28 Юли, 2024 10:11 2 111 7

Как състоянието на пътя влияе на автомобила

  • пътища-
  • дупки-
  • окачване-
  • съвети-
  • автомобили
Как състоянието на пътя влияе на автомобила - 1
Снимка: Shutterstock

Лошите пътища влияят негативно на функционалността на много части и системи на автомобила, но най-много страда окачването. Ето защо собствениците на автомобили често се сблъскват с нужда от подмяна на части по него.

Шарнирни болкове, тихи блокове или наричани в разговорния език селенови втулки, пружини, амортисьори... всички те могат да бъдат повредени заради състоянието на пътищата ни.

Всъщност системата за абсорбиране на удари в автомобила поема най-голямата част от натоварването при всеки удар – било то дупка или неравност. Най-честите случаи за повреда на окачването са свързани със случаи, когато износени или некачествени сферични шарнири буквално се разпадат в сериозна дупка.

Дори и да не се счупят изведнъж, шарнирните болтове, биалетките и тампоните се деформират постепенно от редовно каране по лоши пътища. В допълнение, кормилната система също може да се повреди и могат да възникнат проблеми с кормилната рейка, кормилната щанга и накрайниците.

Тези елементи са особено чувствителни към силни удари. Гумите обаче са първите, които усещат различни препятствия по пътя, така че техният експлоатационен живот също намалява много бързо поради лошите ни пътища.

Поради честите влизания в дупки, ъглите на подравняване на колелата се губят и колата започва да се дърпа настрани. Налага се периодичен реглаж за сходимост на колелата. С други думи, заради състоянието на родната пътна мрежа, колите движещи се у нас са доста по-силно натоварени откъм окачване.

Спирачната система също страда от интензивно и често спиране заради дупки на пътя. Накладките се износват по-бързо, а спирачните дискове могат да прегреят и да се деформират. Това причинява биене при натискане на педала на спирачката и общата спирачна ефективност намалява.

Като цяло лошите пътища принуждават собствениците на автомобили да се движат шахматно за да избягват препятствията, а този стил на шофиране увеличава риска от злополука и в резултат на това се увеличава и вероятността от ремонт на каросерията.

Единственият съвет, който можем да ви дадем е, след дълго шофиране по пътища с лошо качество (а такива са голяма част от републиканската пътна мрежа), да се проверят шарнирните болтове, тихите блокове, пружините, амортисьорите и всички други части от окачването.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 13 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 шегичка

    20 2 Отговор
    На мен пък заради дупките ми падат пломбите.
  • 2 Извод

    24 0 Отговор
    Ами оправете пътищата. Да ама не
  • 3 Дуньо простия

    19 1 Отговор
    Само на гумите, и на джантите им нЕма нищо... авторе. Един шарнир се разбива след хиляди удари, и километри, докато гумата от един удар, може да стане за хвърляне.
  • 4 така е

    16 0 Отговор
    Според повечето българопитеци и родното МВР, водачите сами са си виновни защото не се съобразяват с пътните условия и се движат със зашеметяващи скорости от 40км/ч нагоре. Дори и по добрите пътища парапитака гледа да кара с поне 20км/ч по-малко, да не би случайно да му праснат глоба! Който не вярва да мине по Цариградското в София.
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Тити

    10 0 Отговор
    Нашите пътища са златна мина за нашите автосервизи.
  • 7 веднага отговарям

    2 1 Отговор
    в българия отговора е НЕГАТИВНО!!!