Високата първоначална цена на електромобила е най-голямата пречка пред потенциалните купувачи в световен мащаб, показва скорошно проучване на S&P Global Mobility. Почти половината от всички отговорили в проучването посочват ценовата достъпност като основен проблем при обмислянето на нов електромобил, следвани от притесненията относно зареждането и безпокойството за пробега.
Въпреки че средната цена на новите електромобили е спаднала драстично през последната година, от почти 7500 души, участвали в проучването, 48% са заявили, че цените на електромобилите са твърде високи, въпреки че разбират, че повечето електромобили по своята същност носят ценова премия.
Тази година проучването на S&P Global Mobility показа, че 67% от анкетираните са отворени към идеята да се сдобият с електромобил. През 2022 г. този процент е бил 71%, а през 2021 г. - 86%.
Потребителите знаят, че зареждането няма да бъде стандартно преживяване на бензиностанция", казва Янина Милс, старши анализатор на технически изследвания в S&P Global Mobility. "Но те не искат да се забавят повече от една обедна почивка."
Що се отнася до домашното зареждане, има леко разминаване между броя на хората, които смятат, че това е най-добрият и най-разпространен начин за зареждане на електромобил, и броя на хората, които действително зареждат у дома.
Данните потвърждават, че зареждането вкъщи през нощта се счита за най-добра практика, но само 51% от настоящите собственици на електромобили имат инсталирано зарядно устройство вкъщи, докато 42% от собствениците обикновено зареждат автомобилите си чрез зарядни станции навън.