Отидете към основна версия

8 323 28

Микро електромобили: Само такива коли ли ще караме в бъдеще?

  • микро електромобили-
  • автомобили-
  • бъдеще

Интервю с бивш изпълнителен директор в BMW и Audi, който се присъедини към Microlino

"Имаме удоволствието да съобщим, че Ханс-Петер Клеебиндер, бивш ръководител на MINI и Audi Germany, се присъединява към Микроконсултативния съвет. Ханс-Петер беше отговорен за пускането на MINI кабрио и MINI Clubman и стана първият тест пилот на Microlino 1.0 в Германия.

С дългогодишния си опит в автомобилната индустрия той ще подкрепи пускането на пазара на Microlino 2.0." се казва в официално изявление на компанията Micro-Mobility, която отдавна планира да съживи легендарното BMW Isetta (1955-1962) под формата на градско електромобилче. На сайта microlino-car беше публикувано интервю с Ханс-Петер Клеебиндер, който разказва какви са вижданията му за бъдещата малка градска кола.

Здравейте, Ханс-Петер, можете ли да ни кажете повече за вашето професионално минало?

През 1995 г. имах възможността да интервюирам повече от 250 лидери на мнения и експерти за бъдещето на мобилността в Европа за изследователски проект в университета в Санкт Гален. Още тогава преди 25 години беше ясно, че се нуждаем от революция в мобилността. След това натрупах практически опит в MINI и BMW в продължение на 16 години и след това в Audi до преди 2 години. Днес аз комбинирам тези два свята на индустрията и науката като независим експерт за бъдеща мобилност и директор на проучването на програмата CAS Smart Mobility Management в университета в Санкт Гален.

Кога за първи път чухте за Microlino и как възникна първият контакт?

Това беше любов от пръв поглед. На премиерата на автомобилното изложение в Женева през пролетта на 2016 г. и като фен на MINI и Fiat 500, първата ми кола. От юни 2020 г. съм горд тестови пилот на Microlino и успях лично да се убедя в мисията и възможностите на бъдещата градска кола.

Бяхте с BMW Group в продължение на 16 години и като ръководител в Mini управлявахте пускането на пазара на различни модели. Какви паралели виждате за пускането на Microlino?

Подходът и мисията ни с Micro и тази на сър Алекс Исигонис с MINI през 1959 г. наистина са много сходни: към „Творческо използване на пространството“ сега добавяме „Умно и устойчиво използване на автомобилите в големите градове“. За мен Microlino е съвременният отговор за осигуряване на нашите индивидуални бъдещи нужди от мобилност в градовете. С екологична, интелигентна и спестяваща пространство мобилност, която е и забавна.

Вие сте директор на проучвания за образователната програма „Интелигентно управление на мобилността, управлявана от интелигентни градове и интелигентни данни“ в университета в Санкт Гален. Какви тенденции влияят на нуждите от мобилност?

Устойчивостта се превръща в най-важната тема - валутата за това е нашият личен отпечатък върху екологичната мобилност. Нашето желание за индивидуална мобилност остава, но ще го постигнем по повече начини: с четири и две колела, но също така все повече с влак, обществен транспорт и пеша. В бъдеще автономните и електрическите превозни средства също ще играят роля, както във въздуха, така и под земята. Мрежата и взаимното свързване на всички видове транспорт ще се превърнат в стандарт. За 95% от нашите маршрути микромобилността вече е по-евтиният, по-практичен и по-екологичен вариант.

Какво ви убеди да се присъедините към Консултативния съвет на Microlino и кои според вас са най-големите предизвикателства?

Първо много положителният ми опит като тест пилот на Microlino. От юни почти ежедневно пътувам в родния си град със стиснати палци и много положителни реакции към моя Microlino 1.0. Очаквам с нетърпение да допринеса с моя опит и да доведа легитимния наследник и съвременната интерпретация на "балонната" кола от 50-те години до успех. За мен това е едно от най-вълнуващите предизвикателства в нововъзникващата индустрия за мобилност.

Вие сте член на Глобалната коалиция за нова мобилност на Световния икономически форум и член на консултативния съвет на федералната асоциация за електрическа мобилност в Германия. Как да постигнем прехода от двигатели с вътрешно горене към електрическа мобилност?

Преминаването от двигателя с вътрешно горене най-накрая е в разгара си. Очевидно електрическата мобилност е по-добрата алтернатива на двигателя с вътрешно горене. Технологията на батериите ще продължи да се развива бързо. Ще дойдат нови, по-удобни за клиента опции за зареждане, като например "батерията като услуга" и индуктивно зареждане. Нуждаем се от холистична революция на мобилността - ръка за ръка с всеобхватна енергийна революция и трансформация и редизайн на нашите градове и инфраструктура между градовете и селските райони.

Последен въпрос в ролята ви на ръководител на изследването на новата програма Smart Mobility Management: Как мислите, че ще изглежда бъдещето на мобилността след 10 години?

Виждам много положително бъдеще за микромобилността и важна роля в осигуряването на индивидуална мобилност в нашите градове в бъдеще и подобряване на качеството ни на живот.

Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 12 гласа.

Свързани новини