10 Август, 2020 12:25 6 106 19

Разработиха технология на полет, използваща взривна вълна

  • полет-
  • ударна вълна-
  • двигател

Използването на ударна вълна в свръхзвукови двигатели ще позволи пътуването със скорост няколко пъти по-висока от скоростта на звука

Разработиха технология на полет, използваща взривна вълна - 1

Учени от Американския университет в Южна Калифорния експериментално потвърдиха идеята за контрол на процеса на смесване на въздух и гориво с помощта на ударни вълни. Процесът на смесване на окислителя (въздух) е основният проблем при разработването на хиперзвукови ракетни двигатели (scramjet или scrumjet).

Докато този проблем не бъде решен, полетите са възможни със скорост от Мах 6 до Мах 9, докато проектната скорост на учените позволява движение със скорост над Мах 20. Конструкцията на иновационните двигатели не предвижда наличието на резервоари за окислител, тъй като атмосферният въздух се използва като такъв

Той ще бъде доставян на двигателя с висока скорост по време на полет. Процесът на горене на сместа гориво-въздух протича със скорост няколко пъти по-висока от скоростта на звука. Системата работи в непрекъснат режим и самолетът трябва да се движи със скорост, превишаваща определена прагова стойност.

Основният проблем е ефективното смесване на въздух и гориво, което става непосредствено преди горенето. Във въздухозаборниците на двигатели от типа Scrumjet няма подвижни механизми, тъй като в устройството възникват гигантски претоварвания, които могат да деактивират механизмите.

Този дизайн е по-безопасен и опростен, което е основното предимство на Scrumjet-а пред турбореактивните двигатели. За да повлияят на въздушния поток, влизащ в двигателя, учените предложиха да се използва ударна вълна.

По време на тестовете беше доказано, че ударната вълна ще може да прекъсне въздушния поток, забавяйки неговото движение, което ще позволи създаването на система за впръскване на гориво за ефективно получаване на въздушно-горивната смес, необходима за работата на двигателя. В момента се разработва горивна камера, в която ще се използва новата технология.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 11 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Баш Батка

    43 5 Отговор
    От Бейрут са първите проби!

    Коментиран от #9, #19

  • 2 ГруЮ

    30 1 Отговор
    Двигателя, добре. Ама планерите от какво ще ги правят? Щото титановия корпус на ST-71 се нагрява до 1500 градуса при MAX 3. А при МАХ 20?

    Коментиран от #3, #8

  • 3 Първи са Серьожите

    21 12 Отговор

    До коментар #2 от "ГруЮ":

    Руснаците имат сплави, които вече се използват в новите свръхзвукови ракети.
  • 4 Гост

    16 1 Отговор
    Или всички списвачи в тоя сайт са уникални идиоти или нарочно ги правят тия грешки. Scramjet се казва

    Коментиран от #6

  • 5 рашка е в колапс

    11 22 Отговор
    Вижте едните къде са и другите къде са...Руснаците още дори не знаят как да сглобят и един самолет !

    Коментиран от #14

  • 6 ghost

    13 0 Отговор

    До коментар #4 от "Гост":

    Сигурно са се подвели от модерния програмистки термин "scrum" :)
  • 7 Димов

    7 0 Отговор
    Старо. Имаше такива прототипи в САЩ преди 25г. Дори бяха описани от тогавашен, български автор на литература за военна техника. Някъде пазя книжлето.
  • 8 Намали малко

    9 2 Отговор

    До коментар #2 от "ГруЮ":

    Посочената температура за корпуса на самолета е абсолютно невярна. В зоната на предното стъкло е малко над 300 С градуса. На инфрачервена схема на SR-71 има температури около 550 С градуса в зоните на гондолите на двигателите, но забрави за температури по корпуса на самолета от порядъка на 1500 С. Ако си чел някъде нещо с такива стойности, то може да е за температурни зони в двигателите, но не и за корпуса!
  • 9 Rado

    1 3 Отговор

    До коментар #1 от "Баш Батка":

    Не, това беше втората проба на двигатяля на Буревесникъъъ.
  • 10 ASD

    10 7 Отговор
    Руснаците запозват разработването на първите правопоточни двигатели още в далечната 1956г вече влизат на въоръжение. Първите ракети са с под звукова скорост. След много усъвършенстване към 80-години на миналия век влизат на въоръжение и първите свръх звукови ракети с правопоточен двигател. След дълги години опити, прототипи и еволюция през 2018г в Русия БЯХА приети на въоръжение и първите ракети с правопоточен двигател надхвърлящи 5мах, скорост при която въздуха си променя коренно свойствата.

