Група китайски учени представиха проект, който трябва да трансформира цялата мрежа от високоскоростни железници в Китай, въпреки че тя вече изпреварва останалите. Крилата, които предлагат китайците, могат да намалят натоварването на колелата и да намалят консумацията на енергия за движение на влака.
Шанхай вече има супервлак на магнитна левитация, който отвежда пътниците от централната метростанция до летището и който се движи с максимална скорост от 431 км/ч (на снимката). По конвенционалните железници в Китай също разполагат с високоскоростни влакове, които ускоряват до 350 км/ч. Сега се предлага да се увеличи скоростта навсякъде и да се оптимизира аеродинамиката на наличните влакове.
За първи път концепцията за влакове с крила е разработена от японците през 80-те години на миналия век, но тогава проектът се оказва задънена улица. Идеята им беше да допълнят влаковете с доста големи крила. А за обекти на железопътната инфраструктура, като тунели, това по никакъв начин не бе подходящо.
Проектът, който се изпълнява от Центъра за иновации по аеродинамика и хидродинамика в Ченду, е коренно различен. Идеята е към всеки влак да се добавят пет чифта малки крила.
Изчислено е, че такива влакове ще увеличат скоростта си до 450 км/ч. Повдигането, генерирано от крилата, ще намали износването на колелата и релсите. И основното - ще се намалят разходите за енергия поради по-малкото триене.