Камският автомобилен завод и Daimler AG започват серийното производство на нов модел магистрален влекач, съобщават от пресслужбата на руския производител. До края на годината ще бъдат сглобени 96 камиона, създадени в сътрудничество с немския гигант.
Първият сериен КамАЗ-5490 с товароносимост до 60 тона слезе от конвейера през октомври. Пускът на модела е наложил пълни пренастройки на поточните линии и инсталацията на безпрецедентни в историята на руското предприятие системи за контрол на качеството.
Догодина ще бъдат произведени 2000 камиона от новото поколение. Предновогодишната партида КамАЗ-5490 е била изкупена още преди конвейерите да заработят, а готовите влекачи ще бъдат доставени на собствениците им до края на декември.
При разработката на новия модел са използвани най-съвременните технологии, хвалят се от КамАЗ. Резултатът е камион без аналог в историята на руското автомобилостроене по отношение на комфорта, безопасността и електронното оборудване.
Новите магистрални влекачи от Набережние Челни имат кабини от Mercedes-Benz Axor с екстри като климатик и подгряване на седалките. Шестцилиндровият турбодизел Mercedes-Benz OM457LA с мощност 428 к.с. е монтиран на модифицирано шаси на КамАЗ, но руснаците планират да го заменят със собствена разработка.
Всички модели в гамата на КамАЗ ще получат нови индекси в съответствие с международните стандарти, което ще улесни пазарното им позициониране. Първи ще бъдат преименувани КамАЗ-5490, КамАЗ-65206 и КамАЗ-65207, които вече ще се наричат М1842, Т2642 и Т2640 съответно.