Около 4000 нелегални имигранти са били пуснати да преминат границата на Македония в събота вечерта, информираха от неправителствената организация "Легис", цитирани от макединската Нова телевизия.
Гевгелия е залят със премръзнали, мокри и гладни бежанци. На автогарата в града пристигат частни автобуси, микробуси и джипове от цяла държава, с които бежанците масово поемат към северната граница в Табановце.
"Досега около 1000 бежанци са транспортирани с автобуси и микробуси от частни превозвачи до Табановце. Цяла нощ ще пътуват до северната граница. Замина и последния влак, така че остава само автобусен транспорт. Бежанците са премръзнали и гладни, нашата хуманитарна помощ не достига до тях ", заяви Жасмин Реджепи от "Легис". Според него полицията е пропуснала тези 4 хиляди бежанци, без да им е осигурила условия за прием и транспорт.
Въпросният влак е заминал около 20:00 часа вчера с 250 души.
На своята фейсбук страница Реджепи написа: "Гладни и подгизнали ще замръзнат на северната граница. Това ли е човешкия план на правителството? Срамота"
Няма обяснение как и кой е организирал частните превозвачи да извозят мигрантите до границата със Сърбия. Също така няма обяснение и как изведнъж 4000 бежанци са пуснати да влязат в държавата, когато минути по-рано полицията не ги оставяше да влязат и ги гонеше, пита македонската медия.
Отново в събота вътрешният министър Митко Чавков е пристигнал в Гевгелия, съобщи на свой ред телевизия "Телма". Според него един от проблемите за сегашната ситуация е неконтролираното влизане на бежанците от Гърция.
Чавков смята, че е необходима координация с гръцките полицейски структури.
Той информира, че на граничния пункт "Богородица" се е провела среща с гръцки полицейски представители. Македонската страна е призова гръцките полицейски структури да предприемат съответните мерки, за да намалят прехвърлянето на имигрантите до македонската граница, чийто поток според Чавков е неконтролируем и не е съобразен с капацитета на Македония.
Министърът очаква след срещата да започне нормализиране на положението.