2 Февруари, 2022 11:31 9 228 27

Hi-Tech газова уредба за новия КамАЗ

  • камаз-
  • природен газ-
  • lng

Сега КамАЗ-54901 ще има вариант с двигател, работещ на втечнен природен газ

Hi-Tech газова уредба за новия КамАЗ - 1

В Набережни Челни започнаха да тестват КамАЗ-54901 с т.нар. газов двигател. Това е шестцилиндров двигател КамАЗ-950.10 с мощност 450 к.с. с., отговарящи на стандартите Евро-6. Двигателят се отличава с намалено съотношение на компресия, оригинална цилиндрово-бутална група и цилиндрова глава, модифицирана за специфичните свещи. Вместо оборудване за дизелово гориво е налична система за подаване и запалване на природен газ.

Както знаете, двигателят на новите машини от поколението K5 е сдвоен с 12-степенна автоматична трансмисия ZF Traxon с хидравличен ретардер. В газовата версия колата има два криорезервоара от по 530 литра всеки. Декларираният пробег с едно зареждане е около 1500 км! Версията на KамAZ-54901, работеща на LNG се нарича Hi-Tech.

Оборудването е планирано да съответства на бензиновия аналог: меко арматурно табло, ръчна спирачка с бутон, нов дизайн на лостовите превключватели, подобрена ергономия, ADAS (Advanced Driver Assistance System) адаптивен круиз контрол. Според пресслужбата вече са събрани пет прототипа за различни тестови нужди: отстраняване на грешки в системата ADAS и системата за управление на скоростната кутия, работа по двигателя и електронните компоненти, както и за сертифициране.

Планира се тестването и сертифицирането да приключат до края на лятото, а масовото производство ще започне в края на третото или началото на четвъртото тримесечие на 2022 г. Тази модификация се планира да покрие нарастващото търсене на камиони на газ, включително на европейския пазар.


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 33 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Този

    79 5 Отговор
    100 пъти по-чисто и по-евтино гориво от дизела. Евала на братушките...

    Коментиран от #13

  • 3 Сметка

    3 30 Отговор
    Браво на хората. При общ капацитет от 1060 литра газ и пробег от 1500 километра, сметката показва, че разхода е 70л./100км. Може би ще успеят да го свалят, но така си е доста, доста висок. Отделно, времето за зареждане на 1000 литра газ би било сериозно и шофьорите едва ли биха били доволни.

    Коментиран от #5, #26

  • 4 Българина

    26 2 Отговор
    чисто пък и кражбите на дизел ще намалеят. газ станции има навсякъде. сега ЕК ще подскочи и ще измисли нови антикамаз рефламенти. иначе фау ве ги беше оставила да ти продават 10 г евро 3 за евро 5

    Коментиран от #22

  • 5 Този

    39 0 Отговор

    До коментар #3 от "Сметка":

    Правилна сметка колега, ама това в литри, газта се продава в килограми...

    Коментиран от #6

  • 6 Сметка

    29 0 Отговор

    До коментар #5 от "Този":

    Явно толкова съм прочел. Сега виждам, че е природен газ (метан) и да - в килограми е. Моя грешка.
  • 7 Рошко

    22 0 Отговор
    От обора пак ще има санкции
  • 8 Наблюдател

    6 0 Отговор
    Стига преписвахте през гугъл преводач. " съотношение на компресията" "оригинална цилиндрово-бутална група".
  • 9 Стефан Петров

    21 0 Отговор
    Камаз вече произвежда и автобуси на водородно гориво, както и други модели на европейско ниво, но едва ли ще ги видим у нас, поради високото вносно мито.

    Коментиран от #23

  • 10 Джонката

    9 22 Отговор
    Не са измислили нещо ново руснетата, Ивеко имат от години камиони на Метан,Скания също. ПИМК масово в града дърпат с влекачи Ивеко на метан. Метана е на кг. дори и при тези цени пак е по евтино от дизел.

    Коментиран от #14, #15, #16, #19

  • 11 някой си

    4 23 Отговор
    И аз ще си купя един , и ще го дам веднага за скрап ! Да помогна малко де !

