два лева за ток ли са или за бензинь. Щото за два лева по 25 стотинки са точно 8(осем) киловата. Няма да ти стигнат и за тротинетка. Детско първо завърши началното школо па тогиз смятай.Коментиран от #32
12:28 11.09.2019
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Бай хой
До коментар #21 от "я пак":
Само зареждаш и караш ами кат се счупи на теслата дръжката? И си много далеч от истината. Ако впрегнеш всичките коне, ако се наложи се пробега ти ще падне под 100км. С 30 доларес за 100 километража си е цифра. И циклите са изчислени чрез софтуер за нова батерия на 0 години за всичките цикли. Понял? Няма как да им тестват циклите примерно на пет годишна батерийка. А милион километри май се навъртат за повече от 60 луни.Коментиран от #28
12:39 11.09.2019
25 Разряд заряд в гъ зъ отзад
12:52 11.09.2019
26 осведомен
До коментар #13 от "олигофренски":
А бе миксери като ви напраскат акциз и др ще се молите за бензин тока ще ви стане златенКоментиран от #30, #31
12:54 11.09.2019
27 6222
13:07 11.09.2019
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 неосведомена
13:48 11.09.2019
30 Така ли
До коментар #26 от "осведомен":
Ами купувам си фотоволтаик и си правя тока сам.Коментиран от #33
13:54 11.09.2019
31 гост
До коментар #26 от "осведомен":
От следващата година Солар сити предлага безплатна доставка и монтаж на покривни фотоволтаици с договор за изкупуване на всичкия ток от тях , който не можеш да използваш за себе си и искаш да продадеш !!! Та кво викаше за "акциз , златен ток и др. " , ххахахаххахах !!!!Коментиран от #38, #88
13:56 11.09.2019
32 гост
До коментар #22 от "Бай хой":
Я да ни покажеш къде е тоя ток по 25 ст на нощна тарифа в България ??? И като видиш , че всъщност е 11 ст и то с ДДС , колко ще правят два лева и за колко км ще стигнат при 12 квт/100 км с 90-100 км/ч ?? И да ти напомня също , че след първия тунел на Хемус има над 30 км спускане , което не само не харчи ток , а връща в батерията колкото от София до въпросния тунел !!!Коментиран от #36, #41, #42
14:01 11.09.2019
33 Песен на Орхан Мурат
До коментар #30 от "Така ли":
И хиляди слънца да засветят над твоя волтаик , 100 киловата няма да ги сътвори . И много нощи и луни ще чакаш ти , батерията малко да се зареди .Коментиран от #34, #40
14:07 11.09.2019
34 гост
До коментар #33 от "Песен на Орхан Мурат":
Верно ли ?? И как го сметна ?? За покривните фотоволтаици 1 квт е горе долу 6 кв. м. !! Тоест 20 квт са 120 кв.м. ! Ако нямаш толкова покрив , може да се сложат и на фасада или просто на двора или на гараж , навес или каквото още се сетиш !! И ще произведат 100 квт САМО за 5 часа , което и през зимата ги има тия часове слънце !!Коментиран от #39
14:16 11.09.2019
35 гост
Коментиран от #59
14:28 11.09.2019
36 Бай хой
До коментар #32 от "гост":
Детско четеш нещакоито не разбираш. Движение по надолнище не значи рекупация. Ааааако електромотора обърне на динамо с пълна мощност се получава огромен спирачен ефект. Това се случва само при спиране или намаляне на скороста вместо спирачка. И 12 киловатчаса на 100 километра можеш да изминеш само ааааааако подържал постоянна скорост. А мисляче от Търново до шоплука може някъде да ти се наложи да намалиш или пази боже да спреш и тогиз ще трябва да ускориш а това значи повечко тоци през ауспуха. Ми по баиря. Ааааа. Ми фарове, ми стопове, ми мигачи или чистачки ааааако завиваш? Па зимата печка, па лятоска климатроник. Тока фърчи та са не види.14:29 11.09.2019
