От четиримата катапултирали се летци на Су-34, сблъскали се над Японско море, само един се е спасил, пише в коментара си вестник „Взгляд“. Су-34 е снабден с една от най-добрите в света системи за катапултиране, а всеки пилот има автоматична аварийна радиостанция.
Станаха известни нови подробности за съдбата на летците от двата изтребителя Су-34, сблъскали се на 18 януари във въздуха над Татарския проток в Хабаровския край. Съобщава се, че двама от пилотите са открити мъртви, а телата им – оплетени в елементи от парашутните им системи.
Вечерта в петък на борда на траулера "Електрон" са извадили техните тела, които са бил с шлемове, хидротермокостюми и с пристегнати парашути. След това те са били отнесени с вертолет на Министерството на отбраната.
Траулерът "Шанс-106" е открил чанта с инструменти и два фрагмента от самолет. Четвъртият пилот не е открит все още, макар че до сутринта на 19 януари в района са го издирвали бойни кораби от Военноморския флот на РФ. Новите подробности пораждан въпроси за случилото се след катастрофата. На първо място вниманието се привлича от дезинформацията, съпровождала произшествието. Отначало е съобщено, че се е разбил само един самолет, а вторият благополучно се е приземил, като двигателите му отказали да работят (съответно и целият му екипаж бил невредим). Тези данни са от източници на ТАСС и „Интерфакс“ от службите за работа при екстремални ситуации и от военното министерство. Нещо повече, появила се и информация за втори спасен катапултирал летец. Министерството на отбраната бързо я разпространило само, но после и я опровергало.
"Във всички тези информации фигурира Министерството на отбраната. Трябва да се разбере кой ги дава, откъде ги взема. Може да се проследи, защото това е пълна дезинформация и неразбория", заявява летец-инструкторът Андрей Красноперов, о. з. майор от Военно-въздушните сили ВВС. Според него и самите медии трябва да са внимателни и да не пускат в публичното пространство непроверена информация, предаде агенция "Фокус".