16 Ноември, 2023 15:52 4 989 21

Пробегът вече не е най-големият проблем пред потенциалните купувачи на електромобили

  • електромобили-
  • автомобили на ток-
  • зареждане-
  • купуване

Цените изглежда все още са високи

Пробегът вече не е най-големият проблем пред потенциалните купувачи на електромобили - 1

Високата първоначална цена на електромобила е най-голямата пречка пред потенциалните купувачи в световен мащаб, показва скорошно проучване на S&P Global Mobility. Почти половината от всички отговорили в проучването посочват ценовата достъпност като основен проблем при обмислянето на нов електромобил, следвани от притесненията относно зареждането и безпокойството за пробега.

Въпреки че средната цена на новите електромобили е спаднала драстично през последната година, от почти 7500 души, участвали в проучването, 48% са заявили, че цените на електромобилите са твърде високи, въпреки че разбират, че повечето електромобили по своята същност носят ценова премия.

Тази година проучването на S&P Global Mobility показа, че 67% от анкетираните са отворени към идеята да се сдобият с електромобил. През 2022 г. този процент е бил 71%, а през 2021 г. - 86%.

Потребителите знаят, че зареждането няма да бъде стандартно преживяване на бензиностанция", казва Янина Милс, старши анализатор на технически изследвания в S&P Global Mobility. "Но те не искат да се забавят повече от една обедна почивка."

Що се отнася до домашното зареждане, има леко разминаване между броя на хората, които смятат, че това е най-добрият и най-разпространен начин за зареждане на електромобил, и броя на хората, които действително зареждат у дома.

Данните потвърждават, че зареждането вкъщи през нощта се счита за най-добра практика, но само 51% от настоящите собственици на електромобили имат инсталирано зарядно устройство вкъщи, докато 42% от собствениците обикновено зареждат автомобилите си чрез зарядни станции навън.


Поставете оценка:
Оценка 2.4 от 14 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ъхъ

    25 9 Отговор
    По голям проблем, е как се самозапалват и горят като факли, а собствениците безпомощно наблюдават, как паричките им се превръщат в отровни газове и отлитат в атмосферата!

    Коментиран от #10

  • 2 Наблюдател

    30 6 Отговор
    Изначало е грешна концепцията на тези МПС!
    Дизелови агрегани зареждат електромобили, пробег 250 - 300 километра? ЕКО ЕКО
    Зимата на Пампорово при - 25 градуса ще си без автомобил, тогава трябва бензинав агрегат, защото нафтата замръзва при - 20 градуса.
    Няма бъдеще за това извръщение...
    Ти ли ще обгрижваш колата или тя теб?
    За измислено надутата цена не говорим въобще...
  • 3 ьдцфгжхуи

    32 4 Отговор
    С 2 думи- хората проглеждат... И не вярват на глупостите дето ги заливат... Електричката има само 1 реално предимство- поддръжката и е евтина... После следват недостатъците:

    - безобразно скъпи
    - ограничен пробег
    - силно зависещ от сезона пробег като лятото правиш Хкм., а зимата слизаш на Х-35%
    - безплатните зарядни станции умряха и цените за зареждането са такива все едно караш ДВГ с разход от 7+л./100км.
    - рекламите как колата се зареждала за 20-30 минути са хубави, но зарядните станции които могат да ви осигурят такова зареждане са ПОД 1% от всички зарядни станции
    - и бързото зареждане е възможно само за една кола- включиш ли и втора кола към тая станция и забравяш за скоростното зареждане
    - мрежата от зарядни станции и след 10г. ще бъде НЕДОСТАТЪЧНО, твърде скъпи са...

    Коментиран от #15

  • 4 Баба Гошка

    22 8 Отговор
    Включваш си колата в контакта на нощна (предполага се, че имаш дом И ГАРАЖ). И си лягаш да спиш. Посред нощите колицата се самозапалва и изгаря гаража и къщата ти, и ако не се включи някоя аларма или експлозия, може и ти да изгориш вътре. А автобусите на батерии горят с над 2000 оС за едни 40-50 секунди. Ако си стар и не бързо подвижен, се овъгляш и роднините ти спестяват кремация. Найс, А? До венеция станаха на въглен пасажерите.
  • 5 Никола Тесла

    26 4 Отговор
    Пробегът вече не е проблем за електромобилите!
    Хората поумняха и с удоволствие на всеки 250-300 км. чакат с часове на зарядната станция!
    А, ако електроавтомобила пламне, докато се зарежда, това е бонус за късметлиите!
  • 6 Гост

    14 2 Отговор
    200 км пробег са достатъчни само за градско.

    Коментиран от #7

  • 7 тгъхуи

    14 2 Отговор

    До коментар #6 от "Гост":

    Там е и мястото на електричката- в града...
    Всички таксита да са на ток- идеално... Всички бусове зареждащи магазините да са на ток- супер... Градският транспорт да е 100% на ток- перфектно... И толкова...

    Не съществува вариант в който електричката да стане масово личен автомобил- твърде много ограничения и неудобства носи технологията и шанс нещата да се променят драстично в правилната посока просто няма... Колата е само един куп желязо който трябва да робува на мен срещу минимум грижа от моя страна- електричката обръща схемата наопаки и се опитва да направи мен роб на куп желязо... Е, тази няма как да се получи... НИКОГА...
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Турбо

    10 1 Отговор
    Електричките са изгодни само при зареждане на нощна тарифа в гаража.За дълъг път на бърза зарядна,първо губиш време и второ зареждането е скъпо.Като втора кола в семейството за града и близки разстояния става.Цената на електромобила е по висока от бензинов автомобил.
  • 10 Бум бам

    7 9 Отговор

    До коментар #1 от "Ъхъ":

    Има хиляди електромобили в България и само един случай на запалил се такъв във Варна преди няколко години.
    Това не ти ли говори че тази неща със самозапалването са преувеличени ?

