Отидете към основна версия

6 156 8

Новите правила при летене със самолет

  • air asia-
  • полети-
  • правила-
  • летене-
  • пандемия-
  • коронавирус

AirAsia подновява работа

Снимка: Shutterstock

Една от най-големите азиатски авиокомпании – AirAsia, подновява работа, а след нея и още няколко местни авиокомпании. Ще се лети до държави, които са отменили извънредното положение и са отворили границите си.

Авиокомпанията, както и редица други големи авиопревозвачи, няма да попълнят парка си с нови самолети до края на годината. AirAsia преразглежда поръчките си за 2020 г. направени за производителя Airbus. Според мениджърите, ситуацията е такава, че ще оцелеят само тези компании, които са гъвкави и успяват максимално бързо да се адаптират към бързо променящата се среда. AirAsia и цялата група реструктурираха договорите за доставка на гориво, намалиха разходите свързани с „неоснователна” дейност, а топ мениджърите и ръководството доброволно се отказаха от част от месечните си заплати. Чрез въпросните мерки общите разходи за 2020 г. ще бъдат намалени с 30%. Азиатският превозвач също така продължава да диверсифицира източниците си на доходи, включвайки допълнителен бизнес, като развива компаниите Santan за бързо хранене, Teleport – товари, логистика и доставки и BigPay – платежни решения.

Новите правила при летене със самолет

AirAsia възстановява поетапно полетите си до големи летища в Азия: От 29 април – Малайзия, 1 май – Тайланд, 7 май – Индонезия и 16 май – Филипини. Всички те, както и останалите полети ще бъдат извършвани при строги санитарно хигиенни мерки, което налага явяването на пътниците на летището 3 часа преди полета. Ето и другите промени:

1. Резервация на билети.

Авиокомпанията настоява да получи разрешение за пререзервация, там където е възможно. В Малайзия поръчката на топла храна по време на полета всеки може да направи до 24 часа преди неговото реализиране. Пътник може да се качва в салона само с пакетирана храна, като например чипс или орехи. До Тайланд полетите засега ще се реализират без да се предлага храна на борда.

2. На летището

Авиокомпаниите съветват своите пътници да са на летището 3 часа преди полет, да спазват физическа дистанция, да носят маски. Задължително ще им бъде измервана телесната температура непосредствено преди качването им в самолета. Пътници без маски и с телесна температура над 37.3 градуса по Целзий или със симптоми на остри респираторни заболявания няма да бъда допускани в самолета. Задължително е меренето на температурата и на членовете на екипажа.

3. На борда на самолета

С цел намаляване на физическото взаимодействие и съблюдаване на дистанция, повечето авиокомпании позволяват пътниците да вземат при сее си в салона само малка чанта, като например дамска чанта или такава за лаптоп. Пътниците трябва да са с маски по време на целия полет. Членовете на екипажа също са задължени да носят маски и ръкавици.

4. Дезинфекция на самолета

След всеки полет кабината на самолета минава процедура по дезинфекция и всяка нощ 2-часово детайлно почистване.

Всички мерки несъмнено ще удължат пътуването на всеки, който е решил да ползва самолет за предвижване. Важно е да се отбележи, че първоначално всички авиокомпании ще реализират полети с по-малка честота. От една страна, това се налага заради спазване на хигиенни норми, но от друга – се очаква през първите месеци от падането на повечето ограничения да пътуват хора, на които им се налага, а не такива с цел ваканция, обясняват специалисти.

Поставете оценка:
Оценка 3 от 7 гласа.

Свързани новини