7 Декември, 2022 14:10 5 991 5

Euro NCAP даде 5 звезди на ID.Buzz, но не и на Peugeot 408

  • euroncap-
  • id.buzz-
  • 408
Euro NCAP даде 5 звезди на ID.Buzz, но не и на Peugeot 408 - 1

Преди края на годината, независимият орган за оценка на безопасността на автомобилите направи финални тестове за 2022 година. Общо 14 автомобила преминаха краштестовете, но не всички от тях се оказаха достатъчно безопасни за да отговорят на максималния резултат от 5 звезди.

Както отбелязва Михил ван Ратинген, генерален секретар на Euro NCAP, цитиран от auto-infos.fr : "2022 г. беше една от най-натоварените години за Euro NCAP и видяхме много нови производители на автомобили. Това се доказва от панела от превозни средства, тествани през годината. В рамките на последната автомобилна група вече има и автомобили от китайски марки (три на брой: Chery, MG и Maxus)."

Euro NCAP даде 5 звезди на ID.Buzz, но не и на Peugeot 408

Volkswagen възроди своя емблематичен и ретро ван в 100% електрическа версия и се оказва се, че освен че е оригинален и предизвиква носталгични чувства у потребителите, ID.Buzz е и безопасен, спечелвайки максималните 5 звезди. Той дори спечели най-добрата си степен на удовлетвореност от защитата на възрастните с 92%, а неговите помощни средства за шофиране достигнаха 90%. Защитата на децата бе оценена на 87%.

Три модела обаче се оказаха недостатъчно безопасни

От 14-те тествани автомобила само три не успяха да постигнат максималната оценка от 5 звезди за безопасност давани от организацията Euro NCAP и това не са китайските модели. Изненадващо сред тях е най-новото предложение на Peugeot, обозначено с индекс 408 , който се състезава за наградата „Кола на годината 2023“ срещу Renault Austral. 408 пропуска най-високото признание заради системата си за автоматично аварийно спиране (AEB), която "се представи слабо в тестовете за реакцията си към други превозни средства", се казва в комюникето на Euro NCAP , което му донесе рейтинг от 65%.

Euro NCAP даде 5 звезди на ID.Buzz, но не и на Peugeot 408

Градският автомобил Ford Puma и малкият миниван Volkswagen Touran са другите два участника, които не постигнаха максималния бал. Това обаче са актуализирани автомобили на стари модели, а не изцяло нови модели. А както отбелязва Михиел ван Ратинген: "европейските потребители изискват най-високите нива на безопасност."

Големият брой тествани превозни средства от Euro NCAP, през годината, особено в края ѝ се дължи на един интересен факт. Двадесет и пет години след създаването си, Euro NCAP планира да затегне своите протоколи за 2023 година, за да: "продължи да постига все по-високи нива на безопасност и да донесе нови вълнуващи и трудни предизвикателства пред автомобилната индустрия “, казва в прав текст генералният секретар на Euro NCAP. Така че ако бяха направени догодина краштестовете на същите тези 14 модела щяха да покажат по-ниски резултати.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 7 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Име

    7 10 Отговор
    Даам, пежата са крисиви, но до там. Калпави двигатели, недостатъчно обезопасени и... френски :)

    Коментиран от #2

  • 2 Мишо

    4 10 Отговор

    До коментар #1 от "Име":

    Дори не са и красиви

    Коментиран от #3

  • 3 4.4

    8 2 Отговор

    До коментар #2 от "Мишо":

    Красотата е субективно нещо. За някои хора, скучният VW много як, но само собствениците им си се самозаблуждават. :D
  • 4 гост

    8 1 Отговор
    Проблема на Пежо 408 е, че това е просто удължена версия на 308, оригинално предвидена за китайския пазар, доработвана и произведена там. На скоро си избирах кола и погледнах и ДонгФенг, ами лъскави са една идея по-евтини са от конкуренцията, но има нещо азиатско в гените им, просто не са коли проектирани за нашия пазар, а просто внесени тук.

    Коментиран от #5

  • 5 Не се притеснявай

    2 1 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Китайците вече наеха най-добрите европейски дизайнери да им проектират автомобилите. Скоро ще са точно по европейски вкус за европейския пазар с по-добро от европейското качество, както и още от сега са по-безопасни.

    Китайците не спят! Знаят как се печелят пазари.

    А и с навлизането на електромобилите имат много повече за предлагане, отколкото европейските производители, както като брой модели и по-ниски цени, така и достатъчно количество, но най-вече още по-добри технологии от европейските.