В Набережни Челни започнаха да тестват КамАЗ-54901 с т.нар. газов двигател. Това е шестцилиндров двигател КамАЗ-950.10 с мощност 450 к.с. с., отговарящи на стандартите Евро-6. Двигателят се отличава с намалено съотношение на компресия, оригинална цилиндрово-бутална група и цилиндрова глава, модифицирана за специфичните свещи. Вместо оборудване за дизелово гориво е налична система за подаване и запалване на природен газ.
Както знаете, двигателят на новите машини от поколението K5 е сдвоен с 12-степенна автоматична трансмисия ZF Traxon с хидравличен ретардер. В газовата версия колата има два криорезервоара от по 530 литра всеки. Декларираният пробег с едно зареждане е около 1500 км! Версията на KамAZ-54901, работеща на LNG се нарича Hi-Tech.
Оборудването е планирано да съответства на бензиновия аналог: меко арматурно табло, ръчна спирачка с бутон, нов дизайн на лостовите превключватели, подобрена ергономия, ADAS (Advanced Driver Assistance System) адаптивен круиз контрол. Според пресслужбата вече са събрани пет прототипа за различни тестови нужди: отстраняване на грешки в системата ADAS и системата за управление на скоростната кутия, работа по двигателя и електронните компоненти, както и за сертифициране.
Планира се тестването и сертифицирането да приключат до края на лятото, а масовото производство ще започне в края на третото или началото на четвъртото тримесечие на 2022 г. Тази модификация се планира да покрие нарастващото търсене на камиони на газ, включително на европейския пазар.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Този
Коментиран от #13
11:38 02.02.2022
3 Сметка
Коментиран от #5, #26
11:49 02.02.2022
4 Българина
Коментиран от #22
11:51 02.02.2022
5 Този
До коментар #3 от "Сметка":
Правилна сметка колега, ама това в литри, газта се продава в килограми...Коментиран от #6
11:55 02.02.2022
6 Сметка
До коментар #5 от "Този":
Явно толкова съм прочел. Сега виждам, че е природен газ (метан) и да - в килограми е. Моя грешка.12:00 02.02.2022
7 Рошко
12:21 02.02.2022
8 Наблюдател
12:33 02.02.2022
9 Стефан Петров
Коментиран от #23
12:45 02.02.2022
10 Джонката
Коментиран от #14, #15, #16, #19
13:18 02.02.2022
11 някой си
Коментиран от #17
13:53 02.02.2022
12 Рушляните
14:03 02.02.2022
13 dmxl
До коментар #2 от "Този":
евала вика! нищо не могат мужиците, това е стария акстрос с руска решетка и са му набили метан!14:09 02.02.2022
14 Голям Слон
До коментар #10 от "Джонката":
Джонка, ти колко камиона си карал през живота си? Имам предвид извън EuroTruck Simulator. Да ти отворя малко затворените очи - на цена от почти 3 лева за килограм метан и 2.50 лева за литър нафта, кое е по-евтино? 28-30 кг метан на 100 км или 23-27 литра дизел? И това при положение, че няма вятър. Към него са особено чувствителни метанките, които зареждаш по 20 минути в най-добрия случай и си принуден да знаеш къде са метанстанциите. И друго да ти кажа: това, което имат ПИМК, като автопарк на метан, почти всичко е АГУ с изпарител. А в статитя става дума за течна фаза. Изрично не са го писали.. Което не е нещо особено популярно и ново. Особено при камионите.14:51 02.02.2022
15 Водач
До коментар #10 от "Джонката":
Джонка,карал ли си я тази метанова бомба,та сравняваш цената на горивото?Разхода на Ивекото на метан е по висок от дизеловият вариянт и при положение че метана е по скъп от дизела,невиждам как е по евтино на метан.Отделно вървенето на метанките е трагедия.14:54 02.02.2022
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Гледащ
09:53 03.02.2022
19 тати
До коментар #10 от "Джонката":
30кг х 2;80лв= 84лв30л х 2.50лв = 75лв
Е кое е п о евтино ????
Коментиран от #24
18:40 03.02.2022
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Гчено
12:22 04.02.2022
22 генчо
До коментар #4 от "Българина":
в ЕС никой не си копува Камаз не бой се12:23 04.02.2022
23 генчо
До коментар #9 от "Стефан Петров":
и подебре да не ги виждаме12:26 04.02.2022
24 САМУ ЧИ ТАМ ГАЗТА НЕ Е НА
До коментар #19 от "тати":
На ТАЗИ ЦЕНА А НА 0,80 КИЛОГРАМА.....ВДЯВАШ ЛИ..16:34 04.02.2022
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 kkk
До коментар #3 от "Сметка":
Сметки без кръчмар и на база калпав превод от гугъл преводача винаги са грешни... LNG + крио резервоари няма почти нищо общо с "кола на метан"- единствено горивото е едно и също, всичко друго е различно. И моторът е доста изменен спрямо дизела не само като компресия и добавяне на свещи, но не е там въпроса. От няколко години има Ивеко-та с LNG, но там резервоарите са обикновени и фактически само около 40% се пълнят с течен газ, останалият обем е предвиден за газовата фаза (и с този газ реално се захранва мотора) и фактически пробегът им е около 4-500км. и не стават за дълъг път. При КамаЗ също имаха такива изпълнения, но за Русия с огромните разстояния са безполезни и затова минават на "крио резервоари"- там 100% от обема се ползва за течната фаза на метана, а минаването към газова фаза и подаването към мотора се извършва на друго място. И така в еднакъв обем на резервоарите старата схема дава 500км., а с крио-то получаваш твърдо над 1200км. и вече камиона става използваем. Зареждането на Ивеко LNG метан за 500км. в момента отнема 7-8 минути, но пълниш около 40% от резервоара с течност- значи за 100% зареждане ще отиват 20-на минути. При разход от поне 20/100 дизел (егати фантастиката) много искам да видя как се зареждат 2 тона нафта за 20 минути- ПЪЛЕН АБСУРД.Относно цената- в Европа 1кг. газ на LNG станцията струваше около €1 (по-евтин е от дизела с поне 25%) и разходът е почти 1:1 в кг. и литри.
09:57 05.02.2022
27 kkk
10:12 05.02.2022