Отидете към основна версия

48 742 21

Препоръки на автомобилния производител, които трябва да избягвате

  • съвети-
  • експлоатация-
  • автомобил

Някои неща, написани в книжката за експлоатация не са верни

Снимки: Shutterstock

Както в случая с домакинските уреди , всички нови автомобили имат ръководство за експлоатация и поддръжка. Според някои експерти в тези ръководства можете да намерите препоръки, които в някои случаи е по-добре дори да не се следват. Ето и кои са те.

Интервали за смяна на масло в двигателя

Много автомобилни марки препоръчват смяна на маслото в силовия агрегат на всеки 15 хиляди км. Експертите обаче смятат, че най-оптималният интервал за подмяна на техническата смазочна течност е да се преодолеят не повече от 10 хиляди км или това да се прави веднъж годишно, в случай на по-неактивна работа на колата.

Интервали за смяна на масло в трансмисията

Колкото и да е странно, но има такива марки автомобили, които не препоръчват смяна на маслото в скоростната кутия. Говорим и за автоматици, и за механични трансмисии. Експертите обаче казват, че маслото в скоростните кутии не може да служи вечно. Следователно средно трябва да сменя маслото на всеки 50 хиляди км пробег.

Загряване на двигателя през зимата

Редица автомобилни производители се грижат повече за околната среда, отколкото за така нареченото финансово благополучие на потенциалните купувачи на техните автомобили. В резултат на това те препоръчват да не се загрява мотора на място през зимата. По този начин всъщност можете по-бързо да загреете двигателя, както и да спестите време. Подобни действия обаче ще се отразят негативно на бюджета на шофьора, тъй като ресурсът на частите на двигателя бързо намалява.

Оригинални резервни части

Всички производители на автомобили препоръчват използването само на оригинални резервни части. В същото време собствениците на автомобили ще трябва да направят това, докато колата е в гаранция. В противен случай тя става невалидна. След края на гаранционния период обаче няма смисъл да плащате повече за оригинални резервни части в брандирани пакети с логото на марката. Основното е, че производителите на автомобили не произвеждат части. В резултат на това, когато купуват уж оригинални части, собствениците на автомобили просто надплащат за опаковката.

В заключение, заслужава да се отбележи, че всички автомобилни марки се интересуват автомобилът да няма никакви проблеми по време на гаранционния период. В бъдеще тези автомобили ще бъдат продадени или на други собственици, или ще останат притежание на същия, но съдбата на остарелите превозни средства вече няма да тревожи автомобилните производители.

Поставете оценка:
Оценка 4 от 82 гласа.

Свързани новини