    Не казвам че не могат да се замозапалят, но замисли се колко и рядко , след като всеки такъв случай 6е превръща в топ новина !
  • 11 Антиелектрика

    10 0 Отговор
    Според мен основните проблеми в момента с електричките са:
    - Висока първоначална цена
    - Ниска, а в някои случаи нулева остатъчна цена след 8-10 години
    - Бавно зареждане
    - Малък пробег
  • 12 Ся статията е писана

    4 4 Отговор
    от някои които живее извън територията. В БГ няма изградена добра инфраструктура за електрички. Просто струва пари и никои не се напъва да я прави. Това е един от проблемите. Другия е, че куцо и сакато ръгна да прави електрички както си намери за добре. За мен лично електричка дето не може да мине 500 км. е едно зареждане не ми я хвали. Е та колко производителя и модели останаха след този филтър?
    Ако имаш гараж или паркоместо да зареждаш вечер и ползваш електричката предимно за градско или в рамките на възможностите на батерията всичко е на ред. Да скъпо удоволствие е, но е много удобно. Проблема обаче е ако горното условие не е изпълнено. Щото всички от нас знаят колко е трудно да си паркираш колата ако нямаш паркоместо или гараж пък и да се доредиш за зареждане при тези условия да не говорим.
    И това според мен е най - големия проблем. Докато не се реши електричката няма да се наложи като масов автомобил.
    Относно пробега и цената: Пробега зависи от капацитета на батерията и се предполага към 2028г да е решен напулно. Скоростта на зареждане зависи в голяма степен от зарядната станция. Ако дозареждаш от 35% до 80% не отнема много време на мощна зарядна станция. Влизаш в супермаркета за 15-20 мин. да пазариш и колата ти е дозаредена до 80%. Не е проблем. Пътуваш София - Варна и спираш 2 пъти за кафе, тоалет или да се освежиш и да дозаредиш 15-20мин - не е проблем поне за ме. Но пак повтарям в БГ няма изградена удобна инфраструктура за е електрички.

    Коментиран от #16

  • 13 Електричката е много удобна за такси

    2 5 Отговор
    Ако има къде да зареждаш е супер. За 3г. се изплаща напълно и после си на далавера. Много удобно ако имаш къща с панелки във Вегас и работиш вечер.

    Коментиран от #14

  • 14 Бившо таксиджийче

    2 6 Отговор

    До коментар #13 от "Електричката е много удобна за такси":

    3г. ми се видя много оптимистично. Но като си спомних, че на ден харчех по един резервоар бензин и пресметнах по днешните цени на бензина сметката излиза. И автомобила ти е даже още в гаранция ако си го купил нов.
  • 15 СЗО

    3 0 Отговор

    До коментар #3 от "ьдцфгжхуи":

    Още не. Просто заблудените с пари са на привършване, и сега мнозинството купувачи са заблудени с не много пари. Затова и най големият проблем им е цената.
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Не си карал електричка

    1 1 Отговор

    До коментар #16 от "Порно":

    или нямаш опит с такова возило. Рекламите за които споменаваш зареждат от разредена батерия до 80% за 30мин. Но защо трябва да разреждаш батерията до край преди да я заредиш? Принципа на електричките е различен. Работи така. При възможност дозареждаш до 80%. Пример: Батерията е заредена до 80%, изминаваш 180км и се е разредила до 35%/усложно/, след което я дозареждаш на мощна зарядна станция до 80% за 20 мин./условно/. Такъв е принципа на ползване на електричката. Разбира се нищо няма да и стане на батерията ако не разполагаш с тези 20 мин. и заредиш до 60% за 12мин. да речем.
    За зарядните станции съм писал. Няма ги достатъчно в БГ Нито над 22КВат, нито под. Това е проблем.
  • 18 Ползвам електрическа кола всеки ден

    1 1 Отговор
    Имам възможност да зареждам автомобила в гараж. До офиса и обратно ми е точно 80км. Забравяш за смяна на масла, филтри и т.н. Отлична динамика и никаква поддръжка. За дълги разстояния ползваме колата с ДВГ на съпругата ми.

    Коментиран от #20

  • 19 гост

    5 1 Отговор
    Чакам да видя Тойота с твърдодетелните батерии през 2025 с пробег 1000км , тогава може и да премина към тостер
  • 20 сдрфтгъхуи

    4 0 Отговор

    До коментар #18 от "Ползвам електрическа кола всеки ден":

    Ами то това е и ЕДИНСТВЕНОТО смислено приложение на електричката- кола за кратки разстояния и каране в града... Само дето излиза скъпо да имаш 2 коли за конкретни цели...
    Стискай палци скоро из Ивропътъ да се появят китайските модели тип "последователен хибрид"- свястна, удобна т.н. кола с батерия около 40кВт които ти осигуряват 150км пробег на ток (и се зарежда от контакта) и ДВГ който работи ЕДИНСТВЕНО като генератор на ток (НЯМА пряка връзка с колелата) и при употреба дава разход в рамките на 7-7,5л./100км. пробег... И това в кола с размерите на БМВ Х5...

    Коментиран от #21

  • 21 Това отдавна го има

    1 0 Отговор

    До коментар #20 от "сдрфтгъхуи":

    Шевролет Волт