Отидете към основна версия

9 374 65

В Русия признаха неспособността си да произвеждат дефектните хеликоптери Ка-62

  • бесарабски фронт-
  • дефект-
  • хеликоптери-
  • ка-62-
  • русия-
  • украйна-
  • война

Работата по сертифициране на Ка-62 е спряна

Снимка: Shutterstock

В Русия признаха неспособността си да произвеждат дефектните хеликоптери Ка-62.

През не толкова далечната 2019 година аз, описвайки поредното перспективно, нямащо аналог в света творение на руските строители на хеликоптери като Ка-62 отбелязах, че този дългострой е всъщност мъртвороден. Защото представената тогава трета летателна мостра на Ка-62, показана на изпитателния комплекс ОАО “Хеликоптерите на Русия” представляваше санкционен конструктор.

Искам да припомня, че Ка-62 – това е руски перспективен многоцелеви хеликоптер, проектирането на който започна в далечните 1970 -те години, и който не бе разработен от нулата, а на базата на многоцелевия военен хеликоптер Ка-60. Но за разлика от своя съветски прототип, руският хеликоптер бе сглобен почти изцяло от западни възли и агрегати, което в условията на днешните санкции го правеше на практика нелетящ.

Например, на хеликоптера са монтирани френски турбовални двигатели Safran Helicopter Engines Ardiden 3G, редуктори и трансмисия на носещия и опашен винт, произведени от австрийската компания Zoerkler Gears GmbH & Co и т.н. Още повече, дори изпитанията за издръжливост и ресурсните ограничения на хеликоптера са провеждани не в Русия, а в Латвия, на предприятието Aviatest LNK , намиращо се в Рига. Всичко това говореше не само за това, че Русия не е имала време и възможност да прави банални изпитания за издръжливост на хеликоптера, но и за това, че хеликоптера, който бе създаван в продължение на 5 десетилетия, заради санкциите в бъдеще можеше изобщо никога да не излети.

Но през 2020 г. към всичко останало се прибави още и това, че със строителството и реконструкцията на Ка-62 доста добре се перяха бюджетни пари. В частност, следственият комитет на руската федерация повдигна три криминални обвинения по членове за кражби за не по-малко от 3,6 млрд. рубли, в период от 2012 до 2014 година, изразходвани точно за Ка-62. Вече през 2020 г. в самата Русия съобщаваха за това, че построените хеликоптери Ка-62 не отговарят на техническите характеристики и норми, а също така имат много нарушения при проектиране, строителство и експлоатация. И така, да обобщим.

Хеликоптер, основан върху 50-годишен проект, обаче сглобен с многобройни нарушения и подлежащи на санкции компоненти, има ли шанс да стане перспективен, нямащ аналог в света сериен продукт, завладяващ световния пазар? Точно така – няма. И ето че навън е ноември 2022 година, а шефът на федералната агенция по въздушен транспорт Александър Нерадко на 13-я Форум за хеликоптери в Mосква съобщава радостна новина за това, че работата по сертифициране на Ка-62 е спряна. Колко неочаквано!

Източник: Александър Коваленко

Бесарабски фронт

Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 50 гласа.

Свързани новини

Новини по държави:
Новини САЩ, Новини Великобритания, Новини Германия, Новини Италия, Новини Франция, Новини Испания, Новини Гърция, Новини Украйна, Новини Белгия, Новини Китай, Новини Сирия, Новини Сърбия, Новини Бразилия, Новини Австралия, Новини Япония, Новини Швейцария, Новини Северна Македония, Новини Турция, Новини Полша, Новини Румъния, Новини Иран (Ислямска Република), Новини Австрия, Новини Нидерландия, Новини Северна Корея, Новини Всички държави, Новини Унгария, Новини Канада, Новини Литва, Новини Индия, Новини Мексико, Новини Южна Корея, Новини Хърватия, Новини Норвегия, Новини Дания, Новини Финландия, Новини Ирландия, Новини Аржентина, Новини Дубай, Новини Португалия, Новини Словакия, Новини Беларус, Новини Латвия, Новини Естония, Новини Словения, Новини Чехия, Новини Швеция, Новини Ирак, Новини Афганистан, Новини Албания