37 Гост
До коментар #21 от "я пак":
Истинска забава е настнала тук. Извинявай, но някога карал ли си автомобил? Нямало поддръжка Тесла. Ами гуми, ами окачване, ами ламарини? Качваш се и само караш викаш?14:52 11.09.2019
38 Гост
До коментар #31 от "гост":
Горкичкия, ти явно си сополанко и не си живял през комунизма. Само, че ние не вярваме в безплатния обяд и светлото бъдеще. Не знам как си с математиката, но откъде ще идват парите, които сега идват от акциза на горивата? И само не ми излизай с измислиците за белодробните заболявания, защото парите от анциза ме отиват там.14:57 11.09.2019
39 Аз когато съм го смятал си бил в Ташкент
До коментар #34 от "гост":
Явно си решил , че трябва да инвестираш пари колкото три Тесли , за да зареждаш при това, само една Тесла. Ако си един бизнесмен банката няма да ти даде кьорав лев. Далаверата , ако изобщо има такава ,предвид големите инвестиции , е да продаваш зеленият ток , на дебелата цена , а да си зареждаш Теслата от контакта , на дотираната от държавата НЕК, цена на енергията . Помисли защо НЕК постоянно гълта вода , о отдавна е на фалит с над 5 000 000 000 .Коментиран от #53
15:05 11.09.2019
40 Бъркаш се пак
До коментар #33 от "Песен на Орхан Мурат":
100 кВ ти трябват, ако ще караш всеки ден по 500 км., нали така? Ако ще караш 100 км ще ти трябва 20 кВ или по-малко. Това че една Ел. Кола е включена не значи че винаги зарежда. Зарежда толкова, колкото място имаш в батерията, нали така?Коментиран от #43
15:08 11.09.2019
41 олигофренски
До коментар #32 от "гост":
правилно, пич - това са 24 киловата на 11 стотинки, от които 18 са точно 2 лева, демек 2 и нещо защото остават още 6 киловата... но нека не издребняваме... тука някакви профани ми говорят за климатици фарове.. да, те точат ама нека да ви кажа и аз на вас разходите:-данъци.
-сини зони.
-еко такси.
-без премия.
-разхода ви го сметнах по нагоре 150 000 литра за 2 милиона километра при разход 6, което ако кажем е печка колата става над 300 000 ЛЕ ВА
-смяна на масло всеки 10 хил км.
-смяна на филтри и ремъци.
-за два милиона километра трябва нещо да е заминало в тази кола, да не говорим за турбото.
Айде сега да не се обиждаме със сметките. В края на крайщата когато Коната ми за 80 бона с 400 км пробег се прецака след 4 5 години ще я върна и ще си взема нова директно от тях и изобщо не ме интересува щото тия дадени пари няма да ги дам на тоя дето ми вика "тва че ти го сменим" "катализатора ти е за сменяване" и прочие... смени ми точки точки точки
15:13 11.09.2019
42 олигофренски
До коментар #32 от "гост":
правилно, пич - това са 24 киловата на 11 стотинки, от които 18 са точно 2 лева, демек 2 и нещо защото остават още 6 киловата... но нека не издребняваме... тука някакви профани ми говорят за климатици фарове.. да, те точат ама нека да ви кажа и аз на вас разходите:-данъци.
-сини зони.
-еко такси.
-без премия.
-разхода ви го сметнах по нагоре 150 000 литра за 2 милиона километра при разход 6, което ако кажем е печка колата става над 300 000 ЛЕ ВА
-смяна на масло всеки 10 хил км.
-смяна на филтри и ремъци.
-за два милиона километра трябва нещо да е заминало в тази кола, да не говорим за турбото.
