Трансмисията е втория най-скъп агрегат в автомобила след двигателя. Надеждността ѝ обаче зависи най-вече от правилната експлоатация на автомобила. Сега ще ви покажем резултатите от едно изследване на германците от ADAC, които ни показват някои от най-ненадеждните автоматични скоростни кутии. Като цяло, немските специалисти казват, че няма лоши автоматични скоростни кутии. Тяхното мнение е, че реномирани компании не могат да си позволят да направят откровено лоши механизми.
Просто при създаването на някои трансмисии има пропуски, относно използването им в неспецифични условия. Например фактът, че популярните кросоувъри не са предназначени за трудни пресечени местности в гората или пък, че бюджетна масова кола не е предвидена за каране на ръба на възможностите ѝ на писта и т.н. ... Именно при такава експлоатация някои от автоматиците не издържат и се развалят, а ремонтите им са доста скъпи. Ето и кои са 5-те автоматични скоростни кутии, които най-често се чупят.
7-степенна роботизирана DSG (DQ200)
Най-проблемната от всички скоростни кутии на Volkswagen е 7-степенната DQ200 с два сухи съединителя. Тя се появи през 2006 година и се монтира на много автомобили от марките Volkswagen, Audi, Skoda и Seat.
Основните претенции към кутията с двата сухи съединителя, които при неправилна употреба на трансмисията се характеризират с нервна смяна на предавките, вибрации и бързо износване на дисковете. Най-лошите резултати показват седемстепенните скоростни кутии, пуснати преди началото на 2014 година.
Проблемите с такива DSG кутии обикновено започват до 60 000 - 80 000 километра пробег. Не всички DSG достигат 100 000 км без ремонт. Най-честото проблемите са с износване на съединители и неизправности в електрониката.
Hydra-matic GM 6T30 / 6T40
Кутии Hydra-matic GM 6T30 / 6T40 се срещат на автомобили Chevrolet Cruze, Aveo, Cobalt, както и на модели Opel Astra J, Mokka, Antara. Hydra-matic GM 6T30 / 6T40 - относително модерна 6-степенна хидромеханична трансмисия, но, за съжаление, не е достатъчно надеждна.
Първите симптоми, които показват повреда в тези скоростни кутии се проявяват още при пробег от около 30 000 км. Уредът има много ненадеждни соленоиди, които контролират подаването на работна течност под налягане в задвижващите механизми. Хидравличният агрегат също често създава проблеми.
Хидромеханични трансмисии DP0 / DP2
DP0 е разработен в края на миналия век за инсталиране в много от автомобилите с марка Renault. Най-много проблеми обаче тази трансмисия създава при автомобилите Dacia и по-конкретно при Logan и Sandero от първото поколение. Същата кутия, наречена AL4, се монтира и на редица модели Peugeot и Citroen. Примерите включват Peugeot 306, 307, 308, 407, 408, както и Citroen C3, C4, C5.
Кутията беше модернизирана през 2009 година, като индексът на устройството се промени на DP2. За автомобилите със задвижване на всички колела е създадена модификация на DP8, характеризираща се с наличието на специален корпус, която предава въртящ момент през кардана на задните колела.
След модернизацията повечето проблеми изчезват, но като цяло устройството има много потенциално ненадеждни връзки, от които могат да изтекат течности. Автомобилите с DP0 трансмисии, се характеризират с объркване, като освен това, поради малкия брой предавки (само 4), средният разход на гориво на автомобил с такава кутия е относително висок. Освен това, при големи натоварвания от чести резки ускорения, устройството често дефектира.
Вариатор Jatco JF011E
Тази компромисна трансмисия е доста по-евтина от класическите автоматици, но пък е и доста по-ненадеждна. Jatco JF011E се монтира на модели от марките Nissan, Renault, Mitsubishi, Citroen, Peugeot, Dodge, Jeep и Suzuki. Трябва да се избягват модели с първите версии на тази кутия. През годините детските болести на вариатора са отстранени.
Основната причина за повечето проблеми са примесите на мръсотия и продуктите от износване в работната течност. Оттук и заключението: трябва да сменяте флуида по-често във вариатора, както и филтрите. Препоръчително е да правите това, когато изминете максимум 60 000 км.