"Имаме удоволствието да съобщим, че Ханс-Петер Клеебиндер, бивш ръководител на MINI и Audi Germany, се присъединява към Микроконсултативния съвет. Ханс-Петер беше отговорен за пускането на MINI кабрио и MINI Clubman и стана първият тест пилот на Microlino 1.0 в Германия.
С дългогодишния си опит в автомобилната индустрия той ще подкрепи пускането на пазара на Microlino 2.0." се казва в официално изявление на компанията Micro-Mobility, която отдавна планира да съживи легендарното BMW Isetta (1955-1962) под формата на градско електромобилче. На сайта microlino-car беше публикувано интервю с Ханс-Петер Клеебиндер, който разказва какви са вижданията му за бъдещата малка градска кола.
Здравейте, Ханс-Петер, можете ли да ни кажете повече за вашето професионално минало?
През 1995 г. имах възможността да интервюирам повече от 250 лидери на мнения и експерти за бъдещето на мобилността в Европа за изследователски проект в университета в Санкт Гален. Още тогава преди 25 години беше ясно, че се нуждаем от революция в мобилността. След това натрупах практически опит в MINI и BMW в продължение на 16 години и след това в Audi до преди 2 години. Днес аз комбинирам тези два свята на индустрията и науката като независим експерт за бъдеща мобилност и директор на проучването на програмата CAS Smart Mobility Management в университета в Санкт Гален.
Кога за първи път чухте за Microlino и как възникна първият контакт?
Това беше любов от пръв поглед. На премиерата на автомобилното изложение в Женева през пролетта на 2016 г. и като фен на MINI и Fiat 500, първата ми кола. От юни 2020 г. съм горд тестови пилот на Microlino и успях лично да се убедя в мисията и възможностите на бъдещата градска кола.
Бяхте с BMW Group в продължение на 16 години и като ръководител в Mini управлявахте пускането на пазара на различни модели. Какви паралели виждате за пускането на Microlino?
Подходът и мисията ни с Micro и тази на сър Алекс Исигонис с MINI през 1959 г. наистина са много сходни: към „Творческо използване на пространството“ сега добавяме „Умно и устойчиво използване на автомобилите в големите градове“. За мен Microlino е съвременният отговор за осигуряване на нашите индивидуални бъдещи нужди от мобилност в градовете. С екологична, интелигентна и спестяваща пространство мобилност, която е и забавна.
Вие сте директор на проучвания за образователната програма „Интелигентно управление на мобилността, управлявана от интелигентни градове и интелигентни данни“ в университета в Санкт Гален. Какви тенденции влияят на нуждите от мобилност?
Устойчивостта се превръща в най-важната тема - валутата за това е нашият личен отпечатък върху екологичната мобилност. Нашето желание за индивидуална мобилност остава, но ще го постигнем по повече начини: с четири и две колела, но също така все повече с влак, обществен транспорт и пеша. В бъдеще автономните и електрическите превозни средства също ще играят роля, както във въздуха, така и под земята. Мрежата и взаимното свързване на всички видове транспорт ще се превърнат в стандарт. За 95% от нашите маршрути микромобилността вече е по-евтиният, по-практичен и по-екологичен вариант.
Какво ви убеди да се присъедините към Консултативния съвет на Microlino и кои според вас са най-големите предизвикателства?
Първо много положителният ми опит като тест пилот на Microlino. От юни почти ежедневно пътувам в родния си град със стиснати палци и много положителни реакции към моя Microlino 1.0. Очаквам с нетърпение да допринеса с моя опит и да доведа легитимния наследник и съвременната интерпретация на "балонната" кола от 50-те години до успех. За мен това е едно от най-вълнуващите предизвикателства в нововъзникващата индустрия за мобилност.
Вие сте член на Глобалната коалиция за нова мобилност на Световния икономически форум и член на консултативния съвет на федералната асоциация за електрическа мобилност в Германия. Как да постигнем прехода от двигатели с вътрешно горене към електрическа мобилност?
Преминаването от двигателя с вътрешно горене най-накрая е в разгара си. Очевидно електрическата мобилност е по-добрата алтернатива на двигателя с вътрешно горене. Технологията на батериите ще продължи да се развива бързо. Ще дойдат нови, по-удобни за клиента опции за зареждане, като например "батерията като услуга" и индуктивно зареждане. Нуждаем се от холистична революция на мобилността - ръка за ръка с всеобхватна енергийна революция и трансформация и редизайн на нашите градове и инфраструктура между градовете и селските райони.
Последен въпрос в ролята ви на ръководител на изследването на новата програма Smart Mobility Management: Как мислите, че ще изглежда бъдещето на мобилността след 10 години?