Айде сега да не се обиждаме със сметките. В края на крайщата когато Коната ми за 80 бона с 400 км пробег се прецака след 4 5 години ще я върна и ще си взема нова директно от тях и изобщо не ме интересува щото тия дадени пари няма да ги дам на тоя дето ми вика "тва че ти го сменим" "катализатора ти е за сменяване" и прочие... смени ми точки точки точки
Коментиран от #45
15:13 11.09.2019
43 В цикъл съм
До коментар #40 от "Бъркаш се пак":
Ако правилно съм разбрал , това значи да зареждаш батерията всеки ден по 20 кв. , което значи огромен брой цикли , съответно скапване по-бързо на батерията , и от там нов капитален разход за нова батерия , не съм сигурен , че искаш точно това.Коментиран от #44, #46
15:33 11.09.2019
44 Няма такова нещо
До коментар #43 от "В цикъл съм":
Един цикъл се смята от 0 до 100! Ако зареждаш 5 пъти по 20 процента е един цикъл! Не се препоръчва пълно зареждане и пълно разреждане. Батерията се допълва всеки ден до 90 процента например. Не чакаш да изхабиш цяла и да напълниш до горе.Коментиран от #49, #51
15:43 11.09.2019
45 Бай хой
До коментар #42 от "олигофренски":
Вай мчи тя коната ти няма нищо ра. Сигурно се и телепортира директно без триене. Вай вай вай. Какви технолози се навъдиха. Карат миксер 45 години и га кажат четирийсет и пет години стигат по интернет им пращат чистак нова заредена кона. Сигурно е на плакат. А га зимъска кат забръска батерията ти се скапе, га поникнат кокичетата няма са управи. Що не си вземеш един тролейбус. Няма батерии.Коментиран от #47, #48
15:47 11.09.2019
46 олигофренски
До коментар #43 от "В цикъл съм":
зависи колко изминаваш... ъпчетата на фолксваген вече са на по 100 000 км на Спарк тия в софия и няма абсолютно никакви спадове в батериите до момента15:53 11.09.2019
47 Що бе
До коментар #45 от "Бай хой":
Човека е просто по-добър по математика от теб. Може да си смята, а ти да въйкаш.15:54 11.09.2019
48 олигофренски
До коментар #45 от "Бай хой":
ако искаш да се кача в метрото и да оправя половината ти рода дето миришат там по цял ден?15:54 11.09.2019
49 Бай хой
До коментар #44 от "Няма такова нещо":
Правилно щот ша прилей. И ша потиче. И жената ако я оставиш цял цикъл без надзор току виж пропуснала някой и друг. Ама може да ни съй самозаредила. Пък и трябва идни температури да са подържат на теС акумБулатори, пък то пак с тоци ши трябва да стани. И Один Въпрос тия 12кв. на 100 километра смятате ли каква мощност се използва. Че на теслата дръжката както казва нашия по проС другар ако използва 700 коня колко киловатчаса ще отидат за стоте километра. Май няма да стигне цикъла и ако забрави превръзките е стане една. Мани мани.15:56 11.09.2019
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 Явно ти си по големият експерт
До коментар #44 от "Няма такова нещо":
А на мен ми казаха точно обратното . Имам закупени нов лот инструменти с литиево-йонни батерии от най- добрата марка дето се прави в Лихтенщайн , и последните години и в Китай. Та представителите казаха така , зареждаш на макс , изразходваш до макс , машината знае кога да изключи сама , сваляш изтощената батерия , зареждаш на макс , през това време работиш с резервната батерия , ако ти се наложи да дозареждаш , не е грешка , но го избягвай , тоест съвета е , да се намаляват броя на циклите , тъй като всяко едно зареждане много , или малко взема от живота на батериите.Коментиран от #52
16:45 11.09.2019
52 Отговор
До коментар #51 от "Явно ти си по големият експерт":
Един малък материал за четене.https://www.apple.com/bg/batteries/why-lithium-ion/
17:41 11.09.2019
53 гост
До коментар #39 от "Аз когато съм го смятал си бил в Ташкент":
Фотоволтаиците и то добрите в момента са под долар на ват или под 1000 долара на киловат !!! Което ще рече , че за 20 киловата ще получиш оферта за под 19 000 долара от поне няколко доставчика !! Къде ги видя трите Тесли не ми е ясно , ама то си ви е навик да плещите без да грам мозък !! Освен това ти написах по-горе от следващата година Солар Сити идва в Европа с доказаната схема от САЩ с доставка и монтаж на панели и договор за изкупуване на тока от тях !!! Та какви инвестиции , какви пет лева ?? Даже да ги платиш тия 19 000 долара , тока произведен от тях годишно за България е около 26 000 квт !! Тоест дори по сегашната "пазарна" цена за изкупуване от 23 ст на квт това са 6000 лева годишно !! Или за 5,5 години се изплаща 100% , а живота им е минимум 25 години !!Коментиран от #55
18:10 11.09.2019
54 Driving pleasure
Ама 3 кв инсталация струва към 8 бона, супер ефтинджос, и тва е ПИКОВА мощност - среднодневния ви добив в БГ е около 8-10 кв кога и какво ще заредите? Значи за да успеете за 10тина часа да заредите 75кв батерия ви трябват едно 20тина кв инсталация 50-60 хилки инвестиция.
