Last news in Fakti

22 Декември, 2019 11:30 47 266 32

Какво се случва при загуба на капачките на джантите

  • джанти-
  • капачки-
  • съвети
Какво се случва при загуба на капачките на джантите - 1

Добре известен факт е, че капачките за главината на летите джанти се губят редовно. Често забравят да се поставят по време на смяна на гуми, също така нерядко биват лошо закрепени и падат при първата по-сериозна дупка. Не трябва да се пренебрегва и факторът завистливи съседи.

В резултат на всичко това половината от собствениците на автомобили с лети джанти са принудени или да търсят нови капачки, или пък да се откажат, продължавайки да карат с дупки в средата на джантите. Вредно ли е обаче това за автомобила? Разбира се, трябва да започнем визията на джантите. Красивите колела са от изключително значение за цялостния привлекателен външен вид на всяка кола, а те престават да бъдат такива, ако в центъра им се появи дупка. Тази част обаче не служи само за красота.

Какво се случва при загуба на капачките на джантите

Тя е проектирана да предпазва гайката на главината, върху която се крепи цялото колело. Пази я от проникване на вода и мръсотия. Не забравяйте и, че спирачките, „заобикалящи“ главината, се нагряват постоянно, така че целият този възел е подложен на температурни крайности. Тези "скокове в градусите" затрудняват разглобяването на главината, а ако към това се добави и замърсяване от пътни реагенти...

Факт е, че капачките на джантите трябва да покриват главината от пряко попадане на пътна сол и мръсотия, но те не затварят пространството херметично, нищо фатално няма да се случи, ако там попадне вода, пясък или друг вид мръсотия. Но редовното каране без капачки ще ускори корозионните процеси. Ако капачката се загуби, главината моментално ще се задръсти с всички „радости“ на нашите родни пътища, а ръждата ще се появи незабавно.

Следователно, забелязвайки загубата, е необходимо да почистите образуваната кухина и да обработите отворения участък на главината със защитно съединение. Плътна грес, е добро решение в случая. Така можете да спасите не само главината, но и собствените си сили, защото ако гайката е ръждясала, тя може да не се отвие. Накратко, капачката не е само визуална приумица и все още е необходима. В случай на загуба, по-добре е да закупите нова.


Поставете оценка:
Оценка 2.9 от 61 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 коки

    134 11 Отговор
    Ми аз да питам кво правим ако сме със стоманени джанти,които нямат централна капачка и в повечето случаи са серийни дори за нови коли купени от магазина,а летите джанти се предлагат като опция

    Коментиран от #3, #5, #8, #24

  • 2 Гост

    60 9 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Плътна грес, е добро решение в случая.
    Ето това е истината. Едно време нямаше нито алуминиеви джанти, нито капачки, но нямаше проблеми като се сложи грес.

    Коментиран от #15

  • 3 Марио

    41 24 Отговор

    До коментар #1 от "коки":

    Още в първото изречение пише, че става дума за лети джанти. Иначе написаното е абсолютно вярно, но много хора го пренебрегват

    Коментиран от #9

  • 4 хаха

    50 31 Отговор
    пълни глупости на търкалета
  • 5 Гост 5

    23 11 Отговор

    До коментар #1 от "коки":

    Има тасове ,дори и за серийните

    Коментиран от #10

  • 6 Кокошарник

    79 7 Отговор
    224 000 км карам един угореляк без капачки,преди това колко е каран така не знам.Ама на километража показва 397 000 така,че не се напрягайте толкова много.

    Коментиран от #32

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 куку руку ку

    23 4 Отговор

    До коментар #1 от "коки":

    Първото, за което се сетих... а какво правим ние, със стоманените джанти?
    За алуминиевите с дупка е ясно, ще плаче егото на шОфера.
  • 9 куку руку ку

    47 5 Отговор

    До коментар #3 от "Марио":

    А каква е разликата в главините на кола с лята джанта и същият модел с желязна джанта? И как са защитени гайките на колите с железни джанти?
  • 10 куку руку ку

    46 3 Отговор

    До коментар #5 от "Гост 5":

    И как тасът защитава централната гайка, освен че не я виждаш?
    Или на принципа на щраусът, той като не вижда хищникът и хищникът не го вижда.
  • 11 ....

