Eвpoпeйcĸият cъюз (EC) иска германският национален превозвач да се откаже от слотове за излитане и кацане. Ако изискването бъде спазено, то ще удари по хъбовете на Lufthаnѕа във Франкфурт и Мюнхен. Именно поради това надзорният съвет на авиокомпанията постави на „пауза” процедурата по одобряване на сделката за заем в размер на 9 млрд. EUR. Условията ще бъдат детайлно разгледани и отново гласувани от акционерите, които съответно ще ги одобрят или отхвърлят. От Борда на директорите признават, че спасителният пакет е „единствената алтернатива” за спасяване на тежкото състояние, в което се намира германският авиопревозвач.
Условията по спасителният пакет бяха обявени в началото на текущата седмица. Основното в тях е, че ако бъде приложен, държавата отново ще има участие в най-голямата в Европа авиокомпания. Това ще стане 20 години след пълното раздържавяване на Lufthаnѕа. Очаква се държавата да получи 20% дял от компанията, който в последствие може да бъде увеличен до 25%.