Виждам много положително бъдеще за микромобилността и важна роля в осигуряването на индивидуална мобилност в нашите градове в бъдеще и подобряване на качеството ни на живот.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 БАЙ Х@Й
Коментиран от #14
14:20 22.12.2020
2 БАЙ Х@Й
14:20 22.12.2020
3 дявола
14:21 22.12.2020
4 Изключително опасна кола
Коментиран от #27
14:22 22.12.2020
5 гост
14:22 22.12.2020
6 Бай Стою касапина
14:26 22.12.2020
7 Един от журито
Коментиран от #13
14:34 22.12.2020
8 Реалист
14:34 22.12.2020
9 Бмв купуват този дизайн от
Коментиран от #23
14:43 22.12.2020
10 Behemoth
14:43 22.12.2020
11 Боко шофьорчето
Коментиран от #19, #22
15:18 22.12.2020
12 Тойота
Къде ще ги карате? А откъде ток? И кой ще ви ги ремонтира? Даже и да имате ток, след 5-6 години батерията се скапва и край.
Колите на бъдещето са TOYOTA LAND CRUISER 70, Лада Нива и УАЗ. Минават там, където и козите ги е страх. Лесни за ремонт. Подходящи за товарене.
Коментиран от #28
15:30 22.12.2020
13 Имам БМВ Изета
До коментар #7 от "Един от журито":
В момента не го карам но преди винаги паркирах към тротоара. И отвоех ли врата и започваха овации викове смях. Никой не очакваше да сляза отпред. Спирали са ме на пътя да си правят снимки снего. А в града си беше цирк.15:33 22.12.2020
14 Наистина е супер
До коментар #1 от "БАЙ Х@Й":
Ти ще си купиш ли? Аз бих заменил джипката с електрическа, ама в такова не можеш да ме навреш с пистолет в главата.16:01 22.12.2020
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Ушанка
17:57 22.12.2020
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 гост
18:30 22.12.2020
19 Да ша има съчленен като
До коментар #11 от "Боко шофьорчето":
ИКАРУСИТЕ.......19:59 22.12.2020
20 гледачев
Коментиран от #21
20:59 22.12.2020
21 Буха ха
До коментар #20 от "гледачев":
Само чипиран може да купи тази смешка21:10 22.12.2020
22 българин
До коментар #11 от "Боко шофьорчето":
Ще има простак версия!!!11:17 23.12.2020
23 Знайко
До коментар #9 от "Бмв купуват този дизайн от":
Поинтересувай се какво са направили Ото, Бенц, Дизел, Фон Баун. Поинтересувай се кой е измислил реактивния самолет и кой е направи първия такъв. Хитлер, който е добър художник и Порше са създали една от най-забележителните и произвеждани коли Битъла. Поинтересувай се какво е ролята на Уго Швайцер в конструирането на автомат "Калашников". Поинтересувай се от германската щурмува пушка от Втората Световна Война. Ако не ти кажат, че е германски оригинал ще помислиш, че е модел на Калашников. Оказва се, че Калашников е германски.Коментиран от #24, #25
11:24 23.12.2020
24 9wes89f9
До коментар #23 от "Знайко":
Знайко, за много от нещата си прав, но за много не си.Моля, който желае, да провери в нета, в книги и пр. казаното по-долу от мен.
АК47 и StG на ХХХХХХуго Шмайсер (уго швайцер го има само в соросоидните центарали) са две, абсолютно различни като конструкция, начин на работа на автоматиката оръжия. Толкова са различни , че това се вижда от космоса. Тези оръжия и по преднанзначение са съвсем различни дори.
НЯма да изреждам конструктивнитие и принципиално различия, че няма да ми стигнат два сайта.
КАзвам всичко това в качестовто си на оръжейник, завършил военно училище профил "АВ".
Готов съм да си изям дипломата за висше образование публично, ако някой ми докаже, че АК и СтГ са едно и също оръжие.
Всеки сам, може да провери казаното от мен и да се убеди в него.
За най-простите хора има дори клипове и анимации на тема "How AK47 works" и "How StG44 works".
Не си знайко, а си обикновен манипулатор, при това доста неподготвен.
Благодаря за отделеното внимание!
14:42 23.12.2020
25 Уго Цвайцер
До коментар #23 от "Знайко":
Абе, кой е тоя Свайцер? Да не би да си имал предвид ЦВАЙЦЕР?Цвайцер се нарича това дето нормалните мъже го ползват за изход, а джендърите като те го ползват за вход? Намира се там, отзад, дето ти започват краката, ако не си разбрал.
14:44 23.12.2020
26 Става
01:03 24.12.2020
27 1234
До коментар #4 от "Изключително опасна кола":
те ша дигат 30,споко16:53 24.12.2020
28 DARKNET
До коментар #12 от "Тойота":
Не всички имаме кози и ни трябват Уазки.20:22 25.12.2020