Остава дилемата "присъствено или дистанционно" за много училища в Европа. На много места учебната година започва в началото на септември и вече е ясно как ще се върнат учениците, съобщава БНТ.
Обща формула няма, но всички се обединяват около тезата, че децата трябва да учат в клас и заедно, а не вкъщи и сами.
В Германия - училищата отварят врати в началото на септември. В тях вече са приготвени бързи антигенни тестове за COVID-19, с които два пъти седмично ще се тестват учениците. Маските ще са задължителни в час и в коридорите. На всеки 20 минути класните стаи ще се проветряват, поне по 3 минути. Напълно ваксинирани са 59% от населението.
И белгийските ученици започват на 1 септември. Ускорено се ваксинират младежи между 12 и 18 години, целта е колкото се може повече от тях да бъдат имунизирани до началото на учебната година. Отпада носенето на маска от учениците в основните училища, освен в Брюксел, където ваксинираните са по-малко. Имунизираните са над 69 процента, за учителите няма изискване за тестове или ваксинационни сертификати.
Във Франция се връщат в клас на 2-ри септември. Повече от 55% от децата между 12 и 17 години вече са получили 1-ва доза. Маските са задължителни за учениците между 6 и 11 години. В средните и горните класове само заразените и контактните неваксинирани ученици ще учат дистанционно, но само за период от 7 дни. С пълна ваксинация са 56% от французите.
В Чехия 1-вият звънец ще удари на 1-ви септември. Преподаватели, които не са ваксинирани, ще се проверяват с антигенни тестове, за собствена сметка. За учениците е предвидено масово тестване на два пъти. Маските са задължителни само в коридорите. С две игли са близо 53% от чехите.
В Гърция училищата отварят на 13 септември. Учителите ще трябва да представят сертификат за ваксинация или документ, че са преболедували през последните 6 месеца или два пъти седмично да се тестват.
70% от педагозите са имунизирани. Маските в затворените помещения - класни стаи и общи части, са задължителни. 52% от гърците са ваксинирани.
В нито една от посочените държави няма обвързване между ръста на заболеваемост и формата на обучение. Целта е децата да не стават заложници на пандемията и да няма изгубено поколение.
Организации като УНИЦЕФ и ЮНЕСКО призоваха правителствата учебните заведения да са последните, които затворят и първите, които заработят отново, в случай че се наложи пълно затваряне.