Изправена пред спадащи продажби в Китай и предизвикателства, свързани със собствената ѝ технология за автономно управление, Honda си партнира с технологичния гигант Huawei, за да ускори навлизането си на бързо развиващия се китайски пазар на електрически превозни средства.
Специализираната китайска марка за електромобили на Honda, „Ye“, стартирала по-рано тази година, първоначално планираше да пусне на пазара моделите Ye P7 и Ye S7 в края на 2024 г. 1 Въпреки това, закъсненията отложиха пускането на пазара за първото тримесечие на 2025 г. 2
За да преодолее тези пречки, Honda е решила да интегрира усъвършенствани решения за интелигентно шофиране на Huawei в своите модели „Ye“. С този ход се заобикаля бавният напредък на собствената технология за автономно управление на Honda, който е възпрепятстван от регулаторни пречки.
Интересно е, че моделите „Ye“ могат да предложат на потребителите избор между собствената Honda Sensing 360+ и интелигентното решение за шофиране на Huawei, като по този начин се осигурява гъвкавост и се задоволяват различни потребителски предпочитания.
Това стратегическо партньорство идва в критичен момент за Honda, тъй като общите ѝ продажби в Китай са спаднали с 30,7% на годишна база през първите единадесет месеца на 2024 г. Навлизането на Honda на китайския пазар на електрически превозни средства е подкрепено от два специализирани завода за електрически превозни средства в страната - един в Ухан и друг в Гуанджоу, като и двата разполагат с годишен производствен капацитет от 120 000 автомобила.
Сътрудничеството с Huawei е знак за нарастваща тенденция сред автомобилните производители, които се стремят да използват напредналите технологии на технологичните гиганти, за да повишат конкурентоспособността си на бързо развиващия се китайски пазар на електрически превозни средства.