Hyundai обяви, че по примера на редица други автомобилни производители преминава към концепцията за Features-on-Demand, или просто казано, ще използва опции за платен абонамент.
Този ход е в дневния ред на новосъздадената Hyundai Connected Mobility. Организацията, основана в Европа миналия месец, съчетава абонаментни програми за автомобилни компании и услуги на Bluelink.
Южнокорейската марка не уточни кои функции може да бъдат блокирани, но каза, че новата програма ще „подобри и по-старите автомобили“.
Това заяви Маркус Велц, управляващ директор на Hyundai Connected Mobility, който каза пред Autocar, че ще бъде възможно да се подобрят по-старите автомобили с нови функции. Но те също ще са платени.
„Това, което често сте виждали в индустрията, е стар случай на използване на приложение. Например отопляеми седалки. Можете да го откажете, ако желаете. Предимствата на функцията при поискване са точно обратното: въвеждане на нови функции в стари автомобили “, каза той.
Велц има предвид внедряването на софтуерни актуализации за подобряване на производителността на съществуващия хардуер. Например, стар Hyundai може да стане по-ефективен, ако смените ел. двигателя и батерията. По подобен начин производителността може да се подобри чрез актуализация на софтуера. Разбира се, тези актуализации няма да са безплатни.
Според Stellantis абонаментите и функциите по заявка ще се превърнат в основен източник на приходи за компаниите в бъдеще. Автомобилният конгломерат, който има не по-малко от 14 марки, изчислява, че до 2026 година ще печели допълнителни $4.3 милиарда годишно от абонаменти. До 2030-а тази сума се очаква да достигне 21.5 милиарда долара.