    Коментиран от #17

  • 12 Рушляните

    4 15 Отговор
    Открили топлата вода ,в Бг то преди 40години имаше автобуси Чавдар на метан.А и виж някой шофьор в Европа да се качи да го кара тоз дръгел
  • 13 dmxl

    5 19 Отговор

    До коментар #2 от "Този":

    евала вика! нищо не могат мужиците, това е стария акстрос с руска решетка и са му набили метан!
  • 14 Голям Слон

    10 4 Отговор

    До коментар #10 от "Джонката":

    Джонка, ти колко камиона си карал през живота си? Имам предвид извън EuroTruck Simulator. Да ти отворя малко затворените очи - на цена от почти 3 лева за килограм метан и 2.50 лева за литър нафта, кое е по-евтино? 28-30 кг метан на 100 км или 23-27 литра дизел? И това при положение, че няма вятър. Към него са особено чувствителни метанките, които зареждаш по 20 минути в най-добрия случай и си принуден да знаеш къде са метанстанциите. И друго да ти кажа: това, което имат ПИМК, като автопарк на метан, почти всичко е АГУ с изпарител. А в статитя става дума за течна фаза. Изрично не са го писали.. Което не е нещо особено популярно и ново. Особено при камионите.
  • 15 Водач

    4 7 Отговор

    До коментар #10 от "Джонката":

    Джонка,карал ли си я тази метанова бомба,та сравняваш цената на горивото?Разхода на Ивекото на метан е по висок от дизеловият вариянт и при положение че метана е по скъп от дизела,невиждам как е по евтино на метан.Отделно вървенето на метанките е трагедия.
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Гледащ

    3 0 Отговор
    Втечнен природен газ? Интересно...
  • 19 тати

    3 4 Отговор

    До коментар #10 от "Джонката":

    30кг х 2;80лв= 84лв
    30л х 2.50лв = 75лв
    Е кое е п о евтино ????

    Коментиран от #24

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Гчено

    1 5 Отговор
    това не беше ли мерцедес бенц със сменена емблема
  • 22 генчо

    1 6 Отговор

    До коментар #4 от "Българина":

    в ЕС никой не си копува Камаз не бой се
  • 23 генчо

    0 4 Отговор

    До коментар #9 от "Стефан Петров":

    и подебре да не ги виждаме
  • 24 САМУ ЧИ ТАМ ГАЗТА НЕ Е НА

    5 1 Отговор

    До коментар #19 от "тати":

    На ТАЗИ ЦЕНА А НА 0,80 КИЛОГРАМА.....ВДЯВАШ ЛИ..
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 kkk

    3 0 Отговор

    До коментар #3 от "Сметка":

    Сметки без кръчмар и на база калпав превод от гугъл преводача винаги са грешни... LNG + крио резервоари няма почти нищо общо с "кола на метан"- единствено горивото е едно и също, всичко друго е различно. И моторът е доста изменен спрямо дизела не само като компресия и добавяне на свещи, но не е там въпроса. От няколко години има Ивеко-та с LNG, но там резервоарите са обикновени и фактически само около 40% се пълнят с течен газ, останалият обем е предвиден за газовата фаза (и с този газ реално се захранва мотора) и фактически пробегът им е около 4-500км. и не стават за дълъг път. При КамаЗ също имаха такива изпълнения, но за Русия с огромните разстояния са безполезни и затова минават на "крио резервоари"- там 100% от обема се ползва за течната фаза на метана, а минаването към газова фаза и подаването към мотора се извършва на друго място. И така в еднакъв обем на резервоарите старата схема дава 500км., а с крио-то получаваш твърдо над 1200км. и вече камиона става използваем. Зареждането на Ивеко LNG метан за 500км. в момента отнема 7-8 минути, но пълниш около 40% от резервоара с течност- значи за 100% зареждане ще отиват 20-на минути. При разход от поне 20/100 дизел (егати фантастиката) много искам да видя как се зареждат 2 тона нафта за 20 минути- ПЪЛЕН АБСУРД.
    Относно цената- в Европа 1кг. газ на LNG станцията струваше около €1 (по-евтин е от дизела с поне 25%) и разходът е почти 1:1 в кг. и литри.
  • 27 kkk

    1 0 Отговор
    Ето ви го и Iveco-то с такива крио резервоари и обяснение, но трябва да знаете руски: