Учени от Американския университет в Южна Калифорния експериментално потвърдиха идеята за контрол на процеса на смесване на въздух и гориво с помощта на ударни вълни. Процесът на смесване на окислителя (въздух) е основният проблем при разработването на хиперзвукови ракетни двигатели (scramjet или scrumjet).
Докато този проблем не бъде решен, полетите са възможни със скорост от Мах 6 до Мах 9, докато проектната скорост на учените позволява движение със скорост над Мах 20. Конструкцията на иновационните двигатели не предвижда наличието на резервоари за окислител, тъй като атмосферният въздух се използва като такъв
Той ще бъде доставян на двигателя с висока скорост по време на полет. Процесът на горене на сместа гориво-въздух протича със скорост няколко пъти по-висока от скоростта на звука. Системата работи в непрекъснат режим и самолетът трябва да се движи със скорост, превишаваща определена прагова стойност.
Основният проблем е ефективното смесване на въздух и гориво, което става непосредствено преди горенето. Във въздухозаборниците на двигатели от типа Scrumjet няма подвижни механизми, тъй като в устройството възникват гигантски претоварвания, които могат да деактивират механизмите.
Този дизайн е по-безопасен и опростен, което е основното предимство на Scrumjet-а пред турбореактивните двигатели. За да повлияят на въздушния поток, влизащ в двигателя, учените предложиха да се използва ударна вълна.
По време на тестовете беше доказано, че ударната вълна ще може да прекъсне въздушния поток, забавяйки неговото движение, което ще позволи създаването на система за впръскване на гориво за ефективно получаване на въздушно-горивната смес, необходима за работата на двигателя. В момента се разработва горивна камера, в която ще се използва новата технология.