    АААА междувременно група американски учени направили предложение за изработване на прототип през 2020...., което е свързано с предоставянето от пентагона на практически неограничен бюджет за настигане на руснаците. Обаче то само с долари не става,.... требе и акъл

    Коментиран от #12

  • 11 ASD

    9 8 Отговор
    Руснаците след повече от 60 години опити прототипи и еволюция правят и приемат през 2018 първите хиперзвукови /над 5мах/ ракети.

    Междувременно в САЩ решават че ще правят и те такива, за това Пентагона излива няколко хиляди милиарда. Събират няколко "учени", които написват статия тип "какво казва гугъл" и получават неограничен бюджет. Естествено обещават че до две години ще кацнат на Марс.... ХА ха ха.
  • 12 Шойгу обосрался

    7 5 Отговор

    До коментар #10 от "ASD":

    Аве вярно е ,че трябва и акъл .


    Миналата събота американците тестваха ракета AGM-183A I от изстреляна от
    самолет В -52

    Това им е 5тата хипер звукова ракета
    Имат и с наземно базиране ,и с морско и с различни обхвати .

    А ? Как е ? Кажи сега за руските ракети
    Цугтронбон ,че нещо ги няма никакви
  • 13 Шойгу обосрался

    5 7 Отговор
    Аве вярно е ,че трябва и акъл .


    Миналата събота американците тестваха ракета AGM-183A I от изстреляна от
    самолет В -52

    Това им е 5тата хипер звукова ракета
    Имат и с наземно базиране ,и с морско и с различни обхвати .

    А ? Как е ? Кажи сега за руските ракети
    Цугтронбон ,че нещо ги няма никакви
  • 14 АнтиТрол

    6 3 Отговор

    До коментар #5 от "рашка е в колапс":

    Тоя двигател е създаден от руснаци но проекта е изоставен поради нерентабилност. Вземи прочети малко в интернет а не само да тролиш срещу заплащане.

    Коментиран от #17

  • 15 ASD

    8 4 Отговор
    Хиперзвуковата противокорабната ракетата "Циркон" влезе на въоръжение през 2018г. В момента текът изпитания на варианта за подводници с подводно изстрелване, а американците пускат нЕкви прототипи, които не летят повече от 4 секунди.

    това е разликата. не сравнявай прототип със влязло на въоръжение.

    Коментиран от #16

  • 16 Шойгу обосрался

    6 4 Отговор

    До коментар #15 от "ASD":

    Ама вярно ли са въведени ? Ти виждал ли си успешно изпитание или нещо ? Ето американците пуснаха видео с поразяване на цел с хипер звуково оръжие . Къде е руското такова видео ? Сега го рисуват или ? Да не стане като с Авангард - уж тестване на ново , а в последствие се оказа друго -тестване на силоз от 80 години
    Нямат хиперзвук , нямат . Нито такъв двигател имат ,нито композитите за термична защита -които са доста сериозни.
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Грую

    1 0 Отговор
    Аз пък мислех, че отдавна се използват. Живея не много далеч от летище и от време на време се чува страхотен тътен. От начало си мислех, че на някой му е гръмнала примерно газовата бутилка на колата, но пък нямаше никакви съобщения за подобни произшествия. Един ден някой ме светна, че това е от реактивните двигатели, когато преминавали звуковата бариера се образувала звукова вълна, която се чува като експлозия.
  • 19 Самурай

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Баш Батка":

    А аз си помислих че Китаец измислил нещо ..ама ядец