Отидете към основна версия

8 238 145

Колапс на руския авиационен сектор

  • украйна-
  • русия-
  • санкции-
  • самолети-
  • авиация-
  • владимир путин

95% от всички полети на руските авиокомпании са със самолети на чуждестранни гиганти

Снимка: БГНЕС/ EPA

Руският авиационен сектор, включително гражданските полети, е пред тотален колапс. Всеки полет вече е руска рулетка, което се доказва и с ежедневните авиоинциденти във федерацията.

Броят на произшествията и извънредните ситуации с въздухоплавателни средства в Русия, особено цивилни, се увеличи след пълномащабното нахлуване в Украйна. 95% от всички полети на руските авиокомпании са със самолети на чуждестранни гиганти. След наложените санкции авиационният сектор на Русия на практика се срина.

Експертът по авиация и бивш инженер-изпитател в конструкторското бюро „Антонов“ Константин Криволап заяви пред FREEДОМ, че по чудо в момента в Русия стават аварии без човешки жертви, но е само въпрос на време да се стигне и до катастрофа с огромни мащаби.

Летенето в Русия става все по-опасно всеки ден, особено ако нарушите правилата, които са разработени през последните 70 години. Проблемите най-често възникват в двигателите на самолетите, както и в хидравличните системи.

„Ремонтите, които преди са се извършвали за седмица или две, сега продължават 4-5 месеца или дори шест месеца“, каза авиационният експерт Василий Шевченко. Европейските и американските компании не извършват поддръжка на самолетите (които де факто им бяха откраднати от Москва) и не доставят резервни части за Русия. Всички авиотехнически центрове в Русия са с отнети лицензи, тоест всякакви ремонти на самолети, извършвани на територията на страната-агресор, са незаконни.

Освен това Русия е отрязана от софтуера SITA, който може да се опише като интернет за въздушен транспорт, а руските пилоти вече не се обучават на западни тренажори и симулатори. Западните санкции направиха руската гражданска авиация безнадеждна и опасна.

Това кара руските власти да извършват „канибализъм“. „Взето е решение на правителствено ниво и канибализмът е признат за законен. Тоест тези самолети, които вече не могат да работят, се разглобяват, резервните части се извозват и се монтират на други, но и те не достигат. И това е решение на правителството! Последствията са груби нарушения на безопасността на полетите“, обяснява Василий Шевченко. Така се стига до момента, в който 30% от откраднатите западни самолети след наложените санкции са извън експлоатация.

Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 123 гласа.

Свързани новини

Новини по държави:
Новини САЩ, Новини Великобритания, Новини Германия, Новини Италия, Новини Франция, Новини Испания, Новини Гърция, Новини Украйна, Новини Белгия, Новини Китай, Новини Сирия, Новини Сърбия, Новини Бразилия, Новини Австралия, Новини Япония, Новини Швейцария, Новини Северна Македония, Новини Турция, Новини Полша, Новини Румъния, Новини Иран (Ислямска Република), Новини Австрия, Новини Нидерландия, Новини Северна Корея, Новини Всички държави, Новини Унгария, Новини Канада, Новини Литва, Новини Индия, Новини Мексико, Новини Южна Корея, Новини Хърватия, Новини Норвегия, Новини Дания, Новини Финландия, Новини Ирландия, Новини Аржентина, Новини Дубай, Новини Португалия, Новини Словакия, Новини Беларус, Новини Латвия, Новини Естония, Новини Словения, Новини Чехия, Новини Швеция, Новини Ирак, Новини Афганистан, Новини Албания