Отидете към основна версия

1 202 5

Тайван е шестият по обем и оборот импортен партньор на България в Азия

  • тайван-
  • българия-
  • импорт-
  • търговия-
  • партньорство-
  • b2b-
  • taitra

Тайванска търговска мисия в България 2024

В края на октомври Тайванският търговски център – София, част от Тайванския съвет за развитие на външната търговия (TAITRA), най-значимата нестопанска организация за насърчаване на търговията в Република Китай, организира провеждането на вече традиционните B2B срещи между тайвански и български компании.

Над 80 фирми от България проведоха срещи и бизнес разговори със седемнадесет тайвански компании в Хотел Астория в София на 31 октомври 2024 г. На откриването на форума директорът на Тайванския търговски център – София господин Шен Цай подчерта, че в последните години засилените икономически връзки между Тайван и България са довели до това Република Китай да е шестият по обем и оборот търговски импортен партньор на България в Азия, като от своя страна българският експорт в Тайван е на седмо място сред страните от Азия, с които има икономически отношения България.

Официални гости и участници във форума бяха: президентът на Българската търговско-промишлена палата г-н Цветан Симеонов, председателят на Индустриален клъстер електромобили Илия Леков, Йонко Чуклев от Професионална асоциация по роботика, автоматизация и иновации; Бойко Денчев от Федерация на научно-техническите съюзи, Кристина Ешкенази от Биотехнологичен и здравен клъстер, а Клъстер София град на знанието бе представляван от Димитър Филипов.

Тайванските фирми бяха от сектори автомобилостроене, биотехнологии, компютри и мрежово оборудване, строителство, хранително-вкусова промишленост, машиностроене, текстил, услуги, нефтопреработвателна индустрия и електрооборудване.

Особен интерес за тайванските фирми бяха срещите с български компании, произвеждащи продукти за автобезопасност, мережово оборудване, плъзгащи се врати, помпи, машини и съоръжения.

По време на форума бяха проведени над 170 бизнес срещи и разговори между участващите фирми от двете страни, което е доказателство за възходящия тренд в развитието на търговските отношения на България с Република Китай.

Поставете оценка:
Оценка 3 от 4 гласа.

Свързани новини