Тази година се въвеждат нови тестове за защита на пътниците и системите за подпомагане на водача. Основната промяна ще бъде появата на подвижна бариера, която да симулира челен сблъсък с автомобил, движещ се към него.
Този тест ще замени остарелия, по време на който машините се блъснаха в статична преграда с частично припокриване. Последният се правеше от EuroNCAP през последните 23 години.
По време на новия краш тест се оценява не само защитата на пътниците, но и щетите, причинени на насрещно движещите се превозни средства, за които е разработен уникален метод за оценка на съвместимостта на превозното средство.
Нов манекен на THOR със среден размер също ще участва в краш тестовете - най-модерният към днешна дата. Страничните сблъсъци също ще станат по-трудни. Euro NCAP ще ударя автомобилите не само в лявата, но и в дясната страна, за да прецени нараняванията, причинени на пътника отпред.
По време на този тест ще се оценява работата на централните въздушни възглавници - скорошна новост, която започна да се появява при някои модели. По отношение на системите за безопасност, Euro NCAP вече ще оценява автоматичните системи за аварийно спиране по време на маневри, които симулират завиване в кръстовище.
Тестването ще обхване и системата за наблюдение на състоянието на водача - разсейване и умора. И още нещо: За първи път Euro NCAP ще започне да оценява безопасността на машините след произшествие.
В партньорство с Международната асоциация на пожарните и спасителни служби са разработени критерии за оценка на безопасността след произшествие. По-конкретно, ще се проверява как информацията за произшествието се предава на спасителните служби, колко лесно е да се извадят хората от смачканата кола, работата на електрическите дръжки на вратите и т.н.
По този начин новите „пет звезди“ вече не могат да се сравняват с подобни оценки от предишни години и постигането на максимална оценка става още по-трудно. Euro NCAP обръща специално внимание на автомобилните компании за новите изисквания.