Високата първоначална цена на електромобила е най-голямата пречка пред потенциалните купувачи в световен мащаб, показва скорошно проучване на S&P Global Mobility. Почти половината от всички отговорили в проучването посочват ценовата достъпност като основен проблем при обмислянето на нов електромобил, следвани от притесненията относно зареждането и безпокойството за пробега.
Въпреки че средната цена на новите електромобили е спаднала драстично през последната година, от почти 7500 души, участвали в проучването, 48% са заявили, че цените на електромобилите са твърде високи, въпреки че разбират, че повечето електромобили по своята същност носят ценова премия.
Тази година проучването на S&P Global Mobility показа, че 67% от анкетираните са отворени към идеята да се сдобият с електромобил. През 2022 г. този процент е бил 71%, а през 2021 г. - 86%.
Потребителите знаят, че зареждането няма да бъде стандартно преживяване на бензиностанция", казва Янина Милс, старши анализатор на технически изследвания в S&P Global Mobility. "Но те не искат да се забавят повече от една обедна почивка."
Що се отнася до домашното зареждане, има леко разминаване между броя на хората, които смятат, че това е най-добрият и най-разпространен начин за зареждане на електромобил, и броя на хората, които действително зареждат у дома.
Данните потвърждават, че зареждането вкъщи през нощта се счита за най-добра практика, но само 51% от настоящите собственици на електромобили имат инсталирано зарядно устройство вкъщи, докато 42% от собствениците обикновено зареждат автомобилите си чрез зарядни станции навън.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ъхъ
Коментиран от #10
16:08 16.11.2023
2 Наблюдател
Дизелови агрегани зареждат електромобили, пробег 250 - 300 километра? ЕКО ЕКО
Зимата на Пампорово при - 25 градуса ще си без автомобил, тогава трябва бензинав агрегат, защото нафтата замръзва при - 20 градуса.
Няма бъдеще за това извръщение...
Ти ли ще обгрижваш колата или тя теб?
За измислено надутата цена не говорим въобще...
16:13 16.11.2023
3 ьдцфгжхуи
- безобразно скъпи
- ограничен пробег
- силно зависещ от сезона пробег като лятото правиш Хкм., а зимата слизаш на Х-35%
- безплатните зарядни станции умряха и цените за зареждането са такива все едно караш ДВГ с разход от 7+л./100км.
- рекламите как колата се зареждала за 20-30 минути са хубави, но зарядните станции които могат да ви осигурят такова зареждане са ПОД 1% от всички зарядни станции
- и бързото зареждане е възможно само за една кола- включиш ли и втора кола към тая станция и забравяш за скоростното зареждане
- мрежата от зарядни станции и след 10г. ще бъде НЕДОСТАТЪЧНО, твърде скъпи са...
Коментиран от #15
16:18 16.11.2023
4 Баба Гошка
16:31 16.11.2023
5 Никола Тесла
Хората поумняха и с удоволствие на всеки 250-300 км. чакат с часове на зарядната станция!
А, ако електроавтомобила пламне, докато се зарежда, това е бонус за късметлиите!
17:08 16.11.2023
6 Гост
Коментиран от #7
19:00 16.11.2023
7 тгъхуи
До коментар #6 от "Гост":
Там е и мястото на електричката- в града...Всички таксита да са на ток- идеално... Всички бусове зареждащи магазините да са на ток- супер... Градският транспорт да е 100% на ток- перфектно... И толкова...
Не съществува вариант в който електричката да стане масово личен автомобил- твърде много ограничения и неудобства носи технологията и шанс нещата да се променят драстично в правилната посока просто няма... Колата е само един куп желязо който трябва да робува на мен срещу минимум грижа от моя страна- електричката обръща схемата наопаки и се опитва да направи мен роб на куп желязо... Е, тази няма как да се получи... НИКОГА...
20:06 16.11.2023
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Турбо
21:15 16.11.2023
10 Бум бам
До коментар #1 от "Ъхъ":
Има хиляди електромобили в България и само един случай на запалил се такъв във Варна преди няколко години.Това не ти ли говори че тази неща със самозапалването са преувеличени ?
