Руският авиационен сектор, включително гражданските полети, е пред тотален колапс. Всеки полет вече е руска рулетка, което се доказва и с ежедневните авиоинциденти във федерацията.
Броят на произшествията и извънредните ситуации с въздухоплавателни средства в Русия, особено цивилни, се увеличи след пълномащабното нахлуване в Украйна. 95% от всички полети на руските авиокомпании са със самолети на чуждестранни гиганти. След наложените санкции авиационният сектор на Русия на практика се срина.
Експертът по авиация и бивш инженер-изпитател в конструкторското бюро „Антонов“ Константин Криволап заяви пред FREEДОМ, че по чудо в момента в Русия стават аварии без човешки жертви, но е само въпрос на време да се стигне и до катастрофа с огромни мащаби.
Летенето в Русия става все по-опасно всеки ден, особено ако нарушите правилата, които са разработени през последните 70 години. Проблемите най-често възникват в двигателите на самолетите, както и в хидравличните системи.
„Ремонтите, които преди са се извършвали за седмица или две, сега продължават 4-5 месеца или дори шест месеца“, каза авиационният експерт Василий Шевченко. Европейските и американските компании не извършват поддръжка на самолетите (които де факто им бяха откраднати от Москва) и не доставят резервни части за Русия. Всички авиотехнически центрове в Русия са с отнети лицензи, тоест всякакви ремонти на самолети, извършвани на територията на страната-агресор, са незаконни.
Освен това Русия е отрязана от софтуера SITA, който може да се опише като интернет за въздушен транспорт, а руските пилоти вече не се обучават на западни тренажори и симулатори. Западните санкции направиха руската гражданска авиация безнадеждна и опасна.
Това кара руските власти да извършват „канибализъм“. „Взето е решение на правителствено ниво и канибализмът е признат за законен. Тоест тези самолети, които вече не могат да работят, се разглобяват, резервните части се извозват и се монтират на други, но и те не достигат. И това е решение на правителството! Последствията са груби нарушения на безопасността на полетите“, обяснява Василий Шевченко. Така се стига до момента, в който 30% от откраднатите западни самолети след наложените санкции са извън експлоатация.