Резултатите от проучването на Forsa, поръчано от фондация Körber, показват, че в Германия три четвърти от родителите са скептични към училищното образование. Около 72% от родителите смятат, че училищата не предоставят необходимите умения и знания, от които децата им се нуждаят за бъдещата им кариера. Само 27% от родителите считат, че училищата се справят добре или много добре с тази задача.
Проучването също разкрива, че три четвърти от родителите са критично настроени или имат отрицателно мнение за съществуващата система за оценяване и искат реформи в системата, докато 4% подкрепят дори премахването на оценките. Само 20% от родителите смятат, че оценките в училище са справедливи и отразяват реалното представяне на учениците и поради това трябва да останат.
Професор Дорис Холцбергер от Техническия университет в Мюнхен обяснява, че фокусът на училищата е по-скоро върху знанията по предметите, а не толкова върху развиването на компетентности и целите, които родителите имат за бъдещите професии на своите деца. Това противоречие изисква радикални промени в образователната система, цитира "Фокус".
Проучването също показва, че родителите имат различни представи за подходящите учебни предмети. Мнозинството от тях (колкото 68%) смятат английския език за подходящ учебен предмет. След него са информатиката (57%), математиката (51%) и науките (47%). Музиката и изобразителното изкуство са на последно място в предпочитанията на родителите, само 12% ги смятат за подходящи учебни предмети.
Също така, проучването разкрива, че съществуват разлики в предпочитанията на родителите в зависимост от пола на децата им. Например родителите на момичета са по-склонни да избират здравните и социалните науки за своите дъщери, докато родителите на момчетата предпочитат инженерството и програмирането. Също така има разлики и в желаната образователна траектория, като родителите на момичетата често предпочитат университетското образование, докато родителите на момчетата по-скоро предпочитат стажове.