Отидете към основна версия

1 806 27

Защо е опасно сами да полирате колата

  • полиране-
  • автомобил-
  • съвети

За да направите това сами са нужни доста познания и техника

Полирането на купето е полезна процедура, която придава на автомобила оригиналния му блясък, премахвайки следите от употреба. Например, чрез тази процедура се премахват малки драскотини, ожулвания, петна по лака, воден камък - калиеви и магнезиеви соли, които остават върху каросерията на автомобила след изсъхване на водата - както и птичи изпражнения и следи от насекоми. В същото време обаче този вид грижа няма да помогне за премахване на по-дълбоки драскотини, както и повреден лак. Не е добре и да правите тази процедура сами, защото можете да навредите на лаковото покритие.

За професионално и висококачествено полиране се използва доста широка гама от инструменти: 2 вида машини (ротационни и ексцентрични), полираща паста с различни размери на зърното, както и полиращи накрайници от кожа или от специална пяна. Професионалните инструменти и консумативи не са толкова лесни за намиране на пазара - те са практически недостъпни за обикновения потребител, тъй като се продават в специализирани магазини и най-важното - трябва да знаете какво търсите.

Освен това се нуждаете от професионални познания и практика: не можете сами да направите висококачествено полиране, като използвате ръководства от Интернет. Всеки автомобил изисква индивидуален подход поради разликите в дебелината на слоя лаково покритие (LPC) и материалите, използвани при производството. Цветът на колата не е толкова важен, но "произходът" на колата е ключов. Например, за японските автомобили се използват нискоабразивни пасти, докато за немската автомобилна индустрия, напротив, се използват високоабразивни пасти. Непознаването на тези характеристики е пряк път към повреда на боята на автомобила.

Най-често, когато полирате кола със собствените си ръце, се появяват ясно видими „кръгове“. И това е в най-добрия случай, а в най-лошия случай твърде много от лаковия слой бива свален и се стига до боята, тоест всъщност лакът се отстранява изцяло. В резултат на това, вместо лъскав искрящ елемент, автомобилът придобива развален вид и често изисква посещение в бояджийския цех.

Поставете оценка:
Оценка 2.8 от 12 гласа.

Свързани новини