Отидете към основна версия

3 441 12

Карате колата основно в града: Задължително промийте двигателя преди смяна на маслото

  • масло-
  • добавка-
  • съвети-
  • промиване на двигателя

Експертите силно препоръчват добавки за промиване към старото масло, особено при основно градска употреба на автомобила

Една от най-противоречивите теми е дали да промиете двигателя при смяна на маслото. Нека се опитаме да се справим с този проблем в тази статия. Мнозина смятат, че няма нужда от въпросната промивка още повече ако става дума за основно градска експлоатация на автомобила, но това съвсем не е така.

На пръв поглед използването на автомобил в града изглежда съвсем нормално и безвредно за двигателя и моторното масло. Пътувания до работа, училището на децата или магазин за мнозина са рутинни процедури и според тях работата на двигателя при такива условия не е натоварваща.

Фактите обаче са други. Честите кратки пътувания водят до натрупване на маслени отлагания, утайки и сажди в двигателя, тъй като двигателното масло няма време да достигне оптимални работни температури. Нека разберем как се образуват тези отлагания и как да ги премахнете лесно и бързо.

Топлината и кислородът допринасят за окисляването на маслото, което води до образуването на киселини и неразтворими компоненти. Това често причинява появата на катранени или подобни на лак отлагания. Серните оксиди, образувани при изгарянето на гориво, съдържащо сяра, се отделят през изпускателната система. Но малка част от серните оксиди, както и азотните съединения, попадат в картера и замърсяват маслото на двигателя.

Когато буталните пръстени спрат да работят правилно, това причинява така нареченото "мръсно горене", което води до увеличаване на отлаганията. Колкото по-зле семерингите задържат маслото, толкова повече то изгаря в горивната камера и толкова повече отлагания се образуват върху пръстените.

В такива случаи основното почистване на двигателя е силно препоръчително и може да намали разхода на масло и да предотврати скъпи ремонти. Съвременните моторни масла имат балансирани пакети добавки с намалена пепел и ниска алкалност. Това ги прави ефективни, но и чувствителни към замърсяване, което е неизбежно поради качеството на горивото, стила на шофиране, качеството на маслото и характеристиките на двигателя.

При смяна на маслото частиците мръсотия, които маслото поддържа в суспендирано състояние, се изливат от картера, предотвратявайки утаяването им върху повърхностите на двигателя. Броят на диспергиращите добавки обаче е ограничен и те просто не могат да задържат цялата мръсотия в суспендирано състояние. Ето защо в двигателя неизбежно се образуват отлагания и сажди, които остават на място и не се отмиват заедно с отработеното масло.

При така стеклите се обстоятелства експертите отдавна са разбрали, че само смяната на маслото не е достатъчна - необходимо е допълнително промиване на двигателя със специални средства. Как и с какво да промием двигателя?

Евтините масла са популярни средства за промиване на маслената система. Но това не просто не е най-добрият вариант, а по-скоро дори най-лошият. Тъй като при източване на масло за измиване, част от него остава в системата и това масло изобщо не отговаря на изискванията на производителя на автомобила за вашия двигател. Това масло не съдържа необходимите добавки и неговата ефективност е съмнителна.

За да се реши този проблем, има специални добавки, които се добавят към старото масло преди неговата смяна. Нека се опитаме да разберем принципа на тяхната работа. По време на 10 минутна работа на двигателя на празен ход, непосредствено преди източване на старото масло, тези препарати разтварят утайки и отлагания, които след това се отстраняват заедно с отработеното масло. Тоест, по същество, добавката за промиване временно подобрява почистващите свойства на вашето старо масло и, благодарение на свежа порция дисперсанти, ви позволява да премахнете всички замърсявания от маслената система заедно със старото масло.

След това двигателят, освободен от отлагания и примеси и зареден с прясно масло, може да развие пълната си мощност. Също така е важно добавката да е такава, че да е напълно неутрална към обичайните еластомерни материали. Тоест, да не вреди на маслените уплътнения.

Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 16 гласа.

Свързани новини