При проектирането на превозно средство окачването се тества със специфични размери на колелата и гумите, за да се постигне оптимална производителност. Тоест, ако колата е оборудвана с 15-цолови джанти, но като допълнително оборудване се предлагат 16- и 17-цолови, то тогава инсталирането на последните няма да навреди на автомобила. Самият производител посочва и препоръчителните размери на гумите, които също трябва да се спазват.
Иначе, по-големите джанти в много от случаите тежат повече, което води до увеличаване на т.нар. неподресорна маса (тоест онези компоненти, които не са носени от окачването). Това може да повлияе неблагоприятно на работата на самото окачване. Също така, когато инсталирате по-големи джанти, ще трябва да инсталирате по-нископрофилни гуми, което ще намали комфорта и возията като цяло.
Освен, че може да създаде проблеми, такъв тунинг е и доста скъп. Леките сплави или кованите джанти струват няколко пъти повече от стандартните джанти. Гумите с нисък профил също са доста пъ-скъпи от препоръчаните от производителя модели.
Също така големите колела могат да повлияят и на точността на показанията на скоростомера. Факт е, че производителите на автомобили регулират скоростомерите, според предвидените от тях размери на гуми и джанти, така че след увеличаване на размера на колелата показанията ще станат неточни.