BYD ускорява своя стремеж към следващото поколение изцяло твърдотелни батерии за електрически превозни средства. На неотдавнашен форум техническият директор по батериите на BYD, Сун Хуаджун, разкри пътната карта на компанията, която цели „демонстрационно използване“ на тази усъвършенствана технология до около 2027 г. Това означава важна стъпка към реално приложение, въпреки че широкото внедряване се очаква едва след 2030 г.
Този график е в съответствие с по-широката индустрия, където други гиганти в областта на батериите като CATL също се стремят към разработване на изцяло твърдотелни батерии по подобни траектории. Пътуването на BYD започва през 2013 г., като първоначално се фокусира върху проучването на различни материали и технологии. До 2016 г. компанията преминава към фазата на прототип, като потвърждава техническата осъществимост на тези батерии. Неотдавнашните постижения доведоха до създаването на пробни твърдотелни батерии с капацитет от 20Ah и 60Ah през 2024 г., което показва непрекъснат напредък.
Очарованието на изцяло твърдотелните батерии се крие в техния потенциал за значително по-висока енергийна плътност. Докато сегашните литиево-йонни батерии се доближават до теоретичния си предел от 350 Wh/kg, изцяло твърдотелните батерии обещават забележителните 500 Wh/kg, проправяйки пътя към по-дълъг пробег и по-бързо зареждане.
BYD е избрала сулфидни електролити за своите твърдотелни батерии, като е дала приоритет на разходите и стабилността на процеса. Други производители проучват алтернативни химикали, като оксиди и полимери. Цената остава ключова пречка. Понастоящем сулфидните електролити са скъпи поради ограниченото им производство. Въпреки това BYD очаква, че увеличаването на производствените обеми в крайна сметка ще доведе до изравняване на цената на твърдотелните трикомпонентни батерии с тази на течните трикомпонентни батерии, което ще ги направи търговски жизнеспособна опция.