Отидете към основна версия

7 151 11

Ето как родните бензиностанции ще борят COVID-19

  • бензиностанция-
  • коронавирус-
  • covid-19

Строги мерки препоръчват от Българската петролна и газова асоциация

Снимка: БГНЕС

Българската петролна и газова асоциация (БПГА) следи внимателно разпространението на вируса COVID-19 на територията на страната. За БПГА здравето на клиентите, служителите и партньорите на членовете на Асоциацията е от първостепенно значение.

Това съобщават от БПГА.

В тази връзка Сдружението препоръчва на компаниите-членки следните превантивни мерки за ограничаване на разпространението на коронавируса:

1. Регулярна дезинфекция, на всеки 30 минути, на контактните зони (касови плотове, дръжки на врати, монетници, дръжки на чешми, устройства).

2. Регулярно измиване на WC и подовете на вътрешните помещения с подходящи препарати (по възможност с високо спиртно съдържание).

3. Ограничаване на използването на прибори, чаши и чинии за многократна употреба в магазините и кафенетата на обектите и замяната им с такива за еднократна употреба в подходящи опаковки.

4. Премахване или ограничаване на употребата на „острови“ за вода, диспенсъри за самообслужване в режим на свободен достъп.

5. Спазване на висока лична хигиена от служителите. При възможност снабдяване на обектите с лични предпазни средства – ръкавици и маски за служителите.

6. Често миене на ръцете със сапун и вода или в случай, че има ограничен достъп до такава – използване на мокри кърпи и/или препарати на алкохолна основа.

7. Избягване на докосването на лицето, особено на зоните на очите, носа и устата с длани.

8. Поставяне, на подходящи места спрямо вида на бензиностанцията, на дезинфектанти с цел улесняване достъпа на клиентите до превантивни средства.

9. Спазване на дистанция при контакт с клиенти, доставчици и други лица вътре в обектите и на територията, прилежаща към обектите (препоръка за разстояние от 1.5 м и избягване на ръкостискане).

10. При възможност – снабдяване с безконтактни термометри на всеки обект и прилагане на ежедневен контрол за здравословното състояние на всеки служител преди започване на работната му смяна.

11. Ако служител е пътувал наскоро в страна, в която има разпространение на вируса, следва да информира незабавно съответния управител на обект по телефона/електронната поща.

12. При здравословни неразположения – повишена температура, респираторни проблеми и затруднение с дишането, служителите следва незабавно да информират управителите на обектите.

13. Препоръка при плащане с карта - клиентите сами да оперират с картите си на терминалите (изискване както спрямо банковите, така и спрямо картите за отстъпка).

14. Задължително е редовното проветряване на помещенията, които имат отварящи се прозорци.

15. Процедура за ескалация: управителите да следят обстановката в градовете по местоположение на обектите и при нужда да информират доставчиците си.

16. Афиширано съобщение към клиентите на обектите, ако се чувстват неразположени да останат извън затворените помещения на обектите – каси, магазин, кафене.

БПГА се ангажира да поддържа постоянен контакт с компетентните държавни органи с оглед координиране на усилията за борба с COVID-19 и като се има предвид важността на обектите за националната сигурност.

При усложняване на епидемиологичната обстановка БПГА има готовност да препоръча нов пакет с по-строги мерки.

Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 3 гласа.

Свързани новини