Отидете към основна версия

12 001 27

Как Honda "убива" производството на мотоциклети Toyota

  • toyota-
  • honda-
  • toyo-
  • мотоциклети

Има мотоциклети Honda, Suzuki, Yamaha и Kawasaki, но няма Toyota. В същото време компанията е имала мотодивизия. Но какво се случва с нея?

Honda Super Cub

Някога Toyota произвеждаха мотоциклети - от 1949 до 1960 година. Моделите бяха много различни - както велосипеди с двигатели, така и пълноценни големи байкове. Те се произвеждаха от Toyo Motors. Така че тези мотоциклети не са направени от Toyota, но са направени за Toyota.

Toyo Motors, която между другото няма нищо общо с Toyo Tyres, е основана в Кария, префектура Айчи (Япония). Нейният основател Казуо Кавамата се интересува много от двигателите с вътрешно горене от 20-годишна възраст. Кавамата участва и в разработването на първата кола с предно предаване в Япония, наречена Roland, в процеса на която се запознава с Киичиро Тойода - основателят на Toyota.

През 1942 г., след кратка кореспонденция, Кавамата постъпва на непълно работно време в Toyota Motor Research. През това време той разработва двигателя Bismotor за мотоциклети и този проект, финансиран от Toyota, кара Кавамата да започне производство на мотоциклетни двигатели. Малко след това, през 1949 г., той основава Toyo Motors, която става дъщерно дружество на Toyota.

Toyo Motors се заема със задачата да произвежда прости и евтини мотоциклети, от които следвоенният свят се нуждае изключително много. До 1952 г. производството нараства до над 10 000 велосипеда годишно. Но успехът е мимолетен.

Toyo Motors е измъчван от безкрайни оплаквания относно качеството на мотоциклетите. Причината за това е необичайното решение на компанията да възложи почти цялото си производство на външни изпълнители. Мотоциклетите се сглобяват от компоненти и възли, доставени на предприятието.

При този подход за надеждност не може да става и дума. Инженерите и служителите на Toyo настояват за преосмисляне на бизнес идеята, но Кавамата не проявява интерес. В същото време територията на предприятието е затрупана с дефектни компоненти и възли.

Компанията обаче продължава да съществува, защото по онова време на пазара липсва по-ефективен конкурент. И когато през 1958 г. Honda представи своя Super Cub, търпението на хората с мотоциклети Toyo се изчерпва. С появата на евтина, но надеждна алтернатива, те просто спират да купуват Toyo мотоциклетите.

Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 21 гласа.

Свързани новини