Няма лошо, да кажем, че ви бият парите през ръцете и направите... ама само да попитам вие кога ще я зареждате тая кола? През деня, докато виси пред офиса ви или вечер, когато фотоволтаика ти дава точно 0?
Или вие ще продавате ток, ами продавайте през деня ще има свръхпредлагане и цените ще са отрицателни - вечер дефицит и цените ще са кожодерски. а инсталацията ви ще иска постоянна поддръжка и щ се трупат още и още разходи и ще се избие точно никога тая инвестиция!
Нищо де - мечтайте си за безплатния обяд, дето ви го били сервирали!
18:11 11.09.2019
55 Гост
До коментар #53 от "гост":
Ох, как се забавлявам с твоята математика. Кои са тези фотоволтаици без инвертор и акумулатори в тях? И как така от 20 кв ще получиш 26 000 годишно? Ето ти една примерна оферта: https://www.motto-engineering.com/bg/produkti/solarni-sistemi/mrezhovi-solarni-sistemi/mrejova-fotovoltaichna-sistema-5kwp-153-505-detail Та за 11 000 лева получаваш годишно не повече от 5 000 квт и то от 30 кв фотоволтаици - https://www.motto-engineering.com/files/2547_5KWp_Ongrid.pdf За това недей да ни разправяш глупости.Коментиран от #57
18:45 11.09.2019
56 бай Даньо
До коментар #19 от "Driving pleasure":
Напълно те подкрепям , че електрическите коли трябва да са малки градски коли. Тая концепция която наложи Тесла е чиста перверзия- кола за $100 000 с безумно ускорение. Нали идеята на мъскоивте зомби беше да спасим планетатта, защо трябва да ускоряваме до 60 мили/час за 3 сек !? Какво спасяваме като използваме грамадна кола пълна с луксозни материали!? Но какво разборам аз от бизнес. Реалноста е че някой трябваше да плати сметката за разработката и затова винаги се почва от луксозен скъп модел за да платят сметката ърли адоптърите. Това го разбирам но отдавана е време за модел 2 . Жалко че електрическия Смарт е полугъза кола и елктрическия Фолксваген е ташак.18:55 11.09.2019
57 гост
До коментар #55 от "Гост":
Официално призната от КЕВР норма за фотоволтаични централи в България 1261 квтч годишно от квт инсталирана мощност !!! Понеже явно не можеш и с калкулатор да работиш 20квт Х 1261 = 25 220 квт !!!!! А ти въобще гледаш ли какво постваш или мислиш другите за будали ??? Цената която показваш е под 1,1 евро на ват !!! Или под 1100 евро на киловат !!! СЪС ВСИЧКИ НЕОБХОДИМИ материали включително инвертора и всичко останало !!! И ти дават годишно 1277 квтч от квт инсталирана мощност !!! Това е ПОВЕЧЕ от това което аз дадох !!!! Та дай да се уточним , ще ме оборваш ли или ще потвърждаваш , хахахаххахахах !!!Коментиран от #65
19:32 11.09.2019
58 2457
Коментиран от #60
20:17 11.09.2019
59 Ами
До коментар #35 от "гост":
Аз и всъщност доста хора мислят че засега са нова и скъпа технология като компа флашка и диск. А истина е че се наложиха смартфоните. Колко често слушаш сд на уредба и пишеш от компа за много хиляди. Или телефон за 100 кинта бива 😆21:00 11.09.2019
60 гост
До коментар #58 от "2457":
Данъкът за добив на вода от собствен водоизточник е 3-5 ст на кубик , срещу 2-3 лева на кубик от ВИК !!! По същия начин акциза за тока е доста под 1 ст на квт срещу 10-20 ст от енергото !! Ако смяташ да плашиш хората с акциз , ще трябва да се приготвиш за много коментари относно нормален или ненормален си , много меко казано !! Аз лично бих плащал с удоволствие и 2 и 3 ст акциз за собствено производство на ток само при мисълта , че няма да завися от тъпи монополисти и чиновници !!И пак ще съм на над 100% печалба спрямо техните цени !!Коментиран от #61, #63
21:01 11.09.2019
61 Язе
До коментар #60 от "гост":
