Apple не изоставя амбицията си да навлезе на автомобилния пазар. Развитието и производството на електрически превозни средства може да се превърне в едно от следващите фундаментални направления в бизнеса на корпорацията, казват анализатори. Подобно на бизнес стратегията, използвана от Apple за iPhone, iPad и MacBook, компанията може също така да възложи на външни изпълнители производството на свои собствени маркови електрически превозни средства и части за тях.
Според корейската преса представители на бъдещето подразделение Apple Car наскоро са посетили Южна Корея, за да търсят бизнес партньори за бъдещия бизнес с електрически превозни средства. Гостите от САЩ са провели разговори с LG, SK и Hanwha. Журналистите заявяват още, че това не са първите контакти, но преговорите са на ранен етап.
Според непотвърдена информация Apple е провела „разширени срещи“ със SK Innovation, подразделението за батерии за електрически превозни средства на SK Group, и с LG Electronics, която наскоро сформира съвместното предприятие LG Magna e-Powertrain с канадския производител на авточасти Magna International.
В момента Apple обмисля използването на литиево-фосфатни (LFP) батерии в електрическите си превозни средства вместо литиево-йонни батерии. LFP батериите генерират по-малко топлина по време на работа от стандартните литиево-йонни батерии и следователно са по-безопасни за използване.
Междувременно корейските компании не произвеждат достатъчно LFP батерии, а китайците остават световен лидер в производството на този клас батерии. Само две компании от Китай (CATL и BYD) са завладели 47% от световния пазар на LFP батерии за електрически превозни средства до момента. Въпреки това, все още има време корейските производители на батерии да изместят китайците, подпомогнати от продължаващата търговска война между САЩ и Китай.