Полирането на купето е полезна процедура, която придава на автомобила оригиналния му блясък, премахвайки следите от употреба. Например, чрез тази процедура се премахват малки драскотини, ожулвания, петна по лака, воден камък - калиеви и магнезиеви соли, които остават върху каросерията на автомобила след изсъхване на водата - както и птичи изпражнения и следи от насекоми. В същото време обаче този вид грижа няма да помогне за премахване на по-дълбоки драскотини, както и повреден лак. Не е добре и да правите тази процедура сами, защото можете да навредите на лаковото покритие.
За професионално и висококачествено полиране се използва доста широка гама от инструменти: 2 вида машини (ротационни и ексцентрични), полираща паста с различни размери на зърното, както и полиращи накрайници от кожа или от специална пяна. Професионалните инструменти и консумативи не са толкова лесни за намиране на пазара - те са практически недостъпни за обикновения потребител, тъй като се продават в специализирани магазини и най-важното - трябва да знаете какво търсите.
Освен това се нуждаете от професионални познания и практика: не можете сами да направите висококачествено полиране, като използвате ръководства от Интернет. Всеки автомобил изисква индивидуален подход поради разликите в дебелината на слоя лаково покритие (LPC) и материалите, използвани при производството. Цветът на колата не е толкова важен, но "произходът" на колата е ключов. Например, за японските автомобили се използват нискоабразивни пасти, докато за немската автомобилна индустрия, напротив, се използват високоабразивни пасти. Непознаването на тези характеристики е пряк път към повреда на боята на автомобила.
Най-често, когато полирате кола със собствените си ръце, се появяват ясно видими „кръгове“. И това е в най-добрия случай, а в най-лошия случай твърде много от лаковия слой бива свален и се стига до боята, тоест всъщност лакът се отстранява изцяло. В резултат на това, вместо лъскав искрящ елемент, автомобилът придобива развален вид и често изисква посещение в бояджийския цех.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гост
10:57 21.12.2024
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Механик
11:06 21.12.2024
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Фифонкьо
11:08 21.12.2024
6 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
11:08 21.12.2024
7 Ганьо
До коментар #4 от "БГ ПУЯК":
Много си уман бре муха. Питай женати дали се кефи да се вози в премиум. Хаха.11:14 21.12.2024
8 Хахаха
11:15 21.12.2024
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Механик
11:28 21.12.2024
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 ДРТ ПРЧ
Коментиран от #16
11:46 21.12.2024
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Механик
До коментар #14 от "ДРТ ПРЧ":
На истински вседеход, полир паста му е нужна точно колкото на истински мъж, козметичен салон и розови прашки.12:00 21.12.2024
17 Факт
12:07 21.12.2024
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 само да кажа
Да сметнем малко-машина полиране-180-200лв.гъби за полиране най-малко три вида(бяла,оранжева и черна)по 8-10лв.плот за полиране с агнешка кожа-20-25лв,плот за полиране с пресована вълнаоколо 35-40лв,паста за полиране поне три вида -едра,основна и полираща 1л=80-90лв или по 100грама от всяка 8-9лвх3,и накрая консервираща паста също 8-10лв прави общо 290-330лв и това са само материали +водна шкурка за места,където е необходима!И сега си направи сметка за два дни работа и после всичко това няма да се използва,колко ще ти струва пастиране и полиране на лек автомобил от средна класа(до 4,60 дължина според застрахователите)като после тези инструменти няма да са ти потребни!
Иначе от страни е "лесна работа"!
Коментиран от #21
12:38 21.12.2024
21 да допълня
До коментар #20 от "само да кажа":
ком.20 се отнася за ком.8 до някой си хахаха..хо12:40 21.12.2024
22 Лекувам наркозависимост
12:41 21.12.2024
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Този коментар е премахнат от модератор.