В средата на лятото стана известно, че General Motors и нейната дъщерна компания Cruise, занимаващи се със самоуправляващи се автомобили, са имали претенции срещу Ford заради предполагаемото незаконно използване на името BlueCruise, с което е наречен автопилотът на Ford.
Страните не можаха да се разберат и делото отиде в съда. GM обвини Ford в нарушаване на търговската марка Cruise. Според Ройтерс, в началото на октомври компаниите са се съгласили да сключат мир и да уредят всички взаимни претенции, а Ford ще запази правото на името BlueCruise.
BlueCruise, за чието име е възникнал спорът, е магистрален автопилот, който съответства на второто ниво на автономия (според класификацията на SAE Society of Automotive Engineers). Системата работи съвместно с комплекса Ford Co-Pilot360 и изисква адаптивен круиз контрол, поддържане на лентата и разпознаване на пътни знаци.
Функцията на BlueCruise е, че позволява на водача да свали ръцете си от волана, но само на определени участъци от пътя, така наречените сини зони със свободни ръце. Така е избрано името на системата. Ford вече инсталира BlueCruise на моделите F-150, Mustang Mach-E и Expedition и няма да преименува системата.
Компанията отбеляза, че се подготвя приятелско споразумение с General Motors: федералният съд в Калифорния даде на компаниите 60 дни за уреждане на исковете. GM потвърди, че въпросът наистина ще бъде решен мирно.
Съкращението „круиз“, около което възникна спорът, се използва от почти всички автомобилни производители, които имат подобна система в своя арсенал. Например, автомобилите BMW са оборудвани с Active Cruise Control, докато при Hyundai има Smart Cruise Control.