След няколко случая на запалили се соларни покриви от Тесла,спряха продажбата им.Дали са ги оправили не знам.Също така преди години в един щат в САЩ,енергииното лоби,затри една от най-големите и просперираща фирма за соларни панели.SUN нещо си се казваше.Във въпросния щат има дори глоби за хора ползващи соларни панели.Никой и никога няма остави обикновения човек да добива нещо без да плаща.Сега може акциза да е малък,но след години да е няколко пъти повече от цената на самия ток,както е сега с горивата.И данък ще им сложат и зона ще плащат и за зареждането ще се плаща повече.Безплатен обяд няма.Зелен ток в БГ няма.Има ток купуван от АЕЦ(НЕК)евтин и продаван като зелен на десетократно завишени цени.22:16 11.09.2019
62 Бай хой
23:08 11.09.2019
63 6735
До коментар #60 от "гост":
А кой определя размера на акцизите, бе "майна"? Верно ли си толкова ...., че не можеш да схванеш, че ако домашното производство нарастне акцизът няма да остане 1, 2 или 3 стотинки? Направо не ми се вярва какви елементарни неща трябва да си обясняваме. Започвам да разбирам, че ЕВН не искат да ти купуват тока от волтаиците - ти просто нямаш акъл да им го продадеш. И за да ме разбереш, ето ти и малко удивителни да си харчиш - !!!!!!!23:26 11.09.2019
64 олигофренски
01:24 12.09.2019
65 Гост
До коментар #57 от "гост":
Ти май и да четеш не можеш? Колко квадрата ти трябват за 20 квт? Я сега ги сметни и после изчисли колко пари ти трябват за тези 26 000 квт. Май сметките са ти като всичко друго - лъжливо. Хората са ти казали, че под 50 000 лева няма как да си направиш инсталация за 20 квт, която и трябват поне 150 кв. метра. А сега сметни колко хора у нас могат и имат нужда да го направят и защо всички ти се смеят! Пък за акциза си толкова босичък, че дори не знаеш, че той се определя ежегодно.Коментиран от #67
07:34 12.09.2019
66 Random
До коментар #18 от "78993":
Вестата все пак е по-нова технология от Теслътъ. И си е напълно нормална кола10:26 12.09.2019
67 гост
До коментар #65 от "Гост":
Само ще изброя набързо опорките на групичката "анти" дето изгоряха през последните само 4-5 години !!! Никога няма да има електромобил , който да измине повече от 100 км с един заряд !! Вече нормалния пробег е 400-500 км , а следващата година излиза първия с 1000 (хиляда) км пробег !! Никога няма да има електромобил , дето се зарежда за по-малко от 7-8 часа !!! Вече има поне пет , които дават зареждане под половин час , даже под 15 минути !! Никога електромобил няма да бие петролка по динамика !! Всъщност ги бият като спрели , хахах !! Никога с електромобил няма да може да се пътува на дълги разстояния ! Последния рекорд за сериен модел по ОБЩЕСТВЕНИ пътища с трафик и един шофьор е 2800 км/24 часа , включително зареждането ! Доста петролки не могат да се похвалят с толкова ! Електромобилите никога няма да са масови коли ! Всички големи производители обявиха , че до най-много 5 години над 50% от продажбите им ще са електромобили ! А някои като Ягуар , Ленд Ровър и Волво обявиха , че дотогава ще минат САМО на електромобили !! За китайците даже няма да споменавам , щото на стогодишните им се доревава , хахах !! И последната останала опорка , токът щял да поскъпне , хахахах !!! Все още в световната икономика няма случай , в който с увеличаване производството на една стока тя да е поскъпнала , ама това ще е първия път , хахах !! А след още 4-5 години , като цената всъщност падне , щото цената на ток от ВЕИ е паднала над пет пъти за последните 5 години , пКоментиран от #68, #69, #92
12:46 12.09.2019
68 гост
До коментар #67 от "гост":
А след още 4-5 години , като цената всъщност падне , щото цената на ток от ВЕИ е паднала над пет пъти за последните 5 години , предполагам опорката ще е , че тока е вреден !! Да не говорим за батериите , които са направо отрова в сравнение с чистия като сълза петрол , хахахахха !!!12:52 12.09.2019
69 Гост
До коментар #67 от "гост":
Добро утро, мама. Наспинка ли се? Сигурно си имал кошмари, щом типично в твой стил отклони темата с опашати лъжи. Тези т. нар. Опорки са си твои измислици. А що се отнася до това, че една стока поевтинявала ако е много търсена, просто няма нужда да се коментира каква тъпня е. То за това петрола постоянно расте, защото последните 60 години никой него търси както го е търсила баба ти преди 50 години. Чудя се до къде ли може да стигнеш с простотиите си?Коментиран от #70
13:01 12.09.2019
70 гост
До коментар #69 от "Гост":
Поредната изгоряла опорка !!! Ми проверявайте си барем любимите фъ...кии преди да ставате за смях !!! Само да ти припомня , че преди 6 години любимия ти петрол струваше 115 долара за барел или почти ДВА ПЪТИ ПОВЕЧЕ !!!! А всъщност ако сметнеш инфлацията за последните петдесетина години , сега петрола трябваше да струва над 200 долара !! А той струва 60 и няма никаква надежда за поскъпване , даже обратното !!! И написах с увеличаване на ПРОИЗВОДСТВОТО , а не с увеличаване на търсенето , не си измисляй каквото ти изнася , разликата е основна !!!Коментиран от #71
13:52 12.09.2019
71 Гост
До коментар #70 от "гост":
Имам чувството, че заучаваш една дума и я повтатяш като папагал. Та разсъжденията ти отново са напълно смешни и абсурдни. Я виж малко история за цените на петрола: https://money-bg.cdn.ampproject.org/v/s/money.bg/economics/koga-petrolat-struvashe-usd1-za-barel.html?amp_js_v=a2&_gsa=1&=true&usqp=mq331AQEKAFwAQ%3D%3D#aoh=15682857363660&referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com&_tf=%D0%9E%D1%82%20%251%24s&share=https%3A%2F%2Fmoney.bg%2Feconomics%2Fkoga-petrolat-struvashe-usd1-za-barel.html През 1973 година минава психологическата граница от... 2$ за барел. Пък хич не се е повишил добива, нали? И това, че цените в момента са паднали не виждам да се отразява по никакъв начин на цените на бензина по бензиностанциите. Няма шарани, които да ти повярват на лъжите.Коментиран от #74
14:02 12.09.2019
72 Joro
....🤣
14:02 12.09.2019
73 ilp
Коментиран от #75
14:08 12.09.2019
74 гост
До коментар #71 от "Гост":
Ама естествено , никаква връзка , хахаха !! Сигурно щото постоянно поскъпва вече няма НИТО ЕДНА петролна компания в топ 10 , при положение , че преди само 15-тина години 6 от 10 бяха петролни компании !!! А след още 15 няма да има нито една и в първите 50 !!! То със заклинания ако ставаше , хахаххах !!Коментиран от #76
14:17 12.09.2019
75 Гост
До коментар #73 от "ilp":
Ще си събереш от покрива чушки. Батериите по дърветата ли растат? Петрол не може да си добиваш, но спирт и газ може.Коментиран от #77, #78
14:54 12.09.2019
76 Гост
До коментар #74 от "гост":
Абе ти изобщо четеш ли какво ти се пише? Какво ме вълнува капитализацията на фирмите, като ти говоря за зависимост и вдигане на цени. Патология.14:56 12.09.2019
77 гост
До коментар #75 от "Гост":
Верно ли , хахаха ??!!! Значи 120 квадратни метра за фотоволтаици са много място , дето никой не може да го осигури , ама поне 120 ДЕКАРА за производството на "спирт и газ" са нищо , всеки има поне два пъти по толкова , хахаххаха !!! И 120 квадрата панели ще произведат ток за над 200 000 км годишно , а 120 ти декара няма и за 20 000 км и то на ДЕСЕТ ПЪТИ ПО-ВИСОКА цена , ама кой ти гледа , хахаххахах !!!15:04 12.09.2019
78 гост
До коментар #75 от "Гост":
И поне виждал ли си на снимка какво значи да произведеш спирт и газ , та плещиш идиотии !!! Да оставим настрана , че трябва да се занимаваш САМО с това , щото време за нищо друго няма да имаш , а каква техника за обработка на земя , да не говорим за рафинерия трябва да имаш ???? Май панелите ще излязат просто подарък , да не говорим за "огромния" труд да включиш един кабел в един контакт , хахахаххахах !!!!Коментиран от #79
15:08 12.09.2019
79 Гост
До коментар #78 от "гост":
Тъй ли пловдивски? А батериите къде ги забрави? Ти ли ще си правиш? Аз ти говоря за държавна политика, за цени, акцизи и реална масовост, ти се чудиш коя дума да извадиш от контекста, за да напишеш поредната си тъпотия. Имам само един въпрос - имаш ли електромобил с изградена фотоволтаична инсталация и вас?Коментиран от #80
15:18 12.09.2019
80 гост
До коментар #79 от "Гост":
Честно , толкова ли си зле със сметките или се надяваш , че другите са по-зле и от теб ?? Киловат батерия в момента е под 140 долара и много скоро ще падне на 100 !! Даже на 140 , 100 квт батерия струва 14 000 долара !! Това е по-малко даже от панелите , да не говорим , че поне два пъти по-толкова струва скапан Беларус , дето не можеш обработи и половината от тая площ !! Да не говорим за инвентар , да не говорим за рафинерия , да не говорим , че самата земя струва ПОВЕЧЕ !!!! Ама в пъти повече !!!! Откажи се , не се закопавай повече !!! Цялата инсталация с панелите и батерията струва ДВА ПЪТИ ПО-МАЛКО само от земята , която на всичкото отгоре ще даде 10 ПЪТИ ПО-МАЛКО гориво !!! И инсталация и електромобил ще имам скоро , просто България не е Америка !!! Където такива с инсталации и електромобили вече са стотици хиляди , а скоро ще са милиони !!Коментиран от #81
16:03 12.09.2019
81 Гост
До коментар #80 от "гост":
Ще отговориш ли на въпроса или ще продължаваш да извърташ както винаги и както направи с нефта и покачването на цените? Щели да паднат цените - хайде пак кристалната ти топка ти говори. Но по-важно е да ми кажеш: Публикувано във факти.бг: "имаш ли електромобил с изградена фотоволтаична инсталация у вас?" Кратко, ясно и точно!17:39 12.09.2019
82 гост
Коментиран от #84
17:46 12.09.2019
83 гост
18:07 12.09.2019
84 допълнение от партньора на гост
До коментар #82 от "гост":
Едно уточнение защото приятелката ми “гост” в желанието си да поства е забравила нещо много важно и може някой сериозно да пострада. Тока го събираме само в пластмасови кофи. При наливането в батерията задължително с гумени ботуши и гумени ръкавици, НИКОГА В МЕТАЛНА КОФА,!!!!19:33 12.09.2019
85 Стигаш
До коментар #13 от "олигофренски":
Ама само в сънищата си.21:27 12.09.2019
86 Защото
До коментар #11 от "олигофренски":
За съжаление си прав! Целта е не да е по-леко на робите. а да бачкат повече!21:30 12.09.2019
87 Защото
21:31 12.09.2019
88 Някой
До коментар #31 от "гост":
много лошо те е преметнал за безплатния ток и изкупуването му.21:34 12.09.2019
89 Този коментар е премахнат от модератор.
90 Пешо
11:18 13.09.2019
91 Този коментар е премахнат от модератор.
92 Язе
До коментар #67 от "гост":
Последния рекорд за сериен модел по ОБЩЕСТВЕНИ пътища с трафик и един шофьор е 2800 км/24 часа , включително зареждането ! Доста петролки не могат да се похвалят с толкова ! "Могат,могат.Още преди десетки години,МБ направи 1600км за 10часа.Значи,че за 24часа може над 3800км.Ако се пусне по немските аутобани без ограничение и гУей кво става?Ко рече?19:40 13.09.2019
93 Бачо
До коментар #7 от "Синдикат на Ало Измамниците":
с половин кило уран кораб ще караш толкова време10:48 19.12.2020