Отидете към основна версия

44 557 95

Разход - само 25 л/100 км! Характеристиките на най-новия КАМАЗ са известни

  • камаз-
  • камион

Хибриден двигател, активна аеродинамика, автопилот и пълен набор от опции за комфорт в шофьорската кабина

На изложението Comtrans 2021 в Москва, КАМАЗ, наред с други нови продукти, представи камион от поколение К6. Иновацията се нарича KAMAZ-54907 Continent и всъщност е развитие на поколението K5, а именно на KAMAZ-54901, който беше пуснат в серийно производство през 2019 г.

От компанията заявиха, че към момента не е възможно е да се реализира чист електрически камион. Следователно работните възможности за намаляване на разходите за гориво са следните: или да се направи електрически камион с горивни клетки (подобна разработка на базата на КАМАЗ в рамките на Komtrans също беше показана), или да се направи хибрид, който да харчи значително по-малко гориво.

Именно такъв е KAMAZ-54907 Continent, разполагащ със силов тракт, който може да работи както с дизелово гориво, така и с електричество. В резултат на това разходът на дизелово гориво трябва да бъде около 25 л 100 км, което е със 17% по-малко от това на KAMAZ-54901.

По-леките сплави в шасито и аеродинамиката също ще допринесат за икономията на гориво. Активните обтекатели за KAMAZ-54907 Continent са разположени на страничните панели, в горната част на рамата и на задния надвес. Дизайнът на полуремаркето също е решен по аеродинамичен начин.

Предната оптика представлява матрични LED светлини, а вместо странични огледала има монтирани камери, картината от които се предава на монитори, монтирани на предните колони в кабината.

В кабината има само една седалка, тази на водача, която е с активно електромагнитно окачване, потискащо 90% от вибрациите. Според проекта в волана ще има дисплей - от него трябва да се управлява навигацията. Планира се салонът да бъде оборудван с хладилник, мултикукър, умивалник и сейф.

Има и две вътрешни камери, които ще оценят състоянието на водача и ще сигнализират за повишена умора. А над седалката на водача има безконтактен алкохол-тестер, който ще попречи на стартирането на двигателя, ако водачът е пиян. За камиона се обявява третата степен на автономия, т.е. той може самостоятелно да се движи по права линия, да спира пред препятствия, да поддържа скорост в колона.

Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 145 гласа.

Свързани новини