Не казвам че не могат да се замозапалят, но замисли се колко и рядко , след като всеки такъв случай 6е превръща в топ новина !
07:48 17.11.2023
11 Антиелектрика
- Висока първоначална цена
- Ниска, а в някои случаи нулева остатъчна цена след 8-10 години
- Бавно зареждане
- Малък пробег
12:10 17.11.2023
12 Ся статията е писана
Ако имаш гараж или паркоместо да зареждаш вечер и ползваш електричката предимно за градско или в рамките на възможностите на батерията всичко е на ред. Да скъпо удоволствие е, но е много удобно. Проблема обаче е ако горното условие не е изпълнено. Щото всички от нас знаят колко е трудно да си паркираш колата ако нямаш паркоместо или гараж пък и да се доредиш за зареждане при тези условия да не говорим.
И това според мен е най - големия проблем. Докато не се реши електричката няма да се наложи като масов автомобил.
Относно пробега и цената: Пробега зависи от капацитета на батерията и се предполага към 2028г да е решен напулно. Скоростта на зареждане зависи в голяма степен от зарядната станция. Ако дозареждаш от 35% до 80% не отнема много време на мощна зарядна станция. Влизаш в супермаркета за 15-20 мин. да пазариш и колата ти е дозаредена до 80%. Не е проблем. Пътуваш София - Варна и спираш 2 пъти за кафе, тоалет или да се освежиш и да дозаредиш 15-20мин - не е проблем поне за ме. Но пак повтарям в БГ няма изградена удобна инфраструктура за е електрички.
Коментиран от #16
17:27 17.11.2023
13 Електричката е много удобна за такси
Коментиран от #14
17:36 17.11.2023
14 Бившо таксиджийче
До коментар #13 от "Електричката е много удобна за такси":
3г. ми се видя много оптимистично. Но като си спомних, че на ден харчех по един резервоар бензин и пресметнах по днешните цени на бензина сметката излиза. И автомобила ти е даже още в гаранция ако си го купил нов.17:53 17.11.2023
15 СЗО
До коментар #3 от "ьдцфгжхуи":
Още не. Просто заблудените с пари са на привършване, и сега мнозинството купувачи са заблудени с не много пари. Затова и най големият проблем им е цената.01:24 18.11.2023
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Не си карал електричка
До коментар #16 от "Порно":
или нямаш опит с такова возило. Рекламите за които споменаваш зареждат от разредена батерия до 80% за 30мин. Но защо трябва да разреждаш батерията до край преди да я заредиш? Принципа на електричките е различен. Работи така. При възможност дозареждаш до 80%. Пример: Батерията е заредена до 80%, изминаваш 180км и се е разредила до 35%/усложно/, след което я дозареждаш на мощна зарядна станция до 80% за 20 мин./условно/. Такъв е принципа на ползване на електричката. Разбира се нищо няма да и стане на батерията ако не разполагаш с тези 20 мин. и заредиш до 60% за 12мин. да речем.За зарядните станции съм писал. Няма ги достатъчно в БГ Нито над 22КВат, нито под. Това е проблем.
13:43 18.11.2023
18 Ползвам електрическа кола всеки ден
Коментиран от #20
14:12 18.11.2023
19 гост
19:18 18.11.2023
20 сдрфтгъхуи
До коментар #18 от "Ползвам електрическа кола всеки ден":
Ами то това е и ЕДИНСТВЕНОТО смислено приложение на електричката- кола за кратки разстояния и каране в града... Само дето излиза скъпо да имаш 2 коли за конкретни цели...Стискай палци скоро из Ивропътъ да се появят китайските модели тип "последователен хибрид"- свястна, удобна т.н. кола с батерия около 40кВт които ти осигуряват 150км пробег на ток (и се зарежда от контакта) и ДВГ който работи ЕДИНСТВЕНО като генератор на ток (НЯМА пряка връзка с колелата) и при употреба дава разход в рамките на 7-7,5л./100км. пробег... И това в кола с размерите на БМВ Х5...
Коментиран от #21
06:47 19.11.2023
21 Това отдавна го има
До коментар #20 от "сдрфтгъхуи":
Шевролет Волт00:02 22.11.2023