    31 5 Отговор
    Има и лети джанти без капачки, автора пак не е подготвен, почти всички спортни джанти са без капачки
  • 12 чиче

    27 0 Отговор
    Пишете крадат са
  • 13 Тото

    12 3 Отговор
    Капачки за лети джанти се продават и комплекта е няколко лева!
  • 14 Бат.Влад

    34 4 Отговор
    Пълни ГЛУПОСТИ главините са защитени със собствена капачка
  • 15 бръснаря

    18 1 Отговор

    До коментар #2 от "Гост":

    сега се сещам,че старите коли имаха капачки на главините,пък една дебела гайка трудно ще се скапе преди пода на колата който е не повече от 2мм
  • 16 патил

    17 2 Отговор
    През 2000г. си купих Венто(VW), много здрава машина. Карах я няколко години и после я дадох на баща ми. На няколко пъти му крадяха капачките, а ние купувахме други. Накрая на баща ми му писна и спря да слага капачки. Проблеми не е имал изобщо, а я кара без капачки горе-долу 12г.
  • 17 azko

    17 2 Отговор
    Горките хорица с НЕ лети джанти... Ша останат без главини
  • 18 Dildo

    30 2 Отговор
    Статията е пълен смях. Капачките на джантите служат само и единствено за красота. Нито могат да предпазят от вода, нито от мръсотия. Всеки който е сменял главина, знае че се продават с капачка, която се поставя на самата главина и няма нищо общо с джантата. А иначе и без капачка няма никакъв проблем.
  • 19 GM2005

    5 7 Отговор
    Аз на моята, капачките ги намазах отвътре с кит за алуминий, стегнаха и сега нямат махане, невъзможно е да паднат... Трябва да се остърже кита отвътре, което не е лесно, и чак тогава могат да се свалят. Така изобщо не мърдат капачките, и съм спокоен, че няма да ги загубя, а и по никакъв начин не личи визуално, да има нещо. Всичко е от вътрешната страна.

    Коментиран от #21

  • 20 Шаран БГ

    3 11 Отговор
    Има нещо вярно в написаното. Хубаво е да има капачка - не само за красота. А че има мърлячи, на които не им прави впечатление дали колата има дори и двигател, това е друг въпрос.Преди 40 години "Шкодичките" имаха здрави метални/железни/леко конусни капачки. Набиваха се внимателно -почуквайки по цялата периферия на капачката. Ваденето ставашене трудно, но просто по-бавничко. С конусен пробой - отначало тънката част се поставяше м/у джантата и ръба на капачката, после по- дебелата част,джантата постоянно се превърта, и с леко почукване с чук капачката излизаше. Но обезателно преди поставянето и, гайката вътре и поне половината отвор се запълваше с червена грес. Не съм чул някой шкодаджия да каже, че са му откраднали капачките на джантите.......А и така здраво се заклиняха при набиване, че бе изключено да падне някоя капачка сама. Сега на съвременната машина съм отново със Джилезни джанти, няма никакви капачки. Просто малко грес и декоративни тасове. Проблеми- йок !!
  • 21 Glamav GM

    19 0 Отговор

    До коментар #19 от "GM2005":

    А как ще балансират гумите, тъпункьоо ?
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Много

    4 7 Отговор

    До коментар #1 от "коки":

    си прост...щом имаш стоманени джанти на колата,не те касае темата и въобще не трябва да коментираш...ти сам си отговаряш??? на въпроса..:)
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Точка

    11 1 Отговор
    Капачките служат за да скрият централният отвор на джантата,който е направен за да може да се балансира и за нищо повече.
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Ивайло

    11 0 Отговор
    Гайката на главината обикновено е защитена от друга една метална капачка, която си стои набита в самата главина и която, за разлика от декоративната капачка на джантата, не може да излезе лесно!!! Единственият минус при загуба на декоративната капачка е чисто естетически!!! Дори да се събере мръсотия в дупката (което е без особено значение за поведението на автомобила), същата лесно пада при първото миене!!! Така че не е фатално!!!
  • 29 Каруцаръ

    4 0 Отговор
    Абе , псатели, вие кола със свалено колело вижда ли ли сте! Тече капачки (и тасовете) са абсолютно декоративни, главината се затваря по съвсем друг начин. Развийте сега една тема как се сваля колело, ако са ви откраднали капачките на болтовете на джантата( и такива има :D) Обаче, най-ме изкефи връзката със спирачките :D
  • 30 КЕРПЕДЕНА

    2 0 Отговор
    ВЕДНАГА ГЕПИМ
  • 31 Един

    0 1 Отговор
    Радо , що го писа това?
  • 32 Colt

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "Кокошарник":

    Това че не държиш на вида на колата ти не значи че и другите не ги е грижа