Междувременно в Русия стана поредна катастрофа на хеликоптер. Този път в Магаданска област.
Нещо много зачестиха, нали? Не, не е така. Всъщност, всичко върви точно така, както трябва. Цялата руска авиация е един голям летящ дефект.
Ще припомня, че през 2020 година Московската междурегионална прокуратура заведе дело за откриване на фалшиви детайли в катастрофиралия през ноември 2018 година до Твер хеликоптер Ми-8. През същата година стана известно, че руските заводи за сглобяване на хеликоптери в продължение на няколко години са използвали както за ремонт, така и за създаване на нови машини, несертифицирани части. При това някои от тях е трудно да бъдат наречени нови. Например, през далечната 2007 година в Либерия претърпя катастрофа огромен руски Ми-8МТВ-1.
Причина за катастрофата стана разрушаване на лопатката на основния винт, която е била отдавна остаряла. За да удължат живота ѝ, постоянно са махали стария печат с номера на лопатките и за слагали нов, съответстващ на друг паспорт. “Но това са събития от 2007- ма, които уж не би трябвало да се повтарят в съвременна Русия. Обаче, се оказа, че може. И в продължение на десетилетия се случват на много места в руския военно-промишлен комплекс, а не само в предприятия, свързани с производство и ремонт на хеликоптери.
Например, през 2019 - та стана известно, че Воронежското авиостроително обединение в продължение на много години е осигурявало авиацията на РФ с части от несертифициран титан. Такива части са били доставяни не само за Sukhoi SuperJet 100, а и за Ил-96-300ПУ (самолета на руския президент), МС-21 и Ил-112В. На 1-ви септември 2020 година в Афганистан катастрофира хеликоптер Ми-171, поради техническа неизправност, макар преди това да е бил ремонтиран и обслужен от руски специалисти. Руската техника както винаги е на ниво. Ниво, несъвместимо с живота на пилотите и купчината метален скрап.
Автор: Александър Коваленко
Бесарабски фронт