За съжаление, когато се стигне до по-сериозен ремонт на колата, то доста малък процент автомобилисти имат възможността да направят това сами, поради което при решаването на подобен проблем трябва да се разчита на честността и професионализма на автосервизите. Как някои от тях се възползват от позицията си, заблуждавайки собствениците на автомобили, ви разказваме сега.
Може би най-наглият „ремонт“ е банално разглобяване на двигателя и последващото му сглобяване, без да се сменят каквито и да било части. Но в същото от собственика се взимат пари като за истински ремонт. Последният се убеждава след ден-два, че след посещението в автосервиза проблемите по силовия агрегат продължават и се връща с основателни претенции.
Въпросните майстори-мошеници винаги имат готово оправдание: "това означава, че двигателят освен първоначалната повреда е имал и друга - оставете колата, ще я оправим." И ако я оставите ви отремонтират първоначалната повреда, но ви взимат пари още веднъж.
Някои собственици на автомобили казват, че подобна манипулация се „разбира“ просто - шофьорът трябва само да поиска старите демонтирани части да му бъдат върнати след приключване на ремонта и измамата ще бъде разкрита.
Ето защо наистина хитрите мошеници просто пазят аналогични части от предишни ремонти на други клиенти или в краен случай отиват до най-близката автоморга, намират там евтино и подходящо износени части от стар двигател от същия модел и ги монтират в ремонтираната кола. И след това, те връщат на собственика неговите износени детайли. Ако последният има късмет, боклукът поставен в колата му ще работи известно време.
Доста по-използван трик е, когато клиентът бъде информиран, че за ремонт на двигателя ще се използва оригинална или скъпа висококачествена резервна част. Но всъщност се използва евтин китайски аналог. В резултат на това автосервизът печели значителна допълнителна сума, а шофьорът след кратко време открива, че двигателят отново е "мъртъв" - заради прословутите ментета с щампа "Made in China"
За по-неподготвени технически клиенти се използва и методът за добавяне на ненужни части към поръчката. Например, нови запалителни свещи, допълнителен маслен филтър, тройно повече ново моторно масло и подобни "малки неща", от които сервизите печелят, дори и наистина да ви ги сменят без да има нужда.
Между другото, отделна техника е свързана с маслото. Това е особено ефективно, когато шофьорът използва едни и същи марки масло и маслен филтър от година на година. Знаейки това, хитрият „майстор“ не сменя филтъра и не източва старото масло от двигателя. И той просто зарежда малко ново - така че нивото му на измервателната пръчка да е на правилната отметка.
Масленият филтър и маслото, "спестено" по този начин, след това се доставят на друг шофьор. Колкото и да ви се струват банални тези измами, те са факт и ако се сещате за още такива "хитрини", то не се колебайте да ги споделите в коментарите под статията. Ще са